юни 8, 2009 B. Parvanov

Дразнещо високомерие или желан престиж!?

Корпоративна търговска банка

В продължение на предишната ми тема  (http://princeps.bg/blog/?p=1238) ви представям типичен представител на най-високото ниво в пирамидата на потребностите на Маслоу.

Рекламите на Корпоративна търговска банка – за мен тези реклами, конкретно тези, които съм ви подготвил, си остават в моя топ 10 за български реклами. Винаги съм държал да съм запознат с мнението на хората около себе си за неща, които аз смятам за интересни. По повод на тези реклами са ми споделяли мнения в двете крайности – от “Тия пък за какви се мислят” до “Да, би било супер да съм техен клиент”. Е да, знам, че за да станеш клиент на тази банка не нужно да си изпълнил условието от рекламата, но сякаш ми се иска да съм го изпълнил преди да стана техен клиент.

Сега, защо смятам, че тези реклами са силно провокиращи и стоят в този мой топ 10. Това са реклами, успяващи по страхотен начин да позиционират банката сред морето от банки в България – изключителна имиджова реклама, изграждаща бранд, който крещи “Ние не сме като останалите, ние избираме клиентите си, ние поставяме условията и ние държим на нашето реноме, затова нека се разберем от сега – ние сме елитна банка за елитни клиенти, или бъдете достойни за нас, или по-добре не ни губете времето!”. Само как звучи, а!? Да, определено такава позиция в България би накарала хората да те удумват укорително и да бъдат раздразнени от това високомерие, но има и такава група, за която това е стимул да постигнат членство в този клуб и да се разграничат от масата!

Всичко това има едно много просто обяснение – някои хора се стремят към престиж! Те не искат да са просто клиенти, те се борят за специално отношение, смятайки, че го заслужават. Да, сега ще кажете, че липсата на бизнес елит в България може да доведе до клиенти от типа първеню и ще сте прави, но това не е нещото, което искам да ви кажа в тази тема. Целта ми беше да разбера дали и вие смятате, че подобна позиция и рекламна стратегия е провокираща и достатъчно отличаваща се. Тъй като едно е да ти кажат “Елате всички, ние сме готови на всичко, за да ни станете клиенти!”, а друго е “За повечето от вас тази реклама ще си остане единствената възможност да влезете в нашата банка!”…

Бойко Б. Първанов

Tagged: , , , , , , , , , ,

Comments (7)

  1. Андро бе

    Според мен са хубави реклами с ясно откроена таргет група, която според мен доста би им се изкефила…

  2. Марта

    Съгласна с горното мнение.
    Ключов е момента с ясно откроената таргет група.
    Кампанията е успешна, защото конкретния таргет вече е задоволил нуждите си от „най-ниското ниво“ и нуждите му са в полето на усъвършенстване, постигане на по-високи резултати…
    Няма как да не залагат на престижа, защото, долкото съм запозната със самата банка, тя оперира само с доста големи суми. т.е. тази реклама няма да е толкова упсешна за ДСК (например).
    НО…ако говорим за масов продукт и като знаем какъв е материалния статус на големия процент от хората в България, смятам, че няма спор, че по-успешни като цяло са рекламите, задоволяващи първичните нужди.
    Поправете ме, ако греша, моля 🙂

  3. rUDY

    Аз мога да се съглася, че е успешна реклама само ако въпросната таргет група са т.нар. новобогаташи. Предполагам, че наистина ги ‘докосва’ успешно 🙂
    От своя страна не мога да се съглася, че е успешна за корпоративни клиенти… Но в крайна сметка, без да съм запознат, самото име „Корпоративна“ може да е още един трик за привличане на първия тип клиенти 🙂

  4. Violetka

    Аз страшно много харесвам рекламите на КБ.

    Според мен, те залагат на една добре откроена, ярка през последните години на свободен пазар, демокрация и ТВ слава в България, черта от народопсихологията ни – бутафорията, жаждата за популярност и величие на българина..Всеки жадува да е звезда в малката ни държава Силни доводи??! – Да направим референция към реалити форматите и желаещите да участват там; към преуспяващите автомобилни и …лизинг компании.
    Да имаш „верту“ илипоследен модел ауди е повече от необходимост:))хаха… е, как и без банкова сметка в КБ?!

  5. zdr

    Същите послания могат да бъдат предадени и по много по-различен и не толкова отблъскващ начин.. Поизхвърлят се в първата, а във втората хем показват ниско ниво (1500 Евро не са кой знае колко пари), хем остава привкуса „Ние определяме правилата, въпреки че парита са Ваши!?“ Има много по-добри реклами, които могат да се вземат за пример.

  6. Аз съм влюбена в мелодията от клиповете и спешно търся всякакви варианти на парчето. Дали е авторска или е и ползвана за нуждите на банката? Ще съм благодарна някой да даде насока.:)

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *