май 22, 2009 E.Ivanova

10/10 – в десетката на нестандартната реклама

logo

Прилагането на партизанския маркетинг на практика

Странният човек, който изкача изневиделица от храстите зад вас, може би не е социопат или супер герой, а именно „партизански маркетолог“ (guerilla marketer). С други думи човек, който прилага на практика стратегията, наречена „прикрит“ или „партизански маркетинг“, която според известния консултант от бранша Брус Уор бележи възход. “Колкото повече съобщения получаваме от медиите, толкова по-малко започваме да слушаме” смята Уор.

Това е и причината маркетолозите да търсят възможности извън традиционните рекламни канали, за да достигнат своите целеви групи. Така тактиката “прикрит” маркетинг се превърна в един от нетрадиционните инструменти, които се използват за спечелването на преситените и разглезени потребители.

Защо?
В много случаи, маркетингът е по-ефективен, когато на потребителите не се натрапва стратегия, целяща продажбата на даден продукт. Освен традиционните си предимства като възможност за прилагане на неконвенционални решения, този вид маркетинг има и още един огромен плюс – изключителна гъвкавост.
Кампанията е за лансиране на новата услуга на Некском-България ЕАД 10/10 (безплатни телефонни разговори на стойност 10 лв.). Основните изисквания  бяха кампанията да заинтригува потребителите и да се отличи от конкурентните инициативи в условията на един силно конкурентен пазар. Освен това, тя трябваше да е нестандартна и заредена с младежки дух.

Билет за безплатни разговори
Създадохме тийзър, имитация на билет за градския транспорт, съдържащ информация за безплатния бонус – разговори на стойност 10 лв. Нашата идея за разпространение на билета беше той да бъде оставян по седалките на рейсовете и трамваите от градския транспорт.

bilet

„Глоба“ от 10 лв
Листовки, които представляваха имитация на фиш за глоба за неправилно паркиране, съдържащи информация за безплатния бонус. Те се закрепяха под чистачките на паркирани коли.

globa

Десетолевки
Листовки, чието лице представляваше имитация на банкнота от 10 лева. Информация за услугата и промоцията на компанията беше написана на гърба на листовката. Тези листовки се “разхвърляха” на подходящи (разбирайте оживени) места, като търговски центрове, коли на градския транспорт, автогари, кина и т.н.

banknota

Полицейска лента
Лента, имитираща онези, с които се опасва мястото на местопрестъплението. Съдържа информация за услугата и се поставя около телефонни кабини, офиси, входове на сгради.

lentaТова е нетрадиционен и все още неексплоатиран начин, по който да привлечем вниманието на целевата група. Освен това, тази стратегия ни позволяваше да излезем извън изпитаните рекламни канали като радио, телевизия или преса.
Добре известно е, че вследствие на многобройните рекламни атаки от традиционните източници на реклама, потребителят си е изградил нещо като “имунитет” срещу тях. В този смисъл рекламните блокове се явяват най-подходящото време вниманието на потребителя да се насочи към други полезни дейности (например да си донесе нещо за пиене, да види яденето във фурната или да изхвърли пепелника). Ние сметнахме, че чрез една провокативна и заредена с чувство за хумор кампания имаме реален шанс да пробием “пропускливата рекламна мембрана” на потребителя.

kampaniqbilbord1

bilbordinternetoutdoorsitefishbil

bil1

len

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comments (4)

  1. Емо

    Браво за страхотните идеи и доброто изпълнение!
    Аз съм голям фен на нестандартните реклами от типа Guerilla и Ambient.
    Много ми е интересно до колко вашата кампания е успяла да проработи, дали ще може да споделите някакви данни?
    Чудя се дали не е имало и някаква нотка на разочарование, примерно когато се зарадваш че си намерил 10лв, а после се е оказало еба*ка? Или пък когато някой контрольор те спипа с този 10/10 билет? 😉

  2. Като ефективност кампанията беше в рамките на приемливото – нови една идея над 3000 клиента (по памет, нямам точните данни пред себе си). Голямо ограничение беше, че технологично бяхме ограничени само в София.
    Имаше точно 2 отрицателни коментара – един за банкнотите и един за глобата. Този от глобата беше доста злобничък 🙂 Но като цяло хората приемаха с усмивка нещата. Допълнителна полза беше оплакване от СКГТ в пресата от нашите билети, което допълнително помогна на кампанията 🙂

    Като грешка обаче трябва да отчета не дотам usable потребителски интерфейс на сайта. Имаше доста голям процент незавършени регистрации.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *