Продължавам отдавна създадената категория „Най-добри рекламни попадения“ в различни категории. Този път мисля да ви позабавлявам малко с реклами на презервативи. Durex, разбира се, обират всички точки по креативност, но има и някои конкуренти, които здраво им дишат във врата.
По-надолу в поста ще видите серия принт и тв реклами, които надявам се ще ви развеселят. Въпросът, който искам да ви задам, обаче, е следният : Освен за развиване на имиджа, смятате ли, че тези реклами помагат на компаниите за повишаване на продажбите? Т.е. дали фактът, че не само запознават с марката, но и ви забавляват, би ви накарал да посегнете към тях в магазина?
Durex Секс с балонени кученца:
Hansaplast оребрени презервативи:
Презервативи Зазу:
Презервативи с различни аромати и вкусове:
Забранената реклама на Lifestyles:
Елина Иванова
Според мен функцията на тези реклами е основно да забавляват. И все пак не е ясен, кой им е таргетът. Ако трябва да се информират млади хора за ползата от презервативи, от това, което виждат не могат да бъдат убедени, защото не обяснява нищо логично, а просто се шегува със сериозната необходимост да използваш презерватив. Що се касае до тези, които осъзнато си ги ползват, те си имат предпочитания и то по-прагматични. И изобщо това са примери за реклами, направени с много творчески размах и с не особено голяма маркетингова мисъл:)
точно така е. много пари за забавление , но без конкретен краткосрочен резулта. може би са ги сложили в графата “ имиджова реклама“
А според мен си имат точен таргет и то в дългосрочен план. При една доста голяма част от подрастващите можеш да създадеш предпочитания точно по този начин със лека насмешка над сериозните проблеми и много оригинални рекламни кампании, като им покажеш колко е яка тази марка. При настъпването на необходимостта от ползването на презервативи, в тах е изградена представа за Дурекс като марка която е „куул“ и така потенциалните им клиенти искашти да са „куул“ – я ползват 🙂 и постепенно си изграждат предпочитанието „в някой случаи и просто навик“
Представете си тийнейджър на който му предстой „голяма“ нощ с хлътнала по него мадама. Отива в магазина и незнае към кой рафт да посегне докато не вижда продукта на Durex който му се е забил в главата, именно заради оригиналността на тези реклами. Подсъзнателно премисля че незнае наистина дали са качествени тези продукти, но пък явно могат да си позволят поредица от високо-бюджетни реклами значи се предполага че продуктите им са на ниво.
Не мисля че която и да било компания, не би пръснала съзнателно „Х“ ресурси в реклама която няма да им подобри продажбите, макар и да им утвърди името. Нещата са навързани. Колкото до имиджа – за него винаги си има ПР, който изисква много по-малко средства и време и при качествено изпълнение дава същите резултати.
Доста реклами на Durex съм видял по целия свят и мога да кажа, че според мен, нямат лоша реклама. Малкоми напомнят на водка Absolut, простички неща но найстина идейни. Това е последната им кампания, разбира се пак уникална и доста иновативна.
http://adcafe.tumblr.com/post/11430600102/digital-love-thats-what-i-call-viral-check