Спортни достижения без странични ефекти!

Skins

В рекламата на спортните дрехи Skins, австралийската агенция The Furnace призовава за спортни достижения без странични ефекти, предадоха световните агенции. Креативът показва негативната страна на спорта – какви могат да бъдат жените, които водят неправилна спортна подготовка, например, употребяват стероиди.

Агенцията съветва мускулестите и космати жени:
„Не взимайте стероиди, носете Skins за жени, увеличете силата си, подобрете кръвообращението си, намалете образуването на млечна киселина, намалете умората, благодарение на технологията Skins BioAcceleration.“

Read more

Уау! Космат дизайн

Miss Geschick & Lady Lapsus

Miss Geschick & Lady Lapsus

Съществува мит, че германките нямат навика да се обезкосмяват. Момичетата от немското студио Miss Geschick & Lady Lapsus въобще не са се засилили да опровергаят това.  Напротив – те правят такива космати „зимни“ бикини и тениски.  Освен косматостта, момичетата правят и добро дело: спално бельо  „Make love not war“, позволяващо без спорове и караници да се определи кой е придърпал повече одеало и да се върне в справедливо положение.

Read more

„Radiator“ скандализираха обществеността

Повече гъвкавост в движенията

Марката Radiator, специализирана в производството на дрехи за сърфинг,  направи в миналото гръмка рекламна кампания, силно провокативна и креативна в същото време. Агенция The Furnace е решила, че основните потребители на спортните дрехи са млади хора и без особено да се церемони, заговори на езика на таргета.

Read more

Zip Internet: Животът като браузър

Zip Internet

През 2006 год. Интернет провайдърът Zip Internet рекламира услугите си на тясно целева група, а именно – мъжете. Слогънът „If only life were as simple as navigating on the web” („Ако животът беше толкова лесен, както навигацията в Интернет” ) отразява концепцията на кампанията. Сървисът на провайдъра е много удобен и не би трябвало да създава каквито и да било проблеми, съобщават информационните агенции. В следващите 5 рекламни визии с хумор е показано преимуществото на ползването на Интернет. Read more

Герила реклама с овце

Sheep advertising

Днес отново ми попадна нещо, което от много време се каня да ви покажа. За тези, които са пропуснали – Герила маркетингът вече доби животински образ.

Преди около две години компанията Hotels.nl решава да изпъкне пред своите конкуренти, реализирайки нестандартна рекламна кампания върху…овце! Животинките, които пасяли по поляните близо до магистралите, били използвани като ходещи рекламни послания. Те били облечени в покривала, на които е изобразено логото на фирмата. В акцията са използвани над 144 животни от цялата страна.

Read more

Най-добрите реклами на коли

21_2009_mercedes_benz_s_class

Иска ми се с тази статия да стартирам една нова поредица, която да развиваме във времето, а именно – категорята „ НАЙ- „ (BEST / WORST of Advertising) .

Мисля, че тук е идеалното място да споделим препочитанията си и да назовем нашите реклами фаворити, оценени по различни критерии и пречупени през мирогледа на всеки един от нас. Read more

Откъде идват имената на най-известните марки

History of Brands

Питали ли сте се някога на кого са кръстени най-известните марки в света ? Някои от тях носят имената на собствениците си, други на гръмко звучащи божества, трети са абривиатури, а четвърти са плод на случайни събития и приумици.

На първо място ми се иска да ви дам пример със собствената ми компания. Името „ Принцепс” идва идва от латинското Princeps, чието значение е „Пръв сред равни“ ( Primus inter pares). Други значения на думата са ‘ най- важен, различим, почетен, известен”

Read more

3D телевизия в реално време

3D TV

Една от последните новини от света на иновациите е, че в близко бъдеще ни предстои гледането на 3D телевизия дори у дома.

Специалисти от концерна Хитачи и учени от Токийския университет са създали система, която позволява снимане, предаване и възпроизвеждане на триизмерен видеосигнал в реално време.

Read more

Рекламна кампания за 100 трилиона долара

Zimbabwe campaign

Наскоро бе реализирана една от най-“скъпите” рекламни кампании в света. Мястото е Зимбабве, а причината – рекордната инфлация в страната.

Зимабве провежда икономическа политика, която налага отпечатването на банкнота от 100 трилиона заимбабвийски долара, която се равнява на няколко български стотинки.

Read more

Вече има и „Застраховка срещу отвличане за откуп“

Отвличане

Преди известно време публикувахме статия, в която ви разяснихме значението на понятието „ Син океан”, както и случаите, в които тази стратегия се прилага. (http://princeps.bg/blog/?p=240)

Днес ми попадна една статия, която напълно отговаря на писаното от нас. При това става дума за българска новина относно българска компания, предлагаща нова услуга, а именно „ Застраховка срещу отвличане за откуп”. Може да ви звучи абсурдно, но е факт. Компанията се е насочила към неразработена пазарна ниша, към услуга, която никой друг не предлага. Вероятно за да създадат подобен „продукт” са установили не само, че обстановката го налата, но и че има търсене от страна на потребителите.

Read more

Предизборните кампании стартираха с черен ПР

Черен ПР

Черният ПР е практика, която наблюдаваме все по-често у нас. Особено сега, когато всички ги е разтресла предизборната треска, започват да се бълват все повече и повече негативни идеи с цел да се прецака конкурента. По принцип има много начини да бъде направен „ черен Пр”, но при всички случаи целта е една и съща – дискредитиране на публични лица и организации. Сега накратко ще ви опиша някои от видовете:

Read more

Bluetooth маркетинг най-накрая и в България!

bluetooth_enabled_billboard

С малко закъснение революционната Bluetooth технология успя да стъпи и на родна земя. Първата Bluetooth рекламна кампанията бе поръчана от една от най-големите компании за интернет залози в Европа. Зад осъществяването на тази голяма крачка в рекламната еволюция у нас стои една от най-младите и бързо проспериращи компании за иновации в рекламата – „Джей Ти Интернешънъл”. Най-хубавото е, че фирмата е изцяло българска.

Read more

Иновацията Brand Tags

brandtags

Точно преди година маркетинговият консултант Ноа Брие стартира интернет проект, свързан с брандинга – BrandTags. По думите на Ноа, това е най-успешният му проект до този момент.

Целта на BrandTags е недвусмислена – да накара хората да споделят какво мислят за различни, известни брандове. Единственото, което хората трябва да направят, е да напишат първата асоциация, която им изниква в ума при вида на едно или друго лого. При това, мнението трябва да се даде само с една дума (един “таг”, т.е. етикет).

Read more

Истината за медиите

Media manipulation

Ако има някой, който все още не е успял да стигне до същността на медиите, много държа да изчете следващите редове.

Основната идея винаги е била и ще бъде една и съща – контрол над мисленето на обществото и създаване на определено търсено отношение по дадени въпроси.

Read more

ПР и реклама на гърба на другите

Boikostov

В рамките на няколко дни слабо известната партия „Нова Зора” получи изключително медийно внимание на гърба на свои „конкуренти”.

За да сте наясно за кого става въпрос, ще ви дам малко повече информация – издателите на вестник Нова Зора учредяват партия със същото име на 10 декември 2005 г.  Те се обявяват за „просветени националисти“.

Read more

Ненатрапчиви секси реклами

Sexy Advertising

Винаги съм се възхищавала искрено на премерено използвания сексапил в рекламите. Има една тънка граница, която не трябва да се преминава, защото след нея рекламата се превръща в пошла и реакцята на публиката става отрицателна.

Днес ми попадна една рекламка, след гледането на която дори не се замислих дали и какво да напиша, просто отворих блога.

Read more

Книжната ПР кампания на Лили Иванова

17765

Скоро на офицална пресконференция в БТА българската естрадната прима обяви, че единствената „легална” нейна автобиографична книга ще се казва „Истината за Лили Иванова”. Тя се основава на личните й спомени и преживявания, редактирана е от Мартин Карбовски и ще се издаде в почти невиждания за страната ни тираж – 100 000 бр.

Read more

Дойде ли краят на Рибалдо?

ribaldo

Една от последните крупни сделки, които се обсъждат на родния пазар, e тази между БТК и „Кимимпекс Търговия и Лизинг”, по известни като 2be.

Управителите на БТК и собствениците на търговската марка 2be подписаха договор, според който БТК придобива 100% от водещата верига магазини за телекомуникационни услуги. Сделката е част от стратегията на БТК за превръщането й от технологична в клиентски-ориентирана, ефективна и динамична компания, коментира Бернар Москени, главен изпълнителен директор на БТК.

Read more

Защото могат да си го позволят

Audi Q5 „Perfectly Synchronised“

В рекламното портфолио на на най-големите световни компании често се срещат спотове, които направо ти спират дъха. Някои от тях, разбира се, са компютърно генерирани, но за други са били нужни стотици статисти, многодневно планиране, трудоемка изработка на материали и уморително засменаме.

Read more

Ретроспекция – > Лайтмотив

cocacola-old

Ретро рекламите или връщането на миналото в съзнанието на потребителя го карат да почувства продукта близък. Подобен тип реклами не се създават особено често, защото повечето продукти се опитват да внушат колко са модерни и едва ли не идващи от бъдещето, докато тези, които са предмет на тази тема опредлено залитат в другата крайност.

Read more

Битката на титаните

3

Историята, която ще разкажа, започва с рекламата на новата А6. В нея  популярният актьор Джейсън Стейтъм, бягайки от преследвачите си, караше трудно завиващ Mercedes и BMW,сякaш правено в Албания. След като и двата автомобила вече за нищо не ставаха, Стейтъм откри новата Audi А6, с която успя да избяга по ефектен начин.

Read more

Продуктът “Обама” или как се продава най-добре

barack-obama-by-christopher-wink-mar-2008

Всички специалисти оцениха кампанията на Барак Обама като “най-добрата политическа кампания”, “силен новаторски подход”, “еталон за политически ПР и реклама”…

Моето мнение е, че това наистина е нещо ново и въздейставащо. От рекламистска гледна точка комбинацита е смазваща. Обама говори с думите на народа, Обама вярва, че промяната не идва от Белия Дом, а трябва да отиде там, Обама смята, че ако всички заедно работят заедно за промяната тя ще се случи, придружено с приятна музика, запомнящи се лица, повторение на определени думи – като цяло реклама създадена да продава… Read more

Реклама на Burger King обиди мексиканците

burger king advertising

Информационна агенция Ройтерс наскоро съобщи, че една от последните рекламни кампании на Burger King подлежи на спиране заради обида към мексиканското население.

В спота се рекламира новия чийзбургер с чили и майонеза „Mexican Whopper”, като акцентът пада на неговите пикантни съставки.
Read more

„Защо никога не бива да си купувате ризи, ушити от българин?“ или как австрийците се подиграха с нас.

Скандална реклама

Предварително се извинявам, че ще повдигна тема, чиято история е от преди година, но смятам, че изминалото време не я прави по-малко скандална. Става дума за принт рекламата на австралийската марка за ризи Herringbone, която спечели сребърен медал в категорията „Преса“ на фестивала Cannes Lions.

Read more

Баба Латинка най-после влезе в нета!

Ще предоставя на вашето внимание още една новопоявила се в родния ефир рекламна кампания, а именно тази на Мтел – “Mtel Homebox Unlimited”.

Иска ми се този път да запазя собственото си мнение за известно време, за да не накланям везните, преди да съм „чула” всеки един от вас.

Интернет революция за баба ви! Или пък за вас ? А може би за всички ?

Read more

Добра реклама ли е скандалната?

hitler-hilton

Преди няколко дни медиите гръмнаха заради бордове с лика на Хитлер, Сталин, Хюсеин. Малко след като бяха качени постерите, от общината ги свалиха, тъй като  предизвикали паника и смут. Сама по себе си идеята за рекламата е много добра и интересна. Клиентът е социологическа агенция и се опитва да каже на хората, че вече не личности-диктатори, а населението е това, което говори и трябва да бъде чуто.

Read more

„Да спасим мъжа” ?

Успяхте ли вече да видите новата рекламна кампания на Каменица – “ Да спасим мъжа”? Тази своеобразна пропаганда провокира доста противоречиви коментари, затова реших да отворя темата и тук.

Read more

„If it doesn’t spread, it’s dead“

Princeps Viral marketing

„Ако не се разпространява, значи загива“

Откакто налязохме в ерата на модерните комуникационни канали, виралният маркетинг се оказва едно от най-безотказно работещите средства за бързо разпространение на информация до голям брой хора. Това става чрез верижни писма, социални събития с цел продажба, клипове на YouTube, Vbox и т.н. ( вградени в сайтове и блогове), препращане на е-мейли по верижен начин и Buzz mаркетинг. Read more

Социалната реклама

princeps_picture42

Нуждата от социална реклама се появява когато в едно общество излезе на яве проблем, засягащ масите. В повечето случаи тази реклама се стреми да образова и мотивира аудиторията, да я подтикне да приеме, промени или изостави определени нагласи, практики и поведение, да допринесе за благотворителност и т.н. За да го направи обаче, трябва да убеди аудиторията, че този проблем съществува, че дори хората да си затварят очите за него – той е там. Read more

Големите компании вече разчитат на „световни рекламни кампании“ ?

Mc Donalds restaurant

Днес ми попадна статия, публикувана в dnes.bg преди няколко години. Интересно ми е дали сте на мнение, че статията е актуална, съотнесана към днешния ден, към световната икономическа криза и съкратените рекламни бюджети ?

Ето я и нея:

“Големите мултинационални компании като Мак Доналд’с, Рийбок, Кока-Кола, са решили да прибегнат до нова стратегия за Read more

Стратегията „Син океан”

blue-ocean

Как да създаваме неоспоримо пазарно пространство и да обезсилваме конкуренцията

Дали е трудно да се бориш с конкуренцията когато си малък, с ограничен бюджет и не предлагаш нищо по-различно, или пък когато си голям и въпреки това не можеш да завоюваш нови позиции, да не говорим, че може да не запазиш настоящите си … Read more

Реклама на килограм

outdoor Princeps

„За Бога, братя, купувайте”

Един известен лозунг от близкото минало е актуален днес в пълния му смисъл. Рекламата стана достъпна за всички.Ще говоря по-конкретно за външната реклама. Read more

Е.Иванова: Guerilla Advertising

presence-marketing-watch-bus-ad2

Герила рекламата представлява неконвенционален начин за промотиране на идеи, стоки и услуги. Джей Левинсън, бащата на „партизанския маркетинг“ е на мнение, че за да създадеш успешен продукт или услуга, не е необходимо нито да ти струва скъпо, нито пък да е сложно. Ето защо той създава това направление в рекламата, с първоначалната идея да обучи студентите си как да правят или рекламират бизнес с малко средства. Read more

Е.Иванова: Митове за рекламата

mitove-za-reklamata

Преди някоя и друга година в един рекламен курс имахме за задача да опишем митове, които сме чували относно рекламата. Имаше много различни мнения, както и страшно противоречиви твърдения. Аз ще ви изложа моите, а вие коментирайте на воля какво мислите 🙂 Имате право да допълвайте, да махате, да критикувате или поощрявате, каквото си поискате – важното е да разберем какво мислите! Read more

Е.Иванова: Рекламата по време на криза

3-crisis

Не отдавна един от най-авторитетните всекидневници Financial Times публикува статия, която призоваваше към усилено рекламиране по време на криза. Призивът на FT гласеше в никакъв случай да не се орязва рекламния бюджет, а напротив – да се рекламира още повече фирмата и конкретната дейност.

Read more

Е.Иванова: От сравнителна реклама до нелоялна конкуренция

Понякога нишката, която свързва понятията „сравнителна реклама“ и „нелоялна конкуренция“ дотолкова изтънява, че почти изчезва.

Този похват, изключително разпространен и използван от колегите ни на запад, много рядко може да бъде забелязан у нас, но когато това се случи се вдига такъв медиен шум, че чак почвам да се замислям дали не е точно това целта на този тип реклами. Скандалът винаги води след себе си много коментари, били те позитивни или не. Read more

Е.Иванова: Реклама в социалните мрежи

Както при стандартната реклама, така и при новопоявилите се комуникационни канали съществува една еволюционна схема, която им позволява да са винаги в крак с времето и последните тенденции.

Според доклади на IAB и PwC приходите от интернет реклама за 2007 г. надхвърлят 21 млрд. Read more