В блога ни харесва да коментираме големите реклами, на големите агенции, на големите рекламодатели. Не съм сигурен колко хора знаят кои са Walkers, затова ви показвам новата им реклама и после ще ви поразкажа:
Както видяхте сами – рекламата на чипс може да бъде много „драматична“, но трябва да знаете, че привързаността на Gary Lineker (главен герой и бивш английски футболист) и чипса Walkers датира от 80-те, а официалното им вричане в любов и годеж се състои 1995 г. От този момент до днес техните комични, драматични взаимоотношения и случки радват зрителите на рекламните блокове. В продължение на всички тези години хората следят и се вълнуват каква ще е следващата реклама с Gary и неговия любим чипс. Мога да кажа спокойно, че рекламната концепция на Walkers се следи от толкова много години, че няма вариант да не познаваш марката, лицето на Gary, а последното видео да не е за теб поредният епизод от тяхната връзка, който очакваш с нетърпение – английски хумор.
Благодарение на интернет, рекламите достигат и до нас.
Кои са Walkers накратко – през 1880 се появяват за първи път в UK – спестявам ви останалата така интересна история около създаването на един чипс… днес собственик на марката е Frito-Lay. Други марки част от компанията гигант са Fritos, Doritos, Ruffles, Cheetos и… Lay’s, разбира се – забелязахте ли очевадещата прилика на логата. И ако още смятате, че кампаниите на Walkers са несправедливо категоризирани от мен като „големи“ ще спомена, че Frito-Lay и Pepsi-Cola Company са създателите на PepsiCo Incorporated… е, вече е ясно кои са Walkers и защо рекламите им са толкова добри. Поздрав със следващите две.
За край реших да спомена, че основен похват за спечелване на вниманието на потенциалните клиенти (както не веднъж сме споменавали в блога) е въвличането на хората да станат реални участници в рекламата. Такъв е и случаят на Walkers през годините, клиентите създават вкусове, гласуват за оставане на определени разновидности, участват в „уличните“ герила кампании и т.н.
Сигурен съм, че ще следите рекламните активности на Walkers, вече, аз със сигурност ще го правя 😉
Бойко Б. Първанов
Въвличането на хора в рекламата е testimonials, разбира се, те не изразяват точно опита си с думи, но лицеви реакции, емоциите са форма на признание или отхъврляне на продукта.