април 27, 2009 E.Ivanova

Ретроспекция – > Лайтмотив

cocacola-old

Ретро рекламите или връщането на миналото в съзнанието на потребителя го карат да почувства продукта близък. Подобен тип реклами не се създават особено често, защото повечето продукти се опитват да внушат колко са модерни и едва ли не идващи от бъдещето, докато тези, които са предмет на тази тема опредлено залитат в другата крайност.

Реклама с ретро елементи, части от стари филми, клиширани изречения… Да вземем за пример култовия тв спот на кремвирши Леки:

Ето и един интересен сайт, от който колегите рекламисти могат да черпят вдъхновение за своите ретро творения:

Инвентарна книга на спомените

Друг сигурен признак за успех на една кампания е когато рекламистите съумеят да превърнат слоугъна или използваното в рекламата изречение в лайтмотив, който хората повтарят по цял ден за щяло и нещяло ( „Ооо, Пепи”, „ Неочаквано добра комбинация”, „ Идеално за нас, четиримата” , “ Кажи, баба, тен кю“ и т.н. )

Тв спот Глобул: „ Идеално за нас четиримата” :

Тв спот Калиакра: Кажи, баба, “ тенкю“

А вие сещате ли се за други подобни ?

Елина Иванова

Tagged: , , , , , , , , , , , , ,

Comments (52)

  1. Можно ли взять одну картинку с Вашего блога? Очень понравилась. Линк на Вас есстественно поставлю.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *