Може да не изкарват парите, но често имат решаващата дума как и къде те да бъдат похарчени.
Децата имат водеща роля в това къде семейството ще реши да прекара уикенда, къде ще се храни, от кой тип градски забавления ще се възползва, кое е „тъпо” и кое „готино” и кое си заслужава да се купи.
Стотици хиляди евро се изразходват от учениците ежедневно. Тази аудитория е силно емоционална и рекламата, насочена към нея определено си заслужава.
Кои са правилните подходи?
Ето няколко съвета:
– Бъдете kid-friendly. Възприемайте децата като сериозни и надеждни клиенти. Не се дръжте снизходително. Кажете им в маркетинг съобщението, че оценявате това, че са наминали и би било чудесно, ако го направят отново. Изисквайте от служителите да се отнасят към децата като към истински клиенти. Рекламата от уста на уста остава най-силният канал при тази аудитория.
– Влезте под кожата им, слезте на тяхното ниво. Представете си как едно дете възприема вашия магазин. Какво вижда, когато влезе в него? Таргетирайте рекламата към него, не към родителя. Сложете реклами на 1 метър височина. Поставете много картинки и ярки цветове. Заложете на песнички, децата ще ги запомнят и ще ги асоциират с вашия продукт. Използвайте простичък, ежедневен език. Влкючете и малко тийнейджърски жаргон, ако се целите в клиенти, които скоро ще станат на 14.
Многозърнеста закуска – Rappers and Cereal. Тинейджърите определено ще изберат този вид закуска, особено ако е с лика на любимия им рап изпълнител.
– Те искат това, което виждат. Не е извинение, че нямате място в менюто, на стената, на листовките… Намерете! Можете да използвате и лепенки. Сложите до гишетата за разплащане на служителите ви знак от рода на „Децата казват!” или „Питай ме за някоя страхотна играчка!”. Търсете комуникация.
Промоцията Stikeez в Лидъл. Дъщеря ми полудя по нея, по време на цялата промоция бях принудена да пазарувам само там.