Точно преди година маркетинговият консултант Ноа Брие стартира интернет проект, свързан с брандинга – BrandTags. По думите на Ноа, това е най-успешният му проект до този момент.
Целта на BrandTags е недвусмислена – да накара хората да споделят какво мислят за различни, известни брандове. Единственото, което хората трябва да направят, е да напишат първата асоциация, която им изниква в ума при вида на едно или друго лого. При това, мнението трябва да се даде само с една дума (един “таг”, т.е. етикет).
Само за 3 дни от началото на проекта BrandTags (от 9 до 12 Май 2008) са подадени впечатляващите 77 000 тага за всякакви марки. Представете си каква е цифрата година по-късно, при положение, че количеството на таговете за различни брандове продължава да се увеличава.
Брандинг експериментът BrandTags може да е невероятно полезен на собствениците на фирми, които развиват своите брандове, тъй като обратната връзка от потребителите под формата на разнообразни тагове дава ориентир какво е мнението за един или друг бранд. Могат да се правят анализи, сравнения с таговете за друг бранд и т.н.
Ако се регистрирате в сайта BrandTags ( www.brandtags.net) , ще можете да добавяте и свои собствени марки, които да предлагате за оценка на потребителите си. Поне засега, BrandTags като че ли не поддържа кирилица, но може би е въпрос на време, предвид потенциала на този интернет проект.
Мениджърите искат да усещат, че контролират своята марка, но потребителите ясно показват, че нещата вече не са такива, каквито бяха преди години. НЕзависимо от огромните бюджети за реклама и позициониране на марката, хората възприемат марката спрямо собствения си светоглед, опит и вкус.
Елина Иванова