Продуктите трябва да се рекламират според таргет групата си, нали така? Отговорете ми тогава на следното – към кого трябва да насочите рекламата си, ако продуктът ви е мъжка козметика ( дезодорант, душ гел и т.н.) ? Към мъжете, ще кажете. Да,ама не!
Ето ви няколко светкавични опрoвержения:
Жените се влияят от реклами повече от мъжете.
Жените пазаруват повече от мъжете.
Жените се поддават на емоции повече от мъжете.
Или просто …. продуктът ви е с марка Old Spice и вие знаете как да вдигнете продажбите му до небесата!
Тук, женската аудитория, която познава продукта, със сигурност е пуснала по една въздишка, придружена с отнесен поглед и усмивка, защото разбира за какво говоря.
Old Spice e мъжка марка с голямо самочувствие. Рекламното й лице е мачо със стил- образ, който е проектиран от мечтите на милиони жени, събран в едно. Той е романтичен, той ще отиде с нея на края на света, той е атлетичен, той е уверен в себе си, той я обича като никой друг, той идва на бял кон, той й подарява диаманти … той е Isaiah Mustafa, принцът от приказките, гледан над 16 милиона пъти само в интернет клипа на Old Spice. Ето как започва едно от обръщенията си ТОЙ:
„ Погледнете мъжа си. Сега погледнете мен. Погледнете го пак. Сега мен. Може ли да изглежда като мен? Не. Но може ли да ухае като мен? Разбира се….” Вижте за какво говоря:
Резултат? Продажбите на продуктите са се покачили с 55% за последните 3 месеца ( в които е лансиран ТОЗИ тв спот), а през последния месец продажбите са се покачили със 107%.
“ Как така?“ – ще попитате. Ето как – умните рекламисти са изнесли кампанията онлайн. Освен че създават атрактивен уебсайт, те генерират невероятен интерес към интерактивната си рекламна кампания в социалните мрежи и сайтовете за видеосподеляне. Хората задават въпроси, а ТОЙ отговаря ЛИЧНО.
Резултат? Над 100 000 последователи в Tweeter профила, над 800 000 във Facebook Fan Page и над десетки милиони гледали видеата в You Tube страницата на бранда.
Из мрежата вече се вътрят дори неща от рода на House remix на рекламата:
И още едно обръщение към феновете му:
В един момент това се превръща в почти реална комуникация. Някой пише коментар под клипа в You Tube например, а мускулестият мъжага много скоро пуска ново видео, в което му отговаря. Задават му абсурдни въпроси като „ колко зъба имат акулите”, или например „тия дънки откъде ги изкопа“, а за всеки въпрос ТОЙ има готова история, с която да отговори.
Ето и един чаровно-хаплив отговор на заядливо зададен въпрос:
“ Smell like, a man, man!”
Елина Иванова
Ами не ща да смърдя на негър ,бе мааму стара!Па ако ще и целият да се е залял с Old space, негъра пак си мирише на негър-т.е.на развалена риба.Ай сиктир от такива реклами!Може да ги пробутвате в Америка,ама при нас нито негрите се харчат, нито негърските ви реклами…
Ах, аххх, г-н Локум! Такова мачовско изказване, негативно, расистко и … неподходящо:) Това е блог за реклама, където разглеждаме и коменираме свободно, но все пак обективно… Ние не ви пробутваме реклами, нито ще ви молим да харесвате някой, просто се кефим:) И повярвайте ми жените се радват на този мъж ( не негър, а мъж) пъти повече от колкото на всеки нацистки настроен бг мачо 😉
P.S. Като гледам клиповете, чак ми се прииска да си хвана гадже, само за да му купя Old Spice :)))
Да изкажа и аз мнението си.)))
Съгласна съм с тезата, че жените са основните индивиди, които пазаруват, също така и че оказват сериозно влияние над мъжкия разум.
Но като една обикновена себеуважаваща се женица, мога да кажа, че точно този мъж не ми харесва или по-точно направо ми е противен. Та си мисля, че конкретната кампания е насочена към определени хора и предполагам, че е изпълнила мисията си, просто аз не съм от тях )))
Този мъж не ми е идеал, няма да купя на мъжа си Олд Спайс, а Жилет)))
По повод на рекламата по-горе: научно доказано е, че рекламите за мъже имат за таргет група и женската аудитория, затова се обръща специално внимание на техния дизайн, за разлика от рекламите за жени, насочени само към тях. Въздействието се постига чрез много фактори. В играта на цветовете черният цвят символизира мъжественост, рекламите на Нивеа са изцяло в синьо-бялата гама. Подборът на тъмнокожи модели пък се свързва със сексапил. Не без значение са и слогана/ заглавието – посланието, което те носят. Но мъжете са тези, които търсят образи за идентифициране в рекламите за мъже, жените не биха могли да ги променят, колкото и да им се иска това.
Аз не съм расист, дори приемам циганите, но не бих се идентифицирал с негър. Явно е, че за да работи в бг рекламата трябва да се адаптира 😉