Историята, която ще разкажа, започва с рекламата на новата А6. В нея популярният актьор Джейсън Стейтъм, бягайки от преследвачите си, караше трудно завиващ Mercedes и BMW,сякaш правено в Албания. След като и двата автомобила вече за нищо не ставаха, Стейтъм откри новата Audi А6, с която успя да избяга по ефектен начин.
„Войната“ между Audi и BMW продължи. Начало беше отново на Audi чрез билборд, на булевард Santa Monica в Южна Калифорния ,рекламиращ новата A4. Предизвикателството към BMW бe отправено чрез надпис с едър шрифт, който гласеше:
„Your move, BMW“ (Ти си на ход, BМW).
BMW отговори на билборда
с друг, отсреща на улицата. Заедно със снимката на колата имаше и надпис „Checkmate“ (шах и мат).
Всичко, обаче, започва през 2006г. с печатна реклама на BMW, която гласи : „Честитим на Audi спечелването на наградата кола на годината в ЮАР“. „От носителя на титлата световна кола на годината“.
<!–[if gte mso 9]> Normal 0 21 false false false BG X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 <![endif]–><!–[if gte mso 9]> <![endif]–>
<!–[endif]–>
Отговорът на AUDI: „Честитим на BMW спечелването на титлата световна кола на годината“. „От Audi, носител на шест поредни титли в надпреварата 24-те часа на Le Mans“
Това е един интересен и незлобен начин за привличане на вниманието. Рекламите са невероятни и идейни. Имайки предвид, че това са едни от най-големите титани в производството на автомобили, мисля, че могат да си позволят подобен род реклама.
Ефектът няма да е същият ако вместо Audi и BMW това бяха две фирми за памперси (примерно).
Много идейни реклами, невъзможни за БГ.
Кампанията е страхотна, разгледах я подробно още преди две седмици.
Виждала съм подобен подход единствено при кола кола и пепси при кампания, реализирана преди няколко години, и ще се опитам да изнамеря материали, за да ги споделя тук.
Не знам доколко начинът за привличане на вниманието може да се определи като „незлобен“, но определено е интересен и нестандартен. Убедена съм, че при всеки следващ ход на една от двете компании, екипът на другата си скубе косата и впряга мозъчни клетки на максимум, за да създаде още по-гениално послание. Това е то да раздвижиш конкуренцията :}
А не ви ли плиши фактът, че заради тази глупава глобализация и криза много скоро ще изгубим този тип реклами!? Какво имам предвид – наскоро се прокрадна слух, че Mercedes и BMW ще се сливат… А кога ли ще дойде денят когато ще има само една марка автомобил и няма да има конкурентни реклами… Ако това обединение не е слух лозунгът ще бъде само един „Чрез глобализация, към тоталитаризъм!“ – има един избор, това, което ти се предложи в магазина…
Ето и малко продължение по темата. След като всички решиха, че налудничевата кампания е приключила, екипът на Subaru се намеси. Японците публикуваха печатна реклама със следния текст: „Браво на BMW и Audi за победите им в конкурсите за красота“. “ От производителя на най-добрия двигател на годината“
Голямата точка обаче бе поставена от Bentley. Без текст, без излишни „поздравления“, без подмазване и ирония. Само жест.
Несъмнено кампанията има невероятен ефект, най-малко привличайки внимание и вдигайки шум около въпросните марки. Дори няма смисъл да коментираме дали е правилно да го правят или не, защото компании като BMW и Audi просто могат да си го позволят. За мен лично е достатъчно красноречив факта, че марки като Bentley, Subaru и Saab по един или друг начин също се намесват в тази „война на думи“. Явно и те са почувствали, че рекламата е добра и би донесла актив и за тях.. 🙂
Наистина,рекламата е уникална.Можем само да се учим от „Големите“ и да се надяваме и за напред да има подобни смели решения.Интересен е и факта,че обхваща няколко медии:печатна,външна,ТВ.Аз не съм попадала на подобна интересна кампания.
Наистина тези визии са уникален пример за добре направена и разиграна сравнителна реклама. А това с реакцията на Бентли направо изби рибока! 🙂
Kolegi, v tozi red na misli i az otkrih edna naistina dobre napravena sravnielna reklama.
Eto i linkcheto:
Hyundai Super Bowl Commercial: 2008 Genesis Vs. Mercedes & BMW – For more of the funniest videos, click here
За жалост такав тип реклами са забранени в европа, вапреки че аз много ги харесвам, показват превасходството на някои продукт над неговия конкурент, в повечето случай с с много добри идеи.
П.С.
Ели може да прегледаш в интернет и рекламната воина м/у PS3 – X-box 360, кадето се намесва и Wii на Nintendo
Наскоро отново се присетих за т.нар. „война на титаните“в автомобилния бранш.В отговор на ожесточената борба между BMW-AUDI, и присъединилите се по-късно-SUBARU и Bentley , ето какво да измислили като продължение феновете на BMW.
[img]http://news.automedia.bg/read/6822.html[/img]