април 23, 2009 admin

Битката на титаните

3

Историята, която ще разкажа, започва с рекламата на новата А6. В нея  популярният актьор Джейсън Стейтъм, бягайки от преследвачите си, караше трудно завиващ Mercedes и BMW,сякaш правено в Албания. След като и двата автомобила вече за нищо не ставаха, Стейтъм откри новата Audi А6, с която успя да избяга по ефектен начин.

„Войната“ между Audi и BMW продължи. Начало беше отново на Audi чрез билборд, на булевард Santa Monica в Южна Калифорния ,рекламиращ новата A4. Предизвикателството към BMW бe отправено чрез надпис с едър шрифт, който гласеше:

„Your move, BMW“ (Ти си на ход, BМW).

1-300x1971

BMW отговори на билборда

с друг, отсреща на улицата. Заедно със снимката на колата имаше и надпис „Checkmate“ (шах и мат).

2

6

Всичко, обаче, започва през 2006г. с печатна реклама на BMW, която гласи : „Честитим на Audi спечелването на наградата кола на годината в ЮАР“. „От носителя на титлата световна кола на годината“.

4

<!–[if gte mso 9]> Normal 0 21 false false false BG X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 <![endif]–><!–[if gte mso 9]> <![endif]–>

<!–[endif]–>

Отговорът на AUDI: „Честитим на BMW спечелването на титлата световна кола на годината“. „От Audi, носител на шест поредни титли в надпреварата 24-те часа на Le Mans“

5

Това е един интересен и незлобен начин за привличане на вниманието. Рекламите са невероятни и идейни. Имайки предвид, че това са едни от най-големите титани в производството на автомобили, мисля, че могат да си позволят подобен род реклама.

Ефектът няма да е същият ако вместо Audi и BMW това бяха две  фирми за памперси (примерно).

Tagged: , , , , , , , , , , , , ,

Comments (11)

  1. E.Ivanova

    Кампанията е страхотна, разгледах я подробно още преди две седмици.

    Виждала съм подобен подход единствено при кола кола и пепси при кампания, реализирана преди няколко години, и ще се опитам да изнамеря материали, за да ги споделя тук.

    Не знам доколко начинът за привличане на вниманието може да се определи като „незлобен“, но определено е интересен и нестандартен. Убедена съм, че при всеки следващ ход на една от двете компании, екипът на другата си скубе косата и впряга мозъчни клетки на максимум, за да създаде още по-гениално послание. Това е то да раздвижиш конкуренцията :}

  2. B. Parvanov

    А не ви ли плиши фактът, че заради тази глупава глобализация и криза много скоро ще изгубим този тип реклами!? Какво имам предвид – наскоро се прокрадна слух, че Mercedes и BMW ще се сливат… А кога ли ще дойде денят когато ще има само една марка автомобил и няма да има конкурентни реклами… Ако това обединение не е слух лозунгът ще бъде само един „Чрез глобализация, към тоталитаризъм!“ – има един избор, това, което ти се предложи в магазина…

  3. E.Ivanova

    Ето и малко продължение по темата. След като всички решиха, че налудничевата кампания е приключила, екипът на Subaru се намеси. Японците публикуваха печатна реклама със следния текст: „Браво на BMW и Audi за победите им в конкурсите за красота“. “ От производителя на най-добрия двигател на годината“

    Голямата точка обаче бе поставена от Bentley. Без текст, без излишни „поздравления“, без подмазване и ирония. Само жест.

  4. I. Dipchikov

    Несъмнено кампанията има невероятен ефект, най-малко привличайки внимание и вдигайки шум около въпросните марки. Дори няма смисъл да коментираме дали е правилно да го правят или не, защото компании като BMW и Audi просто могат да си го позволят. За мен лично е достатъчно красноречив факта, че марки като Bentley, Subaru и Saab по един или друг начин също се намесват в тази „война на думи“. Явно и те са почувствали, че рекламата е добра и би донесла актив и за тях.. 🙂

  5. V.Lalova

    Наистина,рекламата е уникална.Можем само да се учим от „Големите“ и да се надяваме и за напред да има подобни смели решения.Интересен е и факта,че обхваща няколко медии:печатна,външна,ТВ.Аз не съм попадала на подобна интересна кампания.

  6. Емо

    Наистина тези визии са уникален пример за добре направена и разиграна сравнителна реклама. А това с реакцията на Бентли направо изби рибока! 🙂

  7. Andrey Dankov

    За жалост такав тип реклами са забранени в европа, вапреки че аз много ги харесвам, показват превасходството на някои продукт над неговия конкурент, в повечето случай с с много добри идеи.
    П.С.
    Ели може да прегледаш в интернет и рекламната воина м/у PS3 – X-box 360, кадето се намесва и Wii на Nintendo

  8. Angi

    Наскоро отново се присетих за т.нар. „война на титаните“в автомобилния бранш.В отговор на ожесточената борба между BMW-AUDI, и присъединилите се по-късно-SUBARU и Bentley , ето какво да измислили като продължение феновете на BMW.

Вашият отговор на E.Ivanova Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *