Comments (17)

  1. Агенцията е „Идо стил“, доколкото знам. А това откривам в сайтовете за видеосподеляне:

    Едиственото, което ще изкоментирам е следното. Правя Google search по ключови думи “ България – магията живее тук“. Резултатите, както излязоха:

    1. „Убеждаваме чужденци, че тук живеем като в магия – 24chasa.bg“ http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=591016

    2. „Редакционни коментари | Магията отдавна не живее тук |Capital.“
    http://www.capital.bg/politika_i…/952470_magiiata_otdavna_ne_jivee_tuk/

    3.“Дестинация България или защо магията НЕ живее тук?“
    http://www.razkritia.com/55501/дестинация-българия-или-защо-магията/

    Показателно.

    Е.

  2. SteveDi

    Много интересна тема! Направих кратка и бърза справка и според официалните данни, които забележете варират в различните държавни институции, но грубо…приходите от туризъм за 2009г. в България са около 2,5 милиарда евро = 5 милиарда лева. Така, това са общо приходите за всички видове туризъм, като имате предвид, че се отчитат и приходите получени от българи почиващи през цялата година в България, имат се предвид и приходите от 8ми декември, 14 февруари и естествено и зимата и лятото, всички наши пароци, хвърлени по наши курорти (ибре курорте), но все пак адмирирам!тЪ…тази кампания планирана от държавата – за около 7,5 милиона лева (около, защото връщанка със сигурност е имало и съответно цялата сума не е оползотворена) твърди, че се очаква, като резултат да повиши с 4-5% приходите от туризъм за следващата година….такаааааа това прави грубо между 20 и 25 милиона лева -(минус) тези 7,5 = 12,5 – 17,5 милиона лева печалба! Първо пак да се върна на фактЪ, че печалбата е от ВСЯКАКЪВ туризъм…не от чужденци, второ искам много тънко да акцентирам на думите: грубо и около, и последно, но не на последно място искам да отбележа, че ние не сме в криза заради спада в туризма и туризмът не ни е слаб заради лиспата на реклама, а заради липсата на инфраструктура, адекватно обслужване и застраховки, качество и тн. и тн.
    За да обобщЪ…при инвестиция от такъв размер, единственото което ще постигнем…евентуално е слабо покачване на международния туризъм, който разбира се води зад себе си и високо покачване на фекалии, секрети, престъпност (проституция, наркотрафик, грабежи, побоища и тн.), което естествено води след себе си и спад на родния туризъм, защото на мен лично не ми е проятно да заведа племеникЪ ми, който се е натровил в „страхотния курорт“ Лозенец, при което сестрата ми казва…“Нямаме инжекции, защото ги пазим за руснаците!“…Мамка му, аз съм българин, не съм гледал рекламите в международен ефир и вече не ми се ходи на туризъм в България!
    🙂

  3. Това е толкова субективно, че чак ми изглежда абсурдно. Имам предвид – да се изчисли реалистично дали аджаба тази кампания ще повлияе на туризма, как, с колко, за колко време… абсурд. Там факторите са толкова много, че „грубо, около“ и т.н. ми изглеждат твърде конкретни определения.

    Е.

  4. SteveDi

    @E.IVANOVA: Хихииииии, абсолютен факт! Точно това имах предвид и аз! А истината е, че макар резултатите да са субективни, около и груби, инвестицията си е съвсем реална!!! Което от чисто рекламистка гледна точка е безумие само по себе си! Реално даваш пари Х, за да ги удвоиш! Удвоиш!!! Може би, евентуално, вероятно, дали, надали, едва ли не, примерно! 🙂
    Сетих се за един виц по темата, който със същия успех може да бъде приложен: „Лежи един младеж пред един денонощен магазин за алкохол и цигари. Нито мърда, нито шава…лежи на входа! Идва един полицай и го пита: „Момче жив ли си?! Всичко ОК ли е?! Младежът отговаря: „Всичко 6 бе бате, споко, тук съм с рекламна цел!“ :):):) Доста по-евтино, доста по в стила на Бългериан Туризъм и доста по-ефикасно! :Р

  5. Нека и аз да се изкажа по таз прекрасна тема, като една истинска родолюбка.
    Не мога да разбера какво не и харесвате на рекламата – МА ТЯ Е СТАААОТНА бе хора /само ракиицата ми се губи/.
    По последни мои проучвания българският туризъм далеч надхвърля вашите представи, той е много по мащабен и разгърнат.
    Какво си мислите Вие, че чужденците идват да гледат красотите ни, може би Перперикон, нос Калиакра, Търново, „прекрасното“ ни море
    – неееееее, те идват да се напият, нарича се „Алкохолен туризъм“ – тук алкохола за тях е безумно евтин /съответно и жените/. Та тези прекрасни ТУРИСТИ са просто най изпадналите хора на Европа, които по родните си места нямат финансовата възможност да се НАДЖУРКАТ и идват в нашата родна страница само за това.
    Наскоро се запознах с един такъв индивид, до преди месец въобще не знаел че съществуваме /нищо че е от Англия/.
    Та тоз прекрасен човечец, беше обграден от внимание и удивление в центъра на София пиейки бира с мастика и наслаждавайки се на невероятния си късмет да ДЖУРКА евтин алкохол.
    Същия „Туризъм“ е и на черноморието, но там е лукса на луксовете има и море ))))
    А относно прекрасните ни клипчета, на всички ни е ясно, че това са едни парички, които са излезли от нашето Джобче-це и трябва да отидат в друго Джоб-ище, Кво толко!!! Все пак говорим за Туризъм – хора, не за баници, кърначета или едни такива миризливки неща, които се подават от нашето лого.
    Имайте увЪжение към хората, които са се постарали така да ни изложат.
    Молим Ви!!!

  6. SteveDi

    @Daniel: Абослютно съгласен и в крайна сметка излиза, че най-развитият туризъм в България е…паричния! 😀

  7. B. Parvanov

    И аз ще се включа с няколко думи – напълно съгласен с всички ви, но абстрахирайте се от парите, целта и това, че кампанията е да „помогнем на едни хора да станат по-богати“…все пак не смятате ли, че музиката е доста завладяваща? Е, да, това за магията е добре забравена кампания на друга държава (не мога да се сетя коя, но спота го въртяха по Евроспорт около някоя от Олимпиадите), но пък не ви ли ставa едно такова приятно и настръхнало докато звучи аудиото и нестинарите подскачат…аз съм върл противник на туризма в България и не почивам тук, не заради другo – ами заради обсулжването и хората като цяло, но абстрахирайки се от всичко, което е ясно, че не е наред с България и малоумните инициативи – клипчето е приятно 🙂
    Ето и едно клипче рекламиращо Индия – това е 2 минутната версия, но и по-кратките не са по-малко готини. Enjoy!

  8. rafi

    Бойко страшен е клипът за Индия, мерси че сподели :).

    Преди време се занимавах с реклама в туризма и ще споделя няколко неща :о).

    Stevedi, тези стойности 2,5млрд. евро са далеч от истината. Първо видяхме тази година с проверките по заведенията какво се случи и 2ро почти всеки хотел прави едни шашми, за да избяга от данъци, касови апарати и ДДС. Тоест сумата общо е поне 2 или 3 пъти повече. Отново отпреди 2-3 години, Гърция правеше около 14млрд. а Турция 16млрд. от туризъм (не съм сигурен в цифрите, горе-долу са).
    Но съм напълно съгласен, че е супер смешно да прогнозираш ръст в % на базата на тази „грандиозна“ рекламна кампания в 4-5 телевизии, на фона на кризата и огромната конкуренция в туризма.

    За клиповете, доста колеги по форумите споделиха, че са клишета, че слогънат не е ОК, че са ползвани готови кадри и е направена груба злоупотреба с парите ;). Мен ми е чудно, защо някак едни и същи ги печелят тези конкурси … 🙂

    Интересно ми е и как ще изглеждат заложените към кампанията ПР материали за България, които ще се правят от самите телевизии ;).

    Но като цяло според мен.. тази кампания няма да сработи.

  9. rafi

    Доста търсих и не можах да намерия информация, кои са били другите агенции, участвали в конкурса, какви са били критериите и защо точно гореспоменатите агенции са печелили.
    Някой има ли инфо ?

  10. Oleg

    Преди няколко години същата агенция беше направил един друг клип, излъчван май основно по CNN:

    Подобен стил, същото лого …

  11. rafi

    Нещо музиката ми куца и преди, и сега, на новите.
    Но предишният клип визуално ми е по-приятен.
    Вие как я мислите? 🙂

  12. Емо

    Ех много плюене падна по тези клипове, но на мен лично ми харесват!

    Смятам че до някъде разбирам от кино продукция и мога да кажа, че 500000лв не са чак толкова много. Този рекламист дето е казал, че един клип струва 12000лв, може и да е прав, ако снимате за 1 ден на 1 локация. Но ако снимате 1-2 месеца на 20 локации, да ви видим, как ще го направите за 12000лв – само изхранването и пътните на целия екип ще са толкова.
    А и до колкото разбрах, тези пари са от еврофондове т.е. никой не ви е окрал вас. Да, много ясно, че някой е прибрал и малко „джобни“, но не чак толкова, колкото изглежда на пръв поглед.

    От рекламна гледна точка, мисля, че клиповете отразяват точно това, което искат евро-туристите да видят. Да, припокриват се с тези на другите държави, но в случая се цели масовост. За всеки го има по нещо – по-възрастните европейци могат да се насладят на спа процедури и селски туризъм, а по-младите могат да покарат сноуборд, или да се напият в дискотеките и да чукат красиви жени за малко пари – е кажете ми сега, че няма магия 🙂

    В заключение мога да кажа, че е по-добре да го има клипчето, отколкото да го няма. Не е перфектно, но поне според мен си е надъхващо 🙂

    P.S.
    Open doors to open hearts май повече ме кефи 😉

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *