Наскоро попаднах на един нов термин произлезнал от Герила маркетинга, а именно „Stunt advertising”.
Не веднъж на страниците на нашия блог сме коментирали Герила – този така успешен похват за привличане на вниманието на таргета и ненатрапчиво налагане на рекламираните стоки и услуги. Какво представлява „Stunt advertising” – Герила подход, който въвлича групи „улични изпълнители” (танцьори, актьори, комици), които да привлекат вниманието на минаващите пешеходци. Да ги въвлекат по някакъв начин в изпълнението си или пък да правят някакви уникални каскади или представления, въвличайки продукта и бранда.
Сега идва интересното, нормално е да потърся материали в youtube, за да видя аз, а и да ви покажа на вас, нагледно какво означава всичко това. Но се оказва, че според youtube „stunt ad” има доста различно значение, което за щастие се оказа още по-увлекателно, забавно и по мое мнение успешно.
Първо ще ви запозная с две традиционни телевизионни реклами, категоризирани като каскадьорски.
Едната е излъчвана и в България.
Другата е на „Mountain Dew”, чийто класически подход във всички реклами е каскадьорски.
И тъй като моето любопитство не спря до осъзнаването на факта, че учебникарското определение за „stunt ad”, няма нищо общо с потребителско разбиране за същото, се порових още малко.
Следващото нещо направо ме уби. Комбинация между каскадьорски маркетинг, вайръл, така да се каже „аматьорско снимане” и създаването на социална група (обединяване в клуб или създаването на спорт). И всичко това с цел реклама на Nissan Qashqai. Вдъхновителите на този нов подход създават така наречените Qashqai Car Games, спорт, който започва да се практикува по цял свят. Всеки участник записва своето видео, в което показва своята каскада и как се подготвя за финалите на лигата. Аз нямам намерение да ви карам да гледате всички участници. Насладете се на фаворитите, според мен и според youtube.
А ето и уникалното обобщение на първия сезон от този спорт.
И сега кажете дали този подход не е успешен!? Запомнихте ли думичката Qashqai!?
Tемичката ми стана малко дълга, а имам какво още да ви кажа, но ви предлагам да изкажете мнението си, а аз обещавам да продължа разискването на темата.
Бойко Б. Първанов
Много приятна статийка, а рекламата направо „Stun“-ва =]