Ето че и още една година се изтърколи неусетно, а с нея и многото нови рекламни клипове и принтове, пълни с идеи за вдъхновение на рекламистите. Коледните и новогодишни празници отминаха, а това, което остана от тях са разкопчаните копчета на дънки и панталони, напомнящи на прелестните чревоугоднически празнични трапези и семейни събирания. И иглички. Малки и зелени, разпиляни по мокета в хола. Нека да си спомним за отминалите празнични дни с кратък обзор на най-креативните коледни реклами и пожелания, правени през последните няколко години.
Не е тайна, че е все по-трудно да бъдеш креативен с банална и изтъркана тема като коледните празници. Едни от най-интересните идеи естествено идват от световните рекламни агенции и задължителните за всяка Коледа картички:
В рекламна агенция Publicis – Сингапур си мислят за Коледа дори, когато подострят моливчетата си.
Техните колеги от Cre Ads – Сингапур имат подобна идея. „We are so in the mood for Christmas.”
Една от любимите теми на рекламистите от криейтив отделите е непрекъснатото „мрънкане” на клиентите за безумни корекции по проектите. Ето как румънският клон на BBDО развива този въпрос на обикновена коледна картичка.
Едно предложение от холандския новинарски вестник Almere Vandaag, как да си направите коледна играчка – топка от старите ненужни вестици и хартии.
Ето и някои хитри елхички от големите компании:
Mercedes Benz – коледна реклама от 2007 г.
Apple и техният коледен Ipod.
Mc Donalds – холандско пожелание от 2008 г.
Telepizza ви представят своята пица “4 сезони”.
Фитнес клуб R2 ви приканва да не спирате тренировките си по празниците.
Какво би представлявал белобрадият старец без ярко червения си костюм?
Истината е, че Дядо Коледа отдавна не е неуморим старец, катерещ се по покривите на къщите и понякога наистина има нужда от почивка.
И за още малко приятно коледно настроение, ето няколко доста откачени ретро коледни реклами:
За финал ще ви разкажем коледнатa приказка на Pepsi Max, представена от Snoop Dogg и неговата идея за перфектна Коледа.
Мариета Койнарска
Comment (1)