август 8, 2013 admin

Създават най-голямата рекламна компания в света

publicis-omnicom_2629613b

Рекламистите предприеха кризистни мерки! Двата гиганта в рекламната индустрия – американската „Омником“ (Omnicom) и френската „Пъблисис“ (Publicis) – са в процес на сливане и ще създават нов лидер в сектора под името Publicis Omnicom Group. Бъдещата най-голяма рекламна компания в света се оценява на над 30 милиарда долара. Акциите на новата група, чийто капитал ще бъде поделен 50/50 между акционерите на двете дружества, ще се котират на борсите в Париж и Ню Йорк. Очаква се сделката да бъде финализирана в края на март 2014 г. Тя ще бъде необложена с данъци – холдинговата компания ще бъде базирана в Холандия. Когато се слеят, двете фирми ще разполагат с общи налични спестявания от 500 млн. долара.

images

Новата компания ще управляват заедно главните изпълнителни директори на двата гиганта – Джон Рен и Морис Леви. В сливането ще се включат и други по-малки, но известни в индустрията компании – BBDO, Saatchi & Saatchi и Leo Burnett. Бъдещата Publicis Omnicom Group се оценява на около 35.1 млрд. долара и на практика ще измести сегашният рекламен лидер в света – лондонската WPP Plc. Досега „Пъблисис“ и „Омником“ са контролирали общо 41% от рекламните разходи, управлявани от десетте водещи агенции на планетата, докато WPP държи 32%. Обединението ще даде възможност за по-голяма власт над ценообразуването и стъпване на нови пазари и развитие на сектора в по-слаборазвитите държави.

Тъй като рекламният бизнес е от сферите, които се развиват с бесни темпове, подобно сливане ще гарантира пълен набор от услуги, с възможност за развитие на многобройни нови ниши.

А междувременно, приходите от онлайн реклама не спират да растат! С това заключение излезе IAB -България, в обявените резултати от полугодишното проучване за приходите от онлайн реклама. За първото полугодие на 2012 г. приходите са се увеличили с 1,3 млн. лв. спрямо същия период на миналата година. Това е ръст от 5,8% на докладваните обеми от четири типа интернет реклама – „Дисплей“, „Обяви и справочници“, „На клик“ и „Други“.

DigitalMarketingimage

Компаниите участници в изследването са оповестили брутни обеми от онлайн реклама, по тарифни цени, в размер на 23,52 млн. лв. за първите шест месеца на 2012 г. Дисплей рекламата продължава да бъде водеща на българския пазар, като за първата половина на 2012 г. тя съставлява 87,4% от него, с приходи от над 20 млн. лева. Ръст регистрират и всички мобилни рекламни формати – 88.8% е скокът при мобилното търсене, 87.3% – при дисплей рекламата и 40.2% при съобщенията.

Елина Иванова

Tagged: , , , , , , , , ,

Comments (2)

  1. Това е доста сериозен подход в тази сфера! Това сливане мисля, че ще сложи бариери пред по малките агенции в света и като цяло даже може да ги закрие.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *