Ако трябва да започнем учебникарски – транспортната реклама е всяка форма на предаване на рекламно послание посредством моторни и немоторни превозни средства. В това число влизат коли, камиони, автобуси, трамваи, тролейбуси, мотори, таксита и тн.
Както може да се досетите този тип реклама също се дели на външна и вътрешна.
При външната превозното средство се облепва с фолио или към него се прикачат табелки, предмети и други, а понякога се стига и до безумно креативни цялостни преобразявания на автомобила до такава степен, че не си личи какво се движи под маскировката.
Поради близоста си с пътниците вътрешната транспортна реклама е подходяща за презентирането на различни продукти. Използването на различни форми извън стандартните допълнително улеснява възприемането на рекламата от потребителите, защото докато се возят в градския транспорт, те буквално са пленена аудитория. А както вече знаете, тя се облъчва най-лесно.
Ефективност?
Рекламата е силно ефективна, защото посланието буквално се разхожда навсякъде из града. Поради този факт, тя бива забелязвана по-лесно и от по-голям на брой потребители, а често води и до така любимият на всички рекламисти маркетинг от уста на уста – т.е. кара хората да говорят за продукта.
Елина Иванова
Comment (1)