Помните ли кога за първи път се докоснахте до това невиждано чудо на техниката, компютърът? За мен беше най-очакваният час в училище, за родителите ми най-вероятно е било лек технически шок, а днес всеки от нас си влачи по един на рамо, защото е пърсънъл и се побира в дамската чанта, има си в офиса и в къщи. И работата, общуването с приятели и забавлението, непрестанната нужда от информация ни връзват здраво за него.
Сега има безброй марки, визии, дизайни, цветове, за работа, за забавление или само за чекване на Facebook. До скоро обаче, без значение каква марка е компютърът, какъв цвят, с какъв Hard е или RAM или колко точно голям, операционната система беше една и непоклатима – Windows, операционната система на Microsoft, която направи Бил Гейтс много, много богат. Този продукт не може да се похвали с особено запомнящи се реклами или кампании в миналото, а и не се е налагало! Обаче нещата се променят когато се появява сериозен конкурент.
Благодарение на Apple стандартите в маркетинга и рекламата на компютърни и технологични компании нарасна рязко и панически. Apple показа на света, че технологиите могат да бъдат секси, креативни и най-вече cool. Въпреки силните си почти монополистични позиции, се наложи и Microsoft да приеме предизвикателството за креативност в рекламата. Новозеландската компания Y&R се фокусира върху идеята за забавлението вкъщи и прави серия реклами за софтуерния гигант.
Промотирайки Microsoft Vista, позволяваща ти достъп от телефона до музика, снимки и други от личния ти компютър, рекламата те кара да се замислиш над идеята да превърнеш дома си в лунапарк или в подскачащ надуваем замък. Една от любимите ми кампании! Браво на Microsoft и БРАВО на конкурецията!
Николина Михайлова
Ето какво ще допълня по темата:
Или не неее – вижте тази реклама на Apple:
Много хубава темичка. Имам обаче чувството, че ще има много видеа в коментарите 🙂