Днес отново ми попадна нещо, което от много време се каня да ви покажа. За тези, които са пропуснали – Герила маркетингът вече доби животински образ.
Преди около две години компанията Hotels.nl решава да изпъкне пред своите конкуренти, реализирайки нестандартна рекламна кампания върху…овце! Животинките, които пасяли по поляните близо до магистралите, били използвани като ходещи рекламни послания. Те били облечени в покривала, на които е изобразено логото на фирмата. В акцията са използвани над 144 животни от цялата страна.
На холандска компания за онлайн-резервации, обаче, е била наложена солена глоба. Кметът на градчето Журе Берт Куйпер определил парично наказание в размер на 20 000 евро на предприемачите. Според закона за рекламната дейност в страната на лалетата промотирането покрай големите аутобани е абсолютно забранено и санкциите са сериозни.
Собствениците на Hotels.nl са приели и платили глобата, но веднага след това започнало обмислянето на следващия нестандартен ход за промотиране на услугите им.
Елина Иванова
Гениална реклама :)Мисля че Австралийските рекламни агенции могат да изпробват идеята на Холандските си колеги…все пак рекламният им носител е неизчерпаем 😛
Според мен това е ужасно.Мисля,че не трябва да се използват горките животни по този начин,пък и самата реклама не ми допада особенно.
Да, използват животинките наистина, но пък са намерили толкова нестандартен подход за рекламиране, че с убийствено малки разходи са направили така, че марката им да стане популярна по цял свят, а това определено не е за подценяване.
Айде стига сме плащали за билбордове, рекламни карета и ТВ време…
Може да предложим на бай Гошо, който има малка свинеферма да брандира подопечните си животинки с „Антигрипна ваксинa – направи я преди да е станало прекалено късно“ 😛