Всеки уважаващ себе си блог за реклама трябва да съдържа поне една статия за MTV! И то не защото е най-хубавият музикален канал, нито защото преобърна музикалната индустрия. Второто си е факт, но не става въпрос за това. И Vh1 няма нищо общо. Тук си говорим за мощни, въздействащи и изпипани до най-малкия детайл: реклами. И за нищо друго.
Та-да-да-даааам..
няколко принт кампании, правени за MTV:
Социална анти-спин кампания, 2008ма год., дело на агенция от Сао Паоло. За поредeн път, браво, Бразилия:
Автор и художествен ръководител: Федерико Пепе, копирайтър: Стефания Сиани, фотография: Пиерпаоло Ферари. Предизвикателството: покана за участие в конкурс на MTV за кинорежисьори
Румъния и „Hear what you like”, защото никой не обича нещо ‘’насила”:
Rest in peace, Michael Jackson!
Проста идея, която казва много неща. Повече отколкото хилядите интервюта на известни личности, които „оплакваха” краля на попа:
Южноамерикaнците ни съветват да посвирим на пиано или китара. Мотивите им са силни:
МТV и тяхната представа за крадец:
Рекламна агенция Jung von Matt/Alster, Хамбург, Германия; Илюстрации: Andriy Vynogrado и „Welcome to the bitches playground”:
Една гатанка от агенция Y&R, Buenos Aires, Argentina „Що е то?”
Leo Burnett e рекламна агенция, която се е доказала неведнъж! През 2010, португалският им клон отново го прави с реклама за MTV. И това, разбира се, не остава незабелеязано. Още по-малко от Cannes Lions.
През 2009та Ogilvy, Виена заявяват с реклама на MTV: “Нашата планета губи търпение”. През 2011 това още е в сила и „търпението продължава да се губи” с всяка една секунда:
Това беше една много малка част от печатната рекламна дейност на MTV.
“MTV не е само канал. Той е мощна култура. Хората не просто го гледат, а го обичат. MTV формира начина, по който мисли, говори, пазарува и се облича едно цяло поколение!” Ето как телевизията сама се определя.
Пренебрегвайки как MTV „облича” хората, се надявам да съм акцентирала поне за няколко минутки на начина, по който MTV отправя посланията си към хората. В повечето случаи чрез много добър криейтив на още по-добри агенции.
С.Апостолова