Хамстерска реклама

Скоро публикувахме тема за животните в рекламата и изводът май беше следният – хората се забавляват, рекламите продават, а керванът си върви. Днес ни попадна поредната уникално сладка реклама с животинки и искаме да я споделим с вас.

Read more

Свежите летни реклами 2010

Въпреки, че големите жеги отминаха, ми се иска да ви поосвежа с някои от най-добрите рекламни клипове на напитки за изминалото лято. Има спотове, които просто те карат да се усмихнеш :

Read more

Сексуални/секси реклами

Време е и в този блог да има сексуална революция 🙂

След дълги размишления и спорове по темите в блога установих едно твърдение, което никой не опровергава – сексът продава! Малко по-надолу ще предоставя на вашето внимание достатъчно снимков материал по темата. Read more

Седмичен обзор на рекламите по Нова ТВ и БТВ

За пръв път от много много време, прекарах почти целия weekend вкъщи в гледане на телевизия. И, респективно, на реклами. Много реклами. Много повтарящи се реклами, някои от които откровено ме изкарваха от кожата ми и странно за мен самата ми се случи да се спусна към дистанционното като бясно животно, за да сменя канала. И там пак реклами – същите. А аз обичам реклами!? Както обича да казва една позната „По едно време даже се зачудих тия хора защо ми прекъсват рекламите с някакви глупави филми и предавания“ 🙂 Read more

Как да си модЬерен през лято 2010

Тази статия няма НИЩО ОБЩО с тематиката и стила на блога, но тъй като в последната година повечето печатни и онлайн (предимно мъжки) издания са списани в този стил, реших да ви разнообразя в средата на скучния летен работен ден. Та … как да си модЬерен и това лято: Read more

Pepsi пак стреля по Coca cola

Войната на двата гигиантски бранда никога не е спирала. Тя не само забавлява потребителите, но и вдъхновява стотици рекламисти по света да творят все по-добри реклами.

Вчера, Pepsi лансира римейк на своя кампания от 1995 година, която тогава разбуни духовете по време на Super Bowl и накара екипите на Coca Cola да впрегнат всичките си мозъчни клетки, за да отвърнат с нещо по-добро.

Read more

Световното по футбол, Кока Кола, Песни, Танци и… реклама!

Световното по футбол 2010 в Южна Африка приключи, а песничката на сомалийско-канадския младеж K’Naan и танцът на камерунския герой Роже Мила продължават да ни радват/дразнят…

Както сами знаете, в този блог ние се стремим да споделяме с вас гледната ни точка по въпроси свързани с реклама, маркетинг и т.н. Ето защо ще се опитам да не говоря за световното, въпреки че точно за това ми се говори, а за това как целият свят отново беше облъчен от мащабната кампания на гиганта Кока Кола. Някой да забеляза някаква друга напитка, която да беше рекламирана…бира например? Не! Read more

Най-добрите реклами с животни

Представям ви поредната серия от класациите ни за най-добри реклами. Този път изборът ми се спира на животните. Ето ви два факта – единият е безспорен, другият определено продължава да предизвиква дебати: “Рекламите с животни работят безотказно “ срещу “Животните не трябва да се използват с рекламна цел, това е експлоатация.”

Read more

Да бъдеш различен

Да бъдеш различен е рисковано. Независимо дали става дума за външния ти вид, държанието или рекламата, която те представя пред света. Изисква се смелост, за да изпъкнеш, да привлечеш внимание и да не си подвластен на негативните реакции на останалите.

Read more

Дизайнерски магийки

ralphmore3

Основен проблем при използването на еднаква визия върху различни рекламни носители е тяхната несъразмерност. Обяснявам – имате рекламна визия. Тя е създадена или оразмерена за размер 3х4м ( стандартен формат за билборд тип Pizza). Налага ви се обаче да използвате същата визия и в рекламно каре в списание, чиийто формат е например А4 (210мм x 297мм), съответно изображението трябва да се преформатира така, че да не се загуби ценна информация, да не се отреже нещо, в същото време обаче и да не се добавя нещо излишно, както и да не се прекалява с дорисуването на фон, който просто да запълва останалото в конкретния случай по вертикала пространство. Read more

Офис лудости

office_prank_14

19 часа. Поредният работен ден е в разгара си. Напоследък имаме толкова работа, че неусетно сме превърнали офиса в бойно поле. Спрях да работя, махнах се от компютъра и реших, че докато не преведа помощенията в нормален вид няма да сядам обратно. Започнах с разчистване на собственото си бюро. Read more

Бегбеде в България!

99-francs Begbede Princeps

Здравейте, колеги, приятели! Както вече знаете, ние много рядко ( да не кажа почти никога) си позволяваме лични обръщения към вас тук в блога. Този път ще направим изключение, за да споделим с вас нашата радост.

Държим на това едновременно да ви информираме, разведряваме и забавляваме, без да ви налагаме мнение, ето защо реакциите към блога ни винаги са били изключително и само позитивни. Поради тази причина, бяхме поканени от екипа на Mtel Media Masters да се включим в техния уникален проект.

Read more

Класическа музика вместно Футболен мач?

heineken-1

Не е задължително да сте футболен фен или любител на креативните реклами, за да се усмихнете широко на това, което ще предоставя на вниманието ви след броени…редове. Както много пъти вече сме отбелязвали,“големите” има защо да бъдат наричани “големи”.

Read more

Да се хванем за рекламата!

handle02

Без много излишни обяснения, мисля да ви представя поредната серия от изумително хитри … дръжки! Да, точно така, дръжки – на врати, в автобуси, в метрото и на разни други странни места. Read more

Поведенческото таргетиране – нарушение на човешките права или бъдещето на онлайн рекламата!?

behavioral_targeting

Наскоро създателят на World Wide Web, Тим Бърнърс-Лий, изрази своето недоволство по отношение на поведенческия таргетинг – „Подобна реклама нарушава правата на потребителите и тя трябва да бъде ограничена. Пощальонът не ми отваря писмата, телефонната компания не ми подслушва разговорите. Но когато използвам интернет, съобщавам много лични сведения за мен самия.”

В много страни този въпрос се повдига от много политици и общественици, коментира се по медиите, но въпреки това онлайн рекламата продължава да се развива в това направление. Read more

Пристрастени към iPhone

customized-geek-coffins-2

Когато един продукт стане бестселър, неизменно на пазара започват да се появяват негови разновидности във всевъзможни причудливи форми. Често самите потребители използват външния вид на продукта за модел на различни предмети от ежедневието им. В днешната тема продуктът е всеизвестен и банален, но със сигурност това, което е произлязло от него, ще привлече вниманието ви. И така – нека разглеждането на iPhone манията започне сега!

Read more

Шантави опаковки на всякакви напитки

mix1-01

Винаги сме твърдяли, че външният вид (опаковката) на даден продукт е изключително важен за продажбите му. В този пост ще ви покажа серия нестандартни бутилки, които са разработени, за да привлекат и задържат вниманието на потребителите. Както винаги, имаме изключително силно присъствие от страна на Кока Кола, но предполагам, това няма да учуди никого. Енджой 😉

Read more

Stunt ads – каскади, забавление…решение за покупка!

Stunt

Наскоро попаднах на един нов термин произлезнал от Герила маркетинга, а именно „Stunt advertising”.

Не веднъж на страниците на нашия блог сме коментирали Герила – този така успешен похват за привличане на вниманието на таргета и ненатрапчиво налагане на рекламираните стоки и услуги. Какво представлява „Stunt advertising” Read more

С или без презерватив?

durex

Продължавам отдавна създадената категория „Най-добри рекламни попадения“ в различни категории. Този път мисля да ви позабавлявам малко с реклами на презервативи. Durex, разбира се, обират всички точки по креативност, но има и някои конкуренти, които здраво им дишат във врата.

Read more

Пилето слуга…или как рекламистите от Crispin Porter + Bogusky промотираха сандвич с пилешко

subservient_chicken

Не мога да не споделя с вас един сайт, на който ще „утрепете” много време, карайки едно пиле (мъж в пилешки костюм) да подскача, танцува, мята възглавницни и да прави куп други простотии. Read more

Поправката Гергов

zx350_273456

Законът, приет преди години, ”забраняващ” собственици на рекламни фирми да притежават електронни медии, отпадна вчера. Те вече ще могат да кандидатстват и получават лицензии за тв канали. Промяната бе внесена от шефката на комисията по култура и медии Даниела Петрова от ГЕРБ и приета без никакви дискусии. Това, разбира се, породи много последващи въпроси. В полза на монополистите или напротив?

Read more

Ads of the World – класация ноември 2009

findus-kid1.preview

Безспорно едно от най-добрите свърталища на гениалности е сайтът Ads of the World. Ежемесечно там се дава отзвук на най-доброто в областта на рекламата. Хиляди заявки от цял свят се борят да получат така желаното Gold, Silver или Bronze признание. Оценката става на базата на рейтинги, коментари, re-tweetes, споделяния из интернет и социалните мрежи и други подобни критерии. Представям ви наградените за месец ноември:

Read more

Започна „Якото четене”!


Започна „Якото четене”!

Кампания за стимулиране на четенето сред младите, със заглавие „Якото четене”, ще се проведе от сайт Teenproblem.net, от 15 януари до 15 март. Тя ще бъде осъществена под формата на игра. На специален промо-сайт (http://www.teenproblem.net/iakotochetene/), към потребителите ще бъдат отправяни разнообразни въпроси. Те ще бъдат свързани с определен набор от книги. Всеки потребител може да участва, като задава въпроси или отговаря на такива.

Read more

Apple VS Microsoft

Apple_Microsoft_desktop1.article-width

Помните ли кога за първи път се докоснахте до това невиждано чудо на техниката, компютърът? За мен беше най-очакваният час в училище, за родителите ми най-вероятно е било лек технически шок, а днес всеки от нас си влачи по един на рамо, защото е пърсънъл и се побира в дамската чанта, има си в офиса и в къщи. И работата, общуването с приятели и забавлението, непрестанната нужда от информация ни връзват здраво за него. Read more

Изкуство ли е рекламата?

art ad

Ще си позволя отново да отворя темата за най-добрите и най-лошите реклами, но този път ще е под надслов „Изкуство ли е рекламата?”.

Не си мислете, че не осъзнавам, че е трудно да се твърди подобно нещо при наличието на рекламни блокове пълни с „Леля Мария”, „Д-р Тошков”, „Ще акам в тоалетната на Жорко” и т.н.. Но важно е да знаем, че първото предназначение на рекламата е да бъде увлекателна и забавна. Read more

Край с рекламата в центъра на София?

Vunshna reklama Sofia

Да, вярно е, че не го чувате за пръв път, но и ДА, вярно е, че този път нещата май наистина ще се случат. От едно известно време се носеха слухове, че всички рекламоносители (билбордове, ситилайтове, калкани и подобни) в центъра на столицата ще бъдат премахнати. Тъй като години наред ясно регламентиран закон няма, всеки си правеше каквото иска до толкова, че столицата се задръсти от визуализации в буквалния смисъл на думата. Наслагаха се бордове през 5 метра, табели по стълбовете, лампите и дърветата, мешове по сградите, винили по покривите…

Read more

Рекламна площ – пейка?

ski

За да избягат от еднообразието на реклами и медийния шум, който дразни потребителите безобразно, рекламистите стават все по-непредвидими в решенията си за оползотворяване на околната среда с рекламна цел.

Не знам дали е правилно да се определи като « герила реклама», но със сигурност снимковият материал, който ще ви покажа, води началото си от нея.

Read more

Най-креативните фитнес реклами

Fitness ad

Неотдавна създадохме тук секция за рекламите „ НАЙ” . Best & Worst of Advertising предлага различни подборки на крайностите. Писахме за най-тъпите реклами, за най-скандалните, за най-добрите реклами на коли и още много други.

Read more

Забавление с транспортната реклама

lindt gold bunny car

Ако трябва да започнем учебникарски – транспортната реклама е всяка форма на предаване на рекламно послание посредством моторни и немоторни превозни средства. В това число влизат коли, камиони, автобуси, трамваи, тролейбуси, мотори, таксита и тн.

Както може да се досетите този тип реклама също се дели на външна и вътрешна. Read more

Пушенето през 2010 – икономическа или социална забрана?

smoking kills

В последно време наблюдавам, че една тема е много дискутирана, а именно – пушенето на обществени места през 2010 година.
От една страна забраната за пушене на обществени места влиза в сила от 01.06.2010, и това се приема много тежко от едни и с радост от други, но от друга – ние този филм вече сме го гледали с разделянето на заведенията на „Пушачи” и „Непушачи”. Read more

Дизайн, който те следва

nokia 888

Технологиите се развиват с бясна скорост, но продължава да има компании-гиганти, които успяват да надскочат и изпреварят дори собствените си възможности. Поредният пример, който ще ви покажа, е дело на Nokia.

Това, което виждате, всъщност е телефон. Или по-точно проекто-телефон Nokia 888. Идеята е, че той следва вашите извивки или тези, които са ви хрумнали, в зависимост от нуждата ви в даден момент. Read more

Триковете, с които магазините ни карат да купуваме повече

 supermarket_cr_makeover_2

Всеки от нас често влиза в магазина с точната идея какво да си купи, но и често излиза с много повече продукти и стоки от това, което първоначално е планувал. Защо се получава така? Много просто… магазините са подредени така че да харчим, да харчим, и още повече да харчим. Супермаркетите са бизнес и те всички просто искат нашите пари.

Read more

Съществува ли наистина интернет мания?

Internet mania

Не знам как сме живяли едно време без мобилни телефони и интернет, но днес за огромна част от населението, това изглежда непосилна задача.

След провеждане на множество проучвания, вече е сигурно, че е възможно човек реално да се пристрасти към интернет.

Read more

За пълниЯТ член или докъде води нежеланието на хората да се образоват

Pulen chlen

Заглавието на тази тема не ви ли дразни? Да си призная – на мен направо ми вади очите!!!

В края на миналия месец в Пловдив филолози разразиха ожесточен спор дали трябва да продължи да съществува пълниЯТ член в българския език или това се явява поредното затруднение в и без това не-лекия живот на нашите съграждани, което неименуемо трябва да се премахне. Медиите гръмнаха, начело с интернет.

Read more

Завръщането!

Princeps Blog advertising

Домъчня ви за нас? И на нас ни домъчня за вас! Никога не сме писали персонални обръщения тук, но за всяко нещо си има първи път.

Надяваме се, че подновявайки редовното публикуване на интересни статии в блога, ще успеем отново да влезем в компютрите, а от там и в мислите ви. Искаме да прекарвате с нас онези няколко минути на ден, които ще ви откъснат от напрежението, нервите и сивото ежедневие и ще ви карат да се усмихвате широко! Защото всички заслужаваме тези усмивки.

Екипът на Принцепс ви пожелава весела седмица!

Елина Иванова

„Brrr“ – защото „Coca Cola” могат да си го позволят…

brrr outdoor

Сигурно няма човек, който да не е видял новата ТВ реклама на гигантите от „Coca Cola”. Това така натрапчиво „Брррр” няма как да е било пропуснато покрай ушите…

Знам, че тази тема ще предизвика много коментари, а също така съм сигурен, че мненията ще са диаметрално противоположни. Ще се опитам да погледна рекламата от две различни гледни точки – на рекламист и на обикновен зрител, а после се надявам, че ще продължите темата.

Дали рекламата е тъпа!? Read more

Политическа герила кампания…тук в България! (by Princeps)

Kampaniq Lider

За първи път в България политическа Герила рекламна кампания!

В продължение на темата за Герила маркетинга, бих искал да ви разкажа за последния наш проект, реализиран за ПП ЛИДЕР с Новото време. Както вече знаете Герила маркетингът е различен и иновативен подход за въздействие върху хората. Той цели да е интригуващ, запомнящ се, неочакван и изненадващ, създаващ силни емоции, нестандартен (като идея и място на реализация) и не на последно място с нисък бюджет.

На площад „Независимост” във Варна, както и между McDonalds и Драматичния театър в Пловдив, ние разположихме „врата в нищото” с надпис „АЗ НЕ ПРОДАВАМ ГЛАСА СИ”. Зад вратата се извисяваше триметрова стилизирана везна с надпис „ПАРЛАМЕНТ”. Read more

Кървящ билборд шокира новозеландци

bleedingbillboardcolens2

Кървящ билборд привлече вниманието на жителите на Нова Зеландия. Идейният проект бе създаден и реализиран от COLENSO BBDO Auckland, New Zealand.

Кампанията има за цел да напомня на мотористите и шофьорите да внимават с високите скорости, особено през дъждовния сезон. Статистиката сочи, че по това време на годината, особено по време на Великденските празници, когато Read more

Иновации, вдъхновени от лошото време

Fuck the rain

В това ужасно мрачно и дъждовно (уж лятно) време, не ни остава нищо друго, освен да се опитаме да разнообразим деня си с нещо весело и креативно.

Сега ще ви покажа серия чадъри, които са едни от най-интересните, които съм срещала:

Този чадър е създаден от дизайнер на име Арт Лебедев и се продава на цена от 55$. Името на творбата е „Fuck the rain”, а идеята е да се изрази непукизма спрямо лошото време на тези, които го носят.

Read more

Рекламите на WWF спасяват света

32

WWF е интернационална неправителствена организация, която се занимава с опазване, изследване и възстановяване на околната среда. Формално е наречена World Wildlife Fund. Това е най-голямата в света независима организация за опазване на околната среда с над 5 мил. Read more

Сезонът на дините

Сезонът на дините (фото: Slava.bg)

Сезонът на дините (фото: Slava.bg)

Слънцето отново пече безпощадно, хората бягат при всеки удобен момент от сивото ежедневие, за да отидат на море, но и там и тук прежаднели те отново посрещнаха сезона на дините.

Нова скандална реклама на Винпром Пещера бе реализирана преди броени дни в тв пространството. Този път избраната силиконена красавица е скандалната фолкпевица Андреа.

Read more

ТВ2 вече е PRO.BG

TV2 logo

Ретроспекция:

CME (Central European Media Enterprises) закупи ТВ 2 и Ринг в средата на миналото лято. Компанията стопанисва 22 медии в 7 държави в Централна и Източна Европа, като общата им аудитория е близо 97 милиона зрители.

Цитат от Адриан Сърбу, програмен директор на „CME“, преди година:  „Българският телевизионен пазар е доминиран от няколко основни играчи и аз силно вярвам в способността на „CME“ да стане лидер там през следващите 5 години.

Read more

Дразнещо високомерие или желан престиж!?

Корпоративна търговска банка

В продължение на предишната ми тема  (http://princeps.bg/blog/?p=1238) ви представям типичен представител на най-високото ниво в пирамидата на потребностите на Маслоу.

Read more

Как рекламата убеждава?

psych_1

Смятам, че след всички теми, които обсъдихме в блога дойде времето да споделя с вас един основен помощен инструмент на рекламистите за достигане до таргета. Защото не е трудно да констатираме: сексът продава; рекламите, в които ни показват апетитна храна също; тези, които показват колко е лесно да се перем, чистим и мием също; тези, които ни карат да се чувстваме защитени също и т.н.. Но какво се крие зад всичко това?
Read more

Прецизното сито на кризата

Sito na krizata

Криза. Криза. Криза. Криза. Криза. Не ви ли омръзна? Обръщате ли внимание как рецесията е оправдание номер 1 за всяко нещо през последните месеци? Замисляте ли се колко хора я споменават, защото просто така е по-лесно и няма нужда от излишни обяснения?

Read more

Interactive advertising

modern-advertising-methods

Ще ви представя един доста интересен метод за реклама. Интерактивната реклама, която ще видите малко по-надолу, е сравнително нов и несъмнено невероятно интересен начин за рекламиране. Едно от преимуществата и е, че няма как да не я забележиш. Read more

Burger King предизвика истерия с маркетинг трик

Whopper Freekout

Преди няколко дни огромната верига ресторанти за Бързо хранене Burger King спечели награда за най-ефективна рекламна кампания на годината на 41вия рекламния фестивал “Effie” в Ню Йорк.

Read more

Реклама на Times Square за милиони

12

Таймс Скуеър – една от емблемите на Ню Йорк. И тъй както Ню Йорк е „градът, който никога не спи“, Таймс Скуеър е мястото, където водовъртежът на живота никога не спира. Той налива около 55 млрд. долара годишно в икономиката на Ню Йорк – повече от икономиките на Боливия и Панама.

Read more

Диетични очила

diet_blue

Случвало ли ви се е да си говорите сами, опитвайки се безрезултатно да се спрете по пътя към хладилника в късните среднощни часове? Не яж това, не пипай онова, добре де, само малко, е какво пък като е вече 12 часа … нали от утре съм на диета! Но от утре. Или от понеделник. А най-добре от 1во число следващия месец.

Read more

Бъдете отговорни и внимателни шофьори!

WiMAX by Nexcom

Във връзка с предстоящия празник на детето (1-ви Юни) WiMAX by Nexcom поздравява всички малчугани и тези, които се чувстват, като такива, и призовава „по-големите“ от тях да бъдат отговорни и внимателни шофьори!
Пуснете си фаровете, защото децата са бъдещето на Света!

Пресни тийнейджъри

111
Социалната организация от Бразилия USAID — Partners протестира против сексуалното насилие над непълнолетните. Агенция Mr. Brain Propaganda показа как младежите може да се купят – като замразена храна в магазина, например.

Read more

Made in China

Sonia instead of- Sony
Sonia instead of Sony

Както за мен, така предполагам и за вас „ MADE IN CHINA” не е просто надпис на етикет, а символ на цяла една индустрия, която е пуснала пипалата си по целия свят.

Произведените в Китай стоки не само са в пъти по-евтини и по-некачествени, но голяма част от тях са и нескопосани ментета, а не просто по-рентабилно „сглобени” продукти.

Read more

WolframAlpha – бъдещето на интернет?

Steven Wolfram & colleagues

Steven Wolfram & colleagues

Жестока конкуренция на Google се появи в пространството. Търсачката е наречена Волфрам Алфа на създателя си – др. Стивън Волфрам, известен учен, защитил докторат в Калифорнийския технологичен институт (Калтек).

Въпреки, че официалното й представяне все още не се е състояло (очаква се след няколко дни), тя вече е достъпна в мрежата на адрес http://wolframalpha.com.

Read more

Най-големият триизмерен билборд в света

bmw-places-massive-billboard-moscow-wall003

Както знете Русия е една огромна страна с невъобразими възможности. Щеше да е странно, ако друг ги беше изпреварил в създаването на най-голямата външна реклама в света.

Поръчана от БМВ, рекламата бе изработена в центъра на Москва, непосредствено до Кремъл. Корпорацията е заела рекламна площ от над 6000 кв.м, върху която е разположила проекция на..магистрала! Най-интересното в това грандиозно хрумване е наличието на 4 модела на автомобили в абсолютно реални размери и форми. Използваните М серии BMW M3 Coupe, BMW M5, BMW M6 и BMW Z4M Coupe са „залепени” въху билдорда, а през нощта фаровете и стоповете им светят.

Read more

Най-добрите реклами в тоалетната

Reklama v toaletni

Когато натрапчиви реклами ни заливат от всякъде, рекламистите нямат друг избор, освен да търсят най-нестандартните места и начини да поднесат своето послание без то да дразни.

В рекламата има един термин “пленена аудитория”. Това са хората, които могат да бъдат облъчени от рекламни послания в рамките на определено място, където или им се налага да стоят дълго време или е твръде тясно и ограничено откъм пространство.

Read more

Най-интересните визитки

Google search Business Card

Обожавам креативния подход към света. До момента, в който не попаднах на това, което ще видите след малко, не се бях замисляла колко дреболии могат да съпътстват една нетрадиционна реклама, както и едно неконвенционално представяне на бранд пред света.

Нормално, при една работна среща или запознанство, всеки оставя на отсрещната страна своята визитна картичка. Тя е лицето ви за пред другите, с нейна помощ партньорите ви ще могат да прочетат името и компанията ви, също така ще избегнете сконфузния момент, при който някои не е чул добре или запомнил тази информация. Read more

10/10 – в десетката на нестандартната реклама

logo

Прилагането на партизанския маркетинг на практика

Странният човек, който изкача изневиделица от храстите зад вас, може би не е социопат или супер герой, а именно „партизански маркетолог“ (guerilla marketer). С други думи човек, който прилага на практика стратегията, наречена „прикрит“ или „партизански маркетинг“, която според известния консултант от бранша Брус Уор бележи възход. “Колкото повече съобщения получаваме от медиите, толкова по-малко започваме да слушаме” смята Уор.

Read more