май 11, 2011 E.Ivanova

Ще има ли закон за рекламата у нас?

princeps advertising

(Не)писаното правило гласи, че законите съществуват, за да бъдат нарушавани. А кое според вас е мястото, където това най-често се случва?

Ами моят отговор би бил… у нас…

Ако си поиграем малко на асоциации по темата, то те биха изглеждали по следния начин: закон = забрана = хора с интереси губят пари = медийни и политически играчи дърпат чергата към себе си = нови закони… и така до безкрай…

Точно поради тази причина и поради факта, че у нас винаги може да се намери начин да се избегнат определени правила и норми, досадно често се прибягва до нововъведения и промени в закона за медиите и рекламата (да, ще си говорим за реклама, въпреки че в България все още не съществува нито закон, нито нормална регулация).

Добрата новина е, че се очаква въвеждането на новия закон за електронните медии, чиито доклад вече видя бял свят през януари тази година. Какво точно ще се случи, дали най-накрая ще бъде установен някакъв ред, дали ще има рекламни блокове и продуктово позициониране в националния ефир, все още не е съвсем ясно. Ще трябва още малко да потърпим, все пак идват избори.

Предстои третият опит за провеждането на общински конкурс за преразпределението на външните рекламни билбордове. А защо е опит? Ами най-малкото защото е трети… Както вече ви споменахме, предните два се провалиха заради обжалване на конкурсната документация (повече по темата – тук и тук). Това, което знаем е, че Столична община изскача с промоционални много по-изгодни оферти за два пъти по-голям период. Агенциите имат времето до 8 юни за подаване на документите, срещу които могат да получат не 5, а цели 10 години права върху металните конструкции. „Бизнесът е единодушен, че при по-дълъг срок ще се направят по-добри инвестиции в рекламните съоръжения” – твърди кметът Йорданка Фандъкова. Първоначалните планове бяха общината да получава поне 6 млн. лв. годишно от около 1100 съоръжения. А колкото повече, толкова повече.

Но какво печелят софиянци?

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comment (1)

Вашият отговор на Димитър Митев Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *