Българите са свикнали да не вярват на хора, организации, сайтове или на всичко, което твърди, че е създадено, за да им е от полза по някакъв начин. Или по – просто казано, винаги търсим под вола – теле!
Тук, обаче, теле няма. Или поне на пръв поглед.
„Ние ги намираме, вие ги разграбвате” е мотото на най – нашумелия сайт – grabo.bg или по – точно, сайт за изгодни оферти! Това е иновация в маркетинга – място, където можете да се възползвате от големи отстъпки на разнообразни предложения, които излизат всеки ден. Уроци по танци, романтична вечеря в ресторант, почивка в хотел, козметични процедури, картинг, бънджи скокове, професионални фирми за почистване и други са само малка част от офертите, предлагани в сайта.
Името му – „grabo”, само говори за себе си, защото офертите се разграбват като топъл хляб, а хората, които го правят, се превръщат в грабомани! Всичко е измислено и работи със зашеметяващ успех и скорост. Друга тема, обаче са парите, които сайтовете получават от дадена оферта и какъв процент е тяхната печалба само от едно предложение. Процентните отстъпки на стоките и услугите за потребителите са между 50% и 90%, а за да се добереш до тях са нужни минимални усилия. Заплащането на ваучера, който закупуваш става чрез интернет, банкомати, банкови преводи или каси за плащане на сметки.
Принципът, на който работят сайтове от този род, които се увеличават с всеки изминал ден, е „групови отстъпки”. От сайта се грижат офертата на доставчиците да стига до абонатите му. Идеята е, че хилядите посетители са реални клиенти, а в замяна на това доставчикът обезпечава „апетитна” отстъпка за тази група клиенти.
Grabo.bg е революция в маркетинга на услугите. И както казва Мечо Пух: „ Колкото повече, толкова повече” или тук май е най – точно да кажем: колкото повече пестим, толкова повече печели сайтът.
Всичко звучи страхотно и убедитетелно, но разглеждайки предложенията, ми възникна въпросът доколко офертите са с намаление, каква е реалната им стойност и всъщност получаваме ли някаква отстъпка или просто ставаме „жертва” на поредния гений, решил да ни направи част от въртележката на парички. Въпросните сайтове, чиято популярност непрестанно расте, със сигурност не работят на благотворителен принцип. Комисионната, която взимат за всяка оферта е между 25 и 50 %. Следователно как бихте тълкували изречението на grabo.bg: „За 142 дни предоставихме 210 оферти, които се продадоха общо 33158 пъти, и спестихме 1 730 532 лв на 20684 грабомани..”? Вече със сигурност не звучи толкова героично, а по – скоро – много добре печелившо.
Защо тези сайтове станаха толкова поулярни и печеливши?
Отговорът е простичък. Аз лично го смятам за един малък „бум” в сферата на маркетинга. Платформата е иновативна и гъвкава, а полето за изява на доставчиците – голямо. Трафикът е благоприятен за бизнеса на всеки, желаещ да популяризира себе си и своята дейност. И то по най – добрия начин.
Да не говорим за това, че думи като „отстъпка” и „намаление” са ключови за българина и чуе ли ги, той веднага проявява интерес за какво точно става въпрос. В такъв случай е логично сайтове, чиято основна идея е да дават отстъпки до 90% на различни оферти, да са много популярни и да вървят успешно.
Дотук добре. Хората са си го измислили. Даваме му на потребителя отстъпчица, казваме му че е голяма и той действа. Ние се сдобиваме с популярност и добро име, сайтът с доходи от многото офери, а клиентът с чувството, че е спестил пари.
А как ще ме убедите, че реалната цена за процедура на лице е 100лв. , а ”милите хора” ни я предоставят за 20лв. с щедра отстъпка?
Ето още убеждаващи и обещаващи сайтове:
PromoMax e невероятно (на пръв погед) решение в този дух. Сайтът работи на сходен принцип като grabo.bg, с тази разлика, че за да се възползваш от дадена оферта, трябва да я маркираш и ако заедно с теб се съберат достатъчно желаещи, тя моментално ще стане активна!
Kolektiva.bg не остават по-назад..
Тук офертите отново нямат граници, а условията са на конкурентно ниво. „Колективисти” заявяват гордо : „Ние сме покорили целия град за теб!”. „Покорили” не ви ли звучи някак прекалено епично? Те сключват договор с дадена фирма, срещу определена комисионна, която е включена в крайната цена на стоката или услугата.
И неусетно стигаме до slon.bg – поредното изкушение за масовия потребител.
Не, това не е сайт за животни, напротив! Това е поредният сайт за отстъпки, в който обаче акцентът е слон. Тук всичко е по „слонски” – спестяването, предложенията…дори офертите са наричани „слон на деня” и „отминали слонове”. Подходът е интересен, а сайтът се диференцира от останалите. А под „останалите” визирам около 20 сайта със същата функция. Прогнозите са за повишаване на цифрата.
Идеята за сайтове с отстъпки е много добро и стратегическо маркетингово решение, чрез което участниците в процеса, от едната страна, по фин начин постигат целите си. Това е иновация, пред която само мога се прекланям, защото е измислена страхотно и действа безотказно. На пракатика парите си се завъртат и всеки си получава своето – евтина реклама, популярност, процент за всяка оферта и прочие.
Стела Апостолова
Поздравления за статията страхотна е. Вече промени живота ми, и с удоволствие бих искал се информирам с още такива.
Браво на автора и очаквам още.
Grabo.com не мога да кажа, че е революция – използва добре познати ценови механизми. Добър сайт, нищо повече. На Запад е пълно с такива.
Днес открих невероятен сайт в него има всички оферти от сайтовете за групово пазаруване на едно място – vsichkioferti.bg
propusnal si mnogo drugi takiva saitove kato vipoferta.bg i zadrujno
Аз използвам grupovo.bg и съм много доволен от покупките си там. Следя и другите, но се опарих от един от тях … няма да казвам кой просто внимавайте какво и от къде купувате.