февруари 1, 2010 E.Ivanova

С или без презерватив?

durex

Продължавам отдавна създадената категория „Най-добри рекламни попадения“ в различни категории. Този път мисля да ви позабавлявам малко с реклами на презервативи. Durex, разбира се, обират всички точки по креативност, но има и някои конкуренти, които здраво им дишат във врата.

По-надолу в поста ще видите серия принт и тв реклами, които надявам се ще ви развеселят. Въпросът, който искам да ви задам, обаче, е следният : Освен за развиване на имиджа, смятате ли, че тези реклами помагат на компаниите за повишаване на продажбите?  Т.е. дали фактът, че не само  запознават с марката, но и ви забавляват, би ви накарал да посегнете към тях в магазина?

a96887_11

a96887_132

a96887_32

a96887_24

c4910

a96887_73

Durex Секс с балонени кученца:

Hansaplast оребрени презервативи:

Презервативи Зазу:

Презервативи с различни аромати и вкусове:

Забранената реклама на Lifestyles:

Елина Иванова

Tagged: , , , , , , , ,

Comments (5)

  1. Според мен функцията на тези реклами е основно да забавляват. И все пак не е ясен, кой им е таргетът. Ако трябва да се информират млади хора за ползата от презервативи, от това, което виждат не могат да бъдат убедени, защото не обяснява нищо логично, а просто се шегува със сериозната необходимост да използваш презерватив. Що се касае до тези, които осъзнато си ги ползват, те си имат предпочитания и то по-прагматични. И изобщо това са примери за реклами, направени с много творчески размах и с не особено голяма маркетингова мисъл:)

  2. боян

    точно така е. много пари за забавление , но без конкретен краткосрочен резулта. може би са ги сложили в графата “ имиджова реклама“

  3. А според мен си имат точен таргет и то в дългосрочен план. При една доста голяма част от подрастващите можеш да създадеш предпочитания точно по този начин със лека насмешка над сериозните проблеми и много оригинални рекламни кампании, като им покажеш колко е яка тази марка. При настъпването на необходимостта от ползването на презервативи, в тах е изградена представа за Дурекс като марка която е „куул“ и така потенциалните им клиенти искашти да са „куул“ – я ползват 🙂 и постепенно си изграждат предпочитанието „в някой случаи и просто навик“

  4. Василев

    Представете си тийнейджър на който му предстой „голяма“ нощ с хлътнала по него мадама. Отива в магазина и незнае към кой рафт да посегне докато не вижда продукта на Durex който му се е забил в главата, именно заради оригиналността на тези реклами. Подсъзнателно премисля че незнае наистина дали са качествени тези продукти, но пък явно могат да си позволят поредица от високо-бюджетни реклами значи се предполага че продуктите им са на ниво.

    Не мисля че която и да било компания, не би пръснала съзнателно „Х“ ресурси в реклама която няма да им подобри продажбите, макар и да им утвърди името. Нещата са навързани. Колкото до имиджа – за него винаги си има ПР, който изисква много по-малко средства и време и при качествено изпълнение дава същите резултати.

  5. Доста реклами на Durex съм видял по целия свят и мога да кажа, че според мен, нямат лоша реклама. Малкоми напомнят на водка Absolut, простички неща но найстина идейни. Това е последната им кампания, разбира се пак уникална и доста иновативна.

    http://adcafe.tumblr.com/post/11430600102/digital-love-thats-what-i-call-viral-check

Вашият отговор на Василев Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *