май 12, 2009 E.Ivanova

Bluetooth маркетинг най-накрая и в България!

bluetooth_enabled_billboard

С малко закъснение революционната Bluetooth технология успя да стъпи и на родна земя. Първата Bluetooth рекламна кампанията бе поръчана от една от най-големите компании за интернет залози в Европа. Зад осъществяването на тази голяма крачка в рекламната еволюция у нас стои една от най-младите и бързо проспериращи компании за иновации в рекламата – „Джей Ти Интернешънъл”. Най-хубавото е, че фирмата е изцяло българска.

bluetoothboard3

Чудите се каква всъщност е идеята и функцията на Bluetooth? Тази уникална система за безплатен обмен на информация дава възможност за изпращане на съдържание към мобилните телефони на всички преминаващи около специално разработени Bluetooth сървъри. Технологията вече е изключително популярна на обществените места из големите Европейски столици, а горещите блутут точки вече са неизменна част от всички големи световни концерти и събития.

По време на олимпийските игри в Пекин, „Кока-кола” инвестира повече от 9 милиона в Bluetooth платформи в олимпийското село. Това беше и най-големият хит сред младежите в китайската столица миналото лято. „Сони Ериксон” и Кристина Агилера взривиха Белгия през 2008г. с безплатна музика и рингтонове на известната певица по белгийските улици. „Форд Мотърс” пък промотираха в цяла Америка своята нова технология за гласови функции в автомобилите си през интерактивни блутут точки. „Пепси” пък направи най-голямата блутут кампания в Америка, като предостави на милиони фенове да теглят безплатно музика и клипове на любимите си звезди, като в същото време имат възможност да спечелят огромни награди.

bigbrother_bluetooth_campaign

Компаниите в световен мащаб ежедневно инвестират в нови технологии – част от борбата за ефективно достигане до потребителя, а заради разразилата се икономическа криза тласъкът на точно този тип реклама се засилва с огромни темпове. Безплатното споделяне на полезна електронна информация, комбинирано със рекламна цел, е бъдещето в рекламата според големите световни маркетинг специалисти.

Tagged: , , , , , , , , , , ,

Comments (14)

  1. E.Ivanova

    Рекламна кампания е поръчана от една от най-големите компании за интернет залози в Европа и е осъществена от нашите партньори от JT International.

    Чрез определени BLuetooth точки из града, всеки може да получи съвсем безплатно коефициентите на най-интересните спортни събития, само като включи своя телефон в Bluetooth режим.

    Вили ще разкаже повече всеки момент.

  2. V.Minkova

    Първата outdoor кампания, която пускаме е за една от големите компании в Европа за залози „Bet 365“- формата е елементарнa като за старт- пускаш блутута си и получаваш коефициенти за спортни събития. Оказа се, че се изисква доста смелост и много време, за да си първи:) Щастливи сме, че има малки, но иновативни и креативни агенции като „Реформа“

    Съвсем скоро ще тръгнат няколко други огромни проекта, kоито надявам се, ще променят лицето на рекламата в България.

  3. Ролята на Реформа каква е тук? Бих искала да знам, понеже сме работили с тях 🙂

  4. V.Minkova

    Те се грижат за визията и рекламните бюджети на bet 365. Повярвай, с много агенции се срещахме, но повечето смятат, че технологията е прекалено нова и потребителите в Бъкгария не са готови за подобна реклама.

  5. Аз не съм съгласна. Хората постоянно си търсят занимание, свързано с телефона си докато са навън 🙂 Мисля, че ще проработи и то доста добре 🙂

  6. Емо

    Аз пък съм на обратното мнение – мисля че потребителите в България наистина не са готови за този вид реклама. Това се дължи на недостатъчно развитото технологично и лайф-стайл ниво в живота на повечето хора. А те и нямат нужда да го развиват.

    Не че не могат да си пуснат блутута, но мисля че просто няма да го направят. Освен ако от това не се спечелва нещо директно. Но дори и ако имаше безплатни ринг-тонове, пак мисля че ще бъде недостатъчно за българския потребител, който е свикнал да си сваля всичко безплатно от нета.

    Има разни чисто практични проблеми с които новият маркетинг трябва да може да се справи:

    1. комуникация към потребителите с която да ги убеждава, да си оставят блутута включен или поне откриваем, въпреки че това ще им хаби по-бързо батерията.
    2. автоматичното разпознаване на различните модели телефони, за да получат адекватен контент.

    Разбирасе това е само мое мнение, няма как да го проверя, само времето ще покаже.

  7. Аз не разбирам какво значи готови?! Не знам за лайфстайла на българина на какво ниво е спрямо тези технологии при положение, че статистиката за средна сметка на GSM-и за България е 40.80лв. Според мен тъкмо напротив – особено младите хора са достатъчно любопитни и грамотни на тази тема, за да се интересуват все повече и повече за всички новости в сферата на мобилните технологии. Пък и като се разпространи рекламата хората ще са запознати на кои места тази услуга функционира. „Технологията вече е изключително популярна на обществените места из големите Европейски столици“ – мисля, че като вече европейска столица не трябва да тъпчем на едно място, а да се развиваме, а оттам нататък ще видим колко е „готов“ българина.
    Аз лично подкрепям рекламната кампания и понеже съм точна за срещи с хората, а те редовно закъсняват, на определените bluetooth точки бих си разцъкала телефончето на драго сърце 🙂
    Това е моето мнение – няма как да го проверя, само времето ще покаже :):):)

  8. I. Dipchikov

    Много хубава статия 😉
    Аз лично не мога да коментирам успеваемостта на този вид реклама, но определено ми харесва това, че е нещо ново, поне за „родния пазар“, а нововъведенията имат много по-голям шанс да привлекат вниманието на потребителя.
    Също така, предвид използването на сравнително нова технология, следва този метот на реклама да въздейства повече върху младата част от потребителите.

  9. Весо Д.

    и аз не съм специалист в този бранш, но моето мнение е, че ако не се прекалява с „комерсиалността“ и „засипването“ с информация към ползвателите и се набляга повече на „полезността“ и възможността/опционалността за личен подбор на видовете предлагана информация- като нищо може да стане дори хит в бг!!! 😉

  10. Емо

    Жули съгласен съм с теб и съм сигурен че много млади хора ще се изкефят на тази джаджа, аз също бих я пробвал и сигурно ще е интересно. Това което исках да кажа е, че потенциалната аудитория мисля да е много малка. Като цяло ще е много сегментирано, можеби ефективно именно заради това.
    Ама София за европейска столица ли се брои? Яко нали 🙂

  11. Здравейте,

    По мое лично мнение не може да се прецени дали българският потребител е готов или не за този тип реклама преди да се проведе една мащабна кампания със заинтригуващо съдържание. Следих с интерес реализацията на този проект на bet365 и техните патньори и за съжаление останах доста разочарован от крайния резултат. Изпробвахме системата с три броя различни телефона като един от тях не просто не получи коефициентите за залози, но и се наложи да бъде рестартиран два пъти докато се възстанови напълно от досега си с разпространяващите устройства, а вторият изобщо не беше разпознат от системата (Nokia N series, което е доста учудващо предвид колко са разпространени тези телефони). Също така попаднах и на няколко спирки на които беше указано че разпространяват коефициентите, но изглежда на тях изобщо нямаше свързано устройство, тъй като дори не получих запитване.
    Но всъщност не чисто технологичните спънки създадоха негативно впечатление, а самото визуално представяне на кампанията.
    Като цяло плаката, представящ камапнията, беше доста безличен и липсваше какъвто и да е акцент върху „bluetooth“ характера на рекламата. Нещо, което според мен е недопустимо, когато се опитваш да наложиш нов продукт на пазара. Доста разочароваща беше и формата под която получих самите коефициенти – един обикновен текстови файл, без никакво оформление – нищо, което да „гали окото“.
    По мое скромно мнение, за да бъде успешен този рекламен модел, трябва да се започне с кампании, носещи определена полезност на потребителите – нещо, което да ги изкуши сами да пуснат Bluetooth режима на телефоните си. Материалите трябва да са с приятен дизайн, трябва да са напълно съобразени с всички модели мобилни телефони.
    В технологично отношение кампанията също трябва да е добре „изпипана“ – не трябва да се създава никакво неудобство на потребителя (като нужда да рестартираш телефона си или съдържанието да не е събразено с модела използван телефон), трябва системата да поддържа всички модели мобилни телефони на пазара.
    Аз самият се опитвам да се развивам в тази насока. Представител съм за България на голям производител на устройства за Bluetooth маркетинг.

Вашият отговор на Pavel Rusetski Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *