Добре де, нали там пише НЕ, защо се върза на това заглавие? Защо отвори да четеш? Спри!
По-надолу ще намериш обясниенито на това неистовото желание да продължиш и да разбереш защо и как в момента държа интереса ти. А ако пак ти кажа да спреш и да затвориш страницата, ще го направиш ли?
Знаех си. Интересно ти е. Защо продължаваш да четеш ли? Защото те дразня, а ти продължаваш да поглъщаш жадно всяка буква, дори прескачаш машинално някои думи, за да достигнеш по-бързо до отговора. Да, точно така – отговорът, единственият, способен да задоволи любопитството, което се натрупва в теб и да ти даде удовлетворението, което в момента несъзнателно търсиш. Освен това ти казах НЕ. Никой не обича да му забраняват да прави нещо.
Сега ще започна да говоря по-разбираемо. Тъй като това е блог за реклама, медии, пр и още нещо, тук обикновено пишем за любопитни новини в тази сфера, даваме обяснение на различни случки, похвати и тенденции, коментираме това, което ви интересува и това, което е привлякло нашето внимание.
Стигнахаме до привличане на вниманието като изходна точка за това да напишем нещо, съответно вие да се полюбопитствате и да прочетете. Иска ми се да направя бърз паралел с рекламата и по-точно един от нейните най-работещи похвати – TEASER метода.
Тийзърите в зависимост от рекламоносителя представляват кратки рекламни послания, в които липсва основното – това, което се рекламира! Те най-често са анонимни, и загатват за нещо интересно, което предстои, но подават информацията лъжичка по лъжичка. Карат те да чакаш, да се дразниш, да търсиш отговора, за да задоволиш любопитството, което пораждат в теб. Подават ти парченце от пъзела, а ти нямаш търпение да видиш цялата картинка.
Ето ви няколко примера на тийзър кампании:
Водка Mery Jane
Цялата столица осъмна с билбордове, върху които имаше единствено листо канабис ( запазения логотип на марката) и надпис „No Marijuana” . Малко след това стартира и ТВ клипът.От СЕМ дори се опитаха да забранят рекламата с твърдението, че тийзърът й насочва вниманието към нелегалнен опиат, т.е. водката се рекламира в разрез с медийния закон.
Мебелен Магазин ZONA for Home
BuzzDash. Повече информация за кампанията тук: http://princeps.bg/blog/?p=439
Новото BMW 5
А ето и Тв спота:
А сега, само за задоволяване на собственото ми любопитство, ще проследя колко човека ще прочетат тази статия в сравнение с останалите, т.е. колко са се „закачили“ за заглавието, и ще ви кажа!
Елина Иванова
Ако някой има за това „баща ми е картоф от Самоков“, да го пусне, че не го намирам из нета…
Поздравления, наистина. Блогът ви е интересен и полезен. Определено, тийзърите са ефективен метод за привличане на вниманието, но струва ми се по-ефективни биха били ако се използват нетрадиционни канали за комуникация. Какво имам предвид – ако една кампания от вида tease&reveal се проведе, използвайки билбородове, традиционни медии, други познати форми на външна реклама и т.н. сякаш „напрежението“ спада, тъй като интуитивно знаем, че в крайна сметка това ще се окаже познат продукт или услуга. Когато обаче кампанията използва нетрадиционни канали – да кажем паркиралите на улицата автомобили, тогава интересът чувствително нараства. Не на последно място, защото тази кампания започва да се асоциира с поведение, извън обществено приетите норми.
Благодарим, Галя, надяваме се, че това, което правим, ако не да помага и просвещава, поне забавлява хората.
Относно тийзърите, напълно съм съгласна с теб, ние самите като агенция винаги се опитваме да сме проактивни към нашите клиенти и да им предлагаме максимално нестандартни решения и комуникационни канали за реализирането им. За съжаление не всички са достатъчно смели да рискуват, но пък тези, които го правят се радват на още по-големи успехи от преди.
По въпроса за неконвенционалната реклама сме писали доста, можеш да погледнеш в темите за герила, шантави реклами,както и някои от проектите на Принцепс, изложени тук.