март 30, 2011 E.Ivanova

Музиката в рекламите или рекламите в музиката

skoda ad

Тази статия е за слушане, не за четене. Тази статия ще ви покаже колко силно средство представлява музиката и как

може тя да вземе превес или да бъде наравно с картината.
За мен например, телевизионните реклами се превърнаха в източник на (пре)откриване на нова (и не толкова нова) музика. Някои от любимите ми композитори и музиканти са използвани в клипове за различни продукти и услуги. В един момент се оказва, че музиката работи много повече за марката, отколкото непрестанното боботене за ползите, които ще получите, купувайки продукта. Ако пък тя е съчетана и с перфектно реализиран клип, със сигурност ще го зебележите. А защо тя ни въздейства толкова положително? Защото:
Музиката се запомня и оставя трайна следа в съзнанието ни много повече отколкото каквото и да било друго.
Музиката пренася емоция.
Музиката има характер.
Музиката не омръзва и не оставя чувството на досада, когато изгледаме един рекламен клип повече от няколко пъти.

И така. Настанете се удобно и увеличете VOLUME-то на MAX. Затворете очи. Е… тъй като селекцията от реклами, която съм подбрала изглежда също толкова добре колкото и звучи, ви позволявам да “хвърляте по едно око”. Приятно слушане!
Ще започна с няколко любими реклами на марки, използвали класически произведения. Подход, който действа безотказно.

Levis. Георг Фридрих Хендел – Сарабанда. Силно и въздействащо.

Sony Bravia и Джоакино Росини – Увертюра от операта „Крадливата сврака”. Любима.

Това, което ми направи впечатление е, че голяма част от рекламите за коли използват класика. Ето два много добри примера.

Audi A8 и част от фантастичната „Игра на водата” на Морис Равел.

Hyundai и тяхната Sonata, вдъхновена от Волфганг Амадеус Моцарт.

Един клип и едно произведение, които не могат да бъдат пропуснати. Fleeggard и Рихард Вагнер с „Ездата на Валкюрите” от операта „Валкюра”. Колкото за слушане, толкова и за гледане.

Следващата реклама е на Концертна зала Дортмунд. „Symphony In Red“ е по-скоро кратък филм, който трябва да се гледа. Това, което мога да кажа за създателите му е, че наистина музиката им е в кръвта.

И сега плавно преминаваме към любими групи и изпълнители.

Тук отново ще споменем Sony Bravia и тяхната велика реклама с цветните топчета. Изпълнителят на парчето е Jose Gonzalez, а то се казва „Heartbeats“. За тези, които искат да впечатлят със знания, оригиналната версия на парчето е на шведското дуо The Knife.

Идва ред и на един от моите фаворити. Schweppes, stop motion video и Cinematic orchestra. Какво повече мога да добавя.

Hyundai Santa Fe ме изненадаха с музика от парчето „Chocolate Lovely” на Amon Tobin. Много добро съчетание.

Следващата реклама се запомни и стана хит заради използваното парче. А то е от тези, които си пеем с дни. Внимавайте! Volkswagen Golf и „Da Da Da” на Elastica.

За финал: GAP и прекрасното „Lovely Day” на Bill Withers.

Това е една много малка част от рекламите, на които се спрях. Сигурна съм, че всеки от вас си има любим рекламен клип, който изслушва с удоволствие. А кой е той?

Мариета Койнарска

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comments (2)

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *