Около нас всичко е в реклами. Това сте го чували. Изскачат от телевизора, от радиото, от компютъра, от телефона ви дори. Да, и това го знаете. Какво правим обаче тогава ние, рекламистите? Как се спасяваме от прещракването на канали по време на рекламния блок (познато като ефекта zapping)? А от моменталното затваряне на банерните реклами, които ви пробутваме?
Сядаме и мислим. Ако имаме поне малко адекватен поглед над пазарната ситуация, реакцията на потребителите, тенденциите в рекламата и желанието на клиентите си, би трябвало да достигнем до следния извод – за да спечелим вниманието на потребителите на първо четене имаме две опции – да създадем невероятно креативна реклама, която да пуснем в конвенционалните комуникационни канали или просто да създадем нови такива (канали) – да рекламираме на места, на които не сте очаквали, по начин, който не би ви хрумнал. В тази тема ще се занимаем с първия, за следващата ще оставим втория.
Най-лесният за релизиране вариант – разбира се – е да ви хрумне наистина добра идея. Давам пример:
AUDI:
Ако пък разполагате с малък бюджет, продукта на клиента си и добри специалисти, ви препоръчвам просто да направите viral. Хората са непрестанно оnline, безплатно е от гледна точка на излъчване, а и в повечето случаи посланието се гледа след като някой познат го е препоръчал, харесал, коментирал – т.е. имаме и още един плюс – предварителна позитивна настройка на зрителите. Вижте например новата уникална viral кампания На HP Workstation:
Ето и един сладък пример за viral на MINI:
Ако пък имате задание за телевизионна реклама и разполагате с добра техника и специалисти – ви препоръчваме да използвате ефекти при постпродукцията:
SLOW MOTION за PEDIGREE
STOP MOTION за Xbox
Ако на всичкото отгоре разполагате и с добър бюджет, значи може да си позволите да мислете по-мащабно:
Tango Balls ( въпреки че идеята е открадната от спота на Sony Bravia ! )
Evian Roller Babies:
А когато имате всичко горепосочено, направете нещо такова – Honda Ad:
… ту би кънтиниуд by Елина Иванова.