Има реклами, които не привличат вниманието. Клиентите не ги забелязват, не купуват промотирания от тях продукт, а бизнесът Ви не може и не може да генерира адекватни продажби….
Това е така, защото съобщенията често са неясни, подвеждащи или просто скучни. Ще се опитам в няколко изречения да дефинирам основните грешки, които правят рекламите неефективни и невзрачни.
1. Съобщението претендира, че звучи „правилно” и „професионално”, обаче всъщност е адски познато, клиширано и предсказуемо. Предвидимите реклами не пробуждат съзнанието. Даже напротив. Минават през слуха, но не и през главата.
2. Давате информация, която не може да бъде доказана. Недейте! По-добре не съобщавайте нещо, което не може да се потвърди. Например: „Гарантирано най-ниски цени!”. И какво? Ако не са най-ниските, ще трябва да се извинявате ли?
Вместо това – обяснявайте ползата на клиента.
Не споменавайте сложни обяснения като така нашумялото: „Без наличие на аспартам !” Какво е това, за пръв път го чувам, но явно до момента е присъствало в аналогичните продукти???
3. Не забавлявайте, без да убеждавате. Не пускайте реклами, които са симпатични или забавни, ако съобщението в тях е достатъчно неясно. Например като покажете домашен любимец, който казва „Ммм, обичам… (името на продукта ви)”. Котката обича да се храни с продукта Ви… и какво от това? Може би аудиторията също трябва да заобича… Става дума за котешка храна. Но коя беше…?
Помнете, че най-добрите реклами са тези, които карат клиентите да си представят, че предприемат някакви действия.
4. Не слагайте излишни декорации. Графичното Ви лого е напълно достатъчно, освен ако не сте в бизнеса с лайфстайл, мода или парфюми. Излишните декоративни елементи в рекламата на услуги разконцентрират. И не е нужно логото ви да заема 2/3 от пространството, да е ярко и да мига, хората забелязват достатъчно добре и дори предпочитат елегантно поднесената визия, която не им вади очите.