Безспорно едно от най-добрите свърталища на гениалности е сайтът Ads of the World. Ежемесечно там се дава отзвук на най-доброто в областта на рекламата. Хиляди заявки от цял свят се борят да получат така желаното Gold, Silver или Bronze признание. Оценката става на базата на рейтинги, коментари, re-tweetes, споделяния из интернет и социалните мрежи и други подобни критерии. Представям ви наградените за месец ноември:
Категория „ Най-добра ТВ ( видео ) реклама”
1. Gold – Audi A5 Car Transport Ad
2. Silver – Sci-Fi Channel: Human suit
3. Bronze – Science World: Ice creamy goodness
Категория „ Най-добра принт реклама”
1. Gold
Икеа. Сега с безплатна доставка до дома.
2. Silver
ISCA. Красиви кранчета.
3. Bronze
Science World, „ Виждаш по-добре, когато си изплашен. Science World. Ние ще обясним”
Категория „ Най-добра външна реклама”
1. Gold
Кампания за пускането на филма 2012 в Бразилия. Акцията в метрото Кантагало – Копакабана – Рио де Жанейро, където около 45 метрови лепенки от двете страни на стените в метрото симулират наводнение.
2. Silver
Билбордове, построени около реални електрически жици и сълбове, забавно и драматично показват нуждата от внимателно подстригване на космите в носа, рекламирайки Panasonic тример.
3. Bronze
DHL: За всички ваши тежки пратки.
Категория „ Най-добро попадение в нестандартната реклама”
1. Gold
Предизвикателство – да накараме хората да разберат, че новата бутилка на Кола Кола има по-добрра възможност за захват.
Идеята – постери от велкро са поставено по автобусните спирки из Париж, за да „хващат” хората и да си „взаимодействат с тях”
Резултат – хората са буквално закачени за кампанията. 3.8% растеж на продажбите във Франция.
2. Silver
Halloween парти с Guinness
Предизвикателството – В Румъния, Guinнess е нишов бранд, заради специфичния си вкус. Клиентът е подал задание „ Искам нещо да раздвижи продажбите в нощта на Halloween”. Наложило се да се направи нещо много креативно с малък бюджет.
Идеята – проста, с минимален разход. Заради своите цветове – черно и бяло, Guinness има всички качества да се превърне в зловещо нощно същество. Ето защо рекламистите се захващат за секнките. Сенките на чашите. Те били раздавани с всяка поръчана чаша от култовата бира в нощта на Вси Светии.
Резултатът – Клиените били любопитни да разберат каква е цялата тази работа, обвързана с промоцията, и поръчвали бири цяла нощ, а после занесли креативните подложки вкъщи.
3. Bronze
Хайнекен е генерален спонсор на Austin City Limits music festival, което означавало че Shiner beer, местната любима бира, не можела да „влезе” на фестивала. За да бъде прокарана, била създадена програмата за размен на чуждестранни бири. Били направени „ щабове”, където всеки можел да размени чуждата бира за местна. Тоалетните пък били облепени с надписи „Направете място за Shiner”.
Категория „Най-добри практики в директния маркетинг”
1. Gold
Colgate. Обикновено, около ежегодни събития като „ Месец на оралното здраве” световноизвестната марка Colgate напомня на потребителите, особено на децата, колко е важно да се грижат за почистването на зъбите след хранене. За съжаление, дори да раздават мостри и напомнящи листовки, това почти не дава отражение в продажбите. Тук идва ред на нестандартната инициатива – дървена дръжка за сладолед във формата на четка за зъби. Когато малчугана изяде своя сладолед, в ръката му остава малката четчица, която му напомня какво трябва да направи след това. На клечката е поставено логото на Colgate и надпис „ Не забравяй”.
2. Silver
Тениска, рекламираща услугите на персоналния инструктор Roland Semprie
3. Bronze
„ Живей за днес…Планирай за утре…. Купонясвай довечера!!!”
Елина Иванова
Много готино 🙂 наистина свежи реклами 🙂