февруари 23, 2011 E.Ivanova

Рекламите, които ни дразнят през февруари

princeps.tv

Има светлина в тунела. Кой е тунелът и каква е светлината? Тунелът е българският рекламен ефир, а светлината – няколко добре замислени реклами и естествено някои, не дотам добре замислени, които се въртят в момента и закриват светлината.

По национaлните телевизии можем да видим разнообразни реклами на разнородни продукти и услуги. (Каква новина, а?) Естествено в този период на годината превес взимат рекламите на лекарства против всички ходещи и пълзящи вируси, които ни дебнат във всеки един момент и единственото спасение срещу тях е точно „този рекламиран продукт”. А кой е той, надали някой от нас си спомня…

И говорейки за бацили, се сетихме за крастата семки. А говорейки за семки се сетихме за футбол, а пък говорейки за футбол се сетихме за хулигани, а както знаем (или не знаем?) – всеки уважаващ себе си хулиган чопли семки! Ето защо не би трябвало да ни учудва името на една от най-новите марки семки – „Huligan”. Тяхното рекламно предложение, завъртяло се по телевизионния ефир в последната седмица, се оказа доста добро. Идеята на клипа е нестандартна и брандът определено се разграничава от останалите. „Хулиганите” са се постарали с опаковката, както ще се убедим и клипът е заснет много добре…но по хулигански неразбран начин. Или по-точно: на пръв погелед всичко е супер – младежите са свежи, музиката – готина, но нещо като цяло куца. Даже и ние не можем да определим какво. Да видим дали вие ще можете, „за спорта”:

За какво се сещате, когато чуете думата „престиж”? НЕ, не говорим за филма с фокусниците, нито за „авторитет”. Това са онези вкусни сухи пасти „от сладката реклама с дечицата”. Насладете й се, ако не сте на работа, на диета и в никакъв случай не я оставяйте за утре:

„ПРЕСТИЖ – ядеш сега или гориш”

За малко да не забележим, че „Aктивиа” имат нова реклама. О, да – главно действащо лице в нея отново е известна жена със стомашни проблеми, в случая, актрисата Елена Петрова. Става ни тъжно, когато по време на почивката от снимките на сериала „Стъклен дом”, главната актриса се превива от болки в стомаха, както знаем „дискомфортът не се прикрива с грим”….а явно с чудотворното кисело мляко. Всъщност рекламите на Активиа открай време са дразнещи, но ако се замислим са много добре позиционирани на пазара и са подходящи за таргета:

А сега да влезем в обичайния си стил на писане, стараейки се критиката ни да е градивна. Рекламата е на „Бор-чвор“. В нея отново се създава представата за перфектната майка и домакиня, която търси най-добрия продукт за „мъжа”, „децата” и кой ли още не. Рекламата е претъпкана с „хитови фрази“, борещи се за вниманието на зрителя, а слоганът е толкова ПОДХОДЯЩ за реклама на кисело мляко, че се чудим как някой не се е сетил преди това да напише такъв? Толкова прост и в същото време толкова съдържателен. „Качеството на силната любов” не е най-новия турски сериал, а началото на една ГЕНИАЛНА идея в сферата на рекламата:

Рекламата на „Бор-чвор” нямаше да блесне толкова много, ако в снощния рекламен блок не бе следвана от рекламата на универсалния обезмаслител „Meglio“, която в рамките на 30 секунди повтаря 64385654 името на продукта. Да, вярно, че повторението е майка на знанието, но е и…баща на затъпяването.

meglio

И сега една гатанка. Той има най-големия и модерен завод в България, с отлично качество и е на най-ниската цена. С една дума няма какво да му се променя освен името. Що е то?

„В джаза” и тяхната интерпретация на „Парацетамакс”. Пародия се прави трудно, но определено тук е сполучлива:

И за финал – „генг-бенг” оферта, която няма абсолютно нищо общо с потребителския кредит на банка ДСК:

„Колкото повече, толкова повече”, а какво… така и не ни стана ясно.

Мариета Койнарска, Стела Апостолова

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comments (4)

  1. Младен

    пропускаш „най-яката“ реклама за момента – „Шефе шефе, тя е!“ – но не помня коя е Фафлата……

  2. Marcus

    Това „Хели“ е само на крачка от „Евтерпа“. Боже, опази! 🙂

    Бюджет:
    Криейтив – 0 лв.(ние да не сме глупави, че да не можем да си го измислим?)
    Камера – 0 лв. (Аз имам у дома, дето снимаме детето)
    Осветление – 0 лв.(Ще го снимаме по светло)
    Режисьор – 0 лв.(Аз ша казвам кво да праите)
    Оператор – 0 лв.(тва да не ти е едно време? – сега секи знай да снима)
    Актьори – 0 лв. (Митко-шофьора, Жоро от охраната и гаджето на шефа)
    Монтаж – 0 лв. (то па голямата философия да залепиш три кадъра)
    Цветни корекции – Цветни кво?????

    Ми то готово. Браво! Ний вафла напраихме, та реклама няа напраим! Ха!

Вашият отговор на Младен Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *