Вериги като KFC, Burger King и McDonald’s винаги са били фенове на странните кампании. Предполагам си спомняте миналогодишния вайръл на Burger King и шантавата кампания с пилето-слуга. Вижте какво се случва напоследък с McDonald’s:
1. McDO Monopoly
За два дни във Ванкувър във веригата ресторанти се приемаха пари от световноизвестната игра Monopoly. Радиореклама и амбиент реклама из града привличаха вниманието няколко дни преди кампанията. За да създадат смут, преди да е стартирала, подставени лица тръгват по магазините, опитвайки се да използват за разменна валута хартийките от играта. Разбира се, всички продавачи им отказват, в следствие на което получават отговор “ Ама в McDonald’s може да си купиш всичко с пари от Monopoly, при вас защо не може?“.
След старта на кампанията ресторантите започват да се пълнят с любопитни и невярващи хора, които се престрашават да подадат нарсуваните хартийки и излизат с усмивка на уста и сандвичи в ръка.
2. Непосредствено след тази акция, McDonald’s правят следваща – осигуряват 1500 безплатни Monopoly паркоместа в западна Канада на различни топ локации.
3. Поредната шантава идея, свързана с бранда, като че ли не произлиза от неговите ПР-и. Преди няколко седмици, „терористи“ отвличат емблематичното лице на веригата – Роналд МакДоналд – от един от ресторантите. В последствие изпращат видеозапис с исканията си и заплашват, че ако те не бъдат удовлетворени до 11.02.2011, 18:30ч, Роналд ще бъде публично екзекутиран.
„Ние обичаме бургери, картофки и „Макдоналдс“, но повече не можем мълчаливо да наблюдаваме как любовта ни бива унищожавана и принизявана до срамно ниски ниво заради алчност и безразличие – заради късогледството ви бургерите ви са вече почти негодни за консумация“, се казва в обръщението на говорителя на групата. След това задават 8 въпроса от типа:
– Защо не разкриете производствените си процеси, суровия материал и добавките в продуктите си?
– Колко тона нерециклиран материал изхвърляте годишно и защо не публикувате тази информация?
– Защо не поемате отговорност за кулинарните си последствия?“
– При положение, че достигате до огромна част от населението на Земята, защо не си поставите за цел създаването на един по-добър свят?
Ето как беше отвлечен Роналд:
Ето и самото обръщение:
От McDonald’s отговориха, че това е груба шега, която не толерират, подчертаха своята открита и насочена към хората политика и отрекоха да има каквито и да е „тайни“, свързани с производствените им и последващи процеси.
4. Ето и една от новите реклами на марката, излязла през 2011:
5. Няма как да пропусна да ви покажа и някои от най-креативните ПРИНТ реклами на марката:
Елина Иванова
Обикновено такива реклами могат да си позволят само компании с доста голям бюджет. Но безспорно знаят как да привличат нови клиенти. Само ако и храната беше толкова качествена както самата реклама, тогава нямаше да имат равни на себе си.