април 21, 2011 E.Ivanova

Новите рекламни активности на McDonald’s

Вериги като KFC, Burger King и McDonald’s винаги са били фенове на странните кампании. Предполагам си спомняте миналогодишния вайръл  на Burger King и шантавата кампания с пилето-слуга. Вижте какво се случва напоследък с McDonald’s:

1. McDO Monopoly

За два дни във Ванкувър във веригата ресторанти се приемаха пари от световноизвестната игра Monopoly. Радиореклама и амбиент реклама из града привличаха вниманието няколко дни преди кампанията. За да създадат смут, преди да е стартирала, подставени лица тръгват по магазините, опитвайки се да използват за разменна валута хартийките от играта. Разбира се, всички продавачи им отказват, в следствие на което получават отговор “ Ама в McDonald’s може да си купиш всичко с пари от Monopoly, при вас защо не може?“.

След старта на кампанията ресторантите започват да се пълнят с любопитни и невярващи хора, които се престрашават да подадат нарсуваните хартийки и излизат с усмивка на уста и сандвичи в ръка.

2. Непосредствено след тази акция, McDonald’s правят следваща – осигуряват 1500 безплатни Monopoly паркоместа в западна Канада на различни топ локации.

3. Поредната шантава идея, свързана с бранда, като че ли не произлиза от неговите ПР-и. Преди няколко седмици, „терористи“ отвличат емблематичното лице на веригата – Роналд МакДоналд – от един от ресторантите. В последствие изпращат видеозапис с исканията си и заплашват, че ако те не бъдат удовлетворени до 11.02.2011, 18:30ч, Роналд ще бъде публично екзекутиран.

„Ние обичаме бургери, картофки и „Макдоналдс“, но повече не можем мълчаливо да наблюдаваме как любовта ни бива унищожавана и принизявана до срамно ниски ниво заради алчност и безразличие – заради късогледството ви бургерите ви са вече почти негодни за консумация“, се казва в обръщението на говорителя на групата. След това задават 8 въпроса от типа:

– Защо не разкриете производствените си процеси, суровия материал и добавките в продуктите си?
– Колко тона нерециклиран материал изхвърляте годишно и защо не публикувате тази информация?
– Защо не поемате отговорност за кулинарните си последствия?“
– При положение, че достигате до огромна част от населението на Земята, защо не си поставите за цел създаването на един по-добър свят?

Ето как беше отвлечен Роналд:

Ето и самото обръщение:

От McDonald’s отговориха, че това е груба шега, която не толерират, подчертаха своята открита и насочена към хората политика и отрекоха да има каквито и да е „тайни“, свързани с производствените им и последващи процеси.

4. Ето и една от новите реклами на марката, излязла през 2011:

5. Няма как да пропусна да ви покажа и някои от най-креативните ПРИНТ реклами на марката:

Елина Иванова

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comment (1)

  1. Обикновено такива реклами могат да си позволят само компании с доста голям бюджет. Но безспорно знаят как да привличат нови клиенти. Само ако и храната беше толкова качествена както самата реклама, тогава нямаше да имат равни на себе си.

Вашият отговор на интернет реклама Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *