Сложи се край на 32 годишната политика на предлагане на детско меню Happy Meal с играчка, насочена към основната таргет група на гигантите за бързо хранене, а именно – децата. Сан Франциско вече прие закона срещу играчката в Happy Meal, който цели да се пребори със затлъстяването при децата и да им помогне да развият здравословни хранителни навици.
Играчки все пак ще има към детското меню, но ако бъдат допълнително заплащани. – цената им ще е 10 цента.
Наскоро компанията гигант започна да предлага млечен шоколад без мазнини. Освен тази промяна, McDonalds скоро ще пусне във всичките 14 хиляди ресторанта и резани ябълка и по-малки пакети с картофи. Промяната ще намали калориите в храната на децата с 20%. Има предложение играчките да са безплатни, ако McDonalds направят детско меню, съдържащо повече плодове и зеленчуци, което не надвишава 600 калории.
Разбира се, противоречивите мнения и коментари на различни организации по темата не закъсняха. Ето и някои от тях:
„Това ясно показва, че McDonalds се чувства под обществени натиск“, казва Сара Деон, директор кампании на Corporate Accountability International, група, която убеждава, че компаниите действат в обществен интерес.
Гигантът на бързото хранене реагира, като изрази „изключително разочарование“ от това решение – „Това не е нещо, което искат нашите клиенти – каза говорителката на компанията. – Общественото мнение продължава да се противопоставя на тази наредба. Родителите ни казват, че е тяхно право и отговорност, а не на властите, да избират кое е добро за техните деца“.
„Това е огромна победа за здравето на децата“, заяви от своя страна един от инициаторите на тази разпоредба – Ерик Мар.
Процентът на затлъстялите деца между 2 и 19 годишна възраст е плашещо голям. Според скорошно проучване в САЩ затлъстяването при децата струва на американската икономика 14,3 млрд. долара годишно като разходи за здраве.
Но ще помогне ли тази мярка за намаляване процента на затлъстелите деца и намаляване консумирането на нездравословни продукти?
За да тушира негативните коментари покрай компанията си, McDonalds прилага тактиката си за отклоняване на вниманието чрез предлагане на нещо ново, с което да измести фокуса на клиентите си. Предстояща иновация номер едно – компанията гигант ще стартира свой телевизионен канал още в първите месеци на 2012г. Макдоналдс Ти Ви ще се излъчвана в ресторантите на компанията, за да я гледат както хранещите се, така и чакащите на пред касите. Като на всеки 8 минути ще се излъчват реклами на McDonalds.
Злати Младенова
МакДоналдс е НАЙ-Ши****ТА (с извинение)ХРАНИТЕЛНА ВЕРИГА НА ТОЯ ПРОПАДНАЛ СВЯТ!!!!!! ТРЯБВА ДА РАЗБЕРАТ ВЕЧЕ-ХОРАТА ГИ МРАЗЯТ!!!!!! Х(Х(