май 7, 2009 E.Ivanova

ПР и реклама на гърба на другите

Boikostov

В рамките на няколко дни слабо известната партия „Нова Зора” получи изключително медийно внимание на гърба на свои „конкуренти”.

За да сте наясно за кого става въпрос, ще ви дам малко повече информация – издателите на вестник Нова Зора учредяват партия със същото име на 10 декември 2005 г.  Те се обявяват за „просветени националисти“.

„Нова зора“ влезе в настоящия парламент в коалиция „Атака“. По-късно нейните представители се разграничиха от партията на Волен Сидеров и се обявиха за независими депутати.

Последната приумица на партията е създаването на патриотично обединение под името Единен Национален Фронт. Лидерът Минчо Минчев обясни, че то ще се бори за спасение на българската нация и държава, срещу чуждите военни бази в страната и ще търси възмездие от корумпираните управляващи, проиграли интересите на България. Непосредствената цел на бъдещата политическа формация ще е тоталната подмяна на политическата класа и на икономическата олигархия, довели България до тотална демографска, икономическа и духовна катастрофа, допълни Минчев.

Иска ми се да споделя с вас и едно изречение, което ми попадна докато се рових из нета: „ Нова зора е чисто комунистическа партия спонсорирана от Руската Федерация, не й се ловете на номерата !!! Това са едни долни продажници, които си сменят идеите през 2 месеца „ – Николай Раянов.

След като се възползваха от Атака, за да влязат в парламента, сега политиците имат ново идейно хрумване – да се възползват от популярността на Бойко Борисов и на негов гръб да направят известна собствената си партия. Те внушват идеята, че ако избереш Борисов, автоматично избираш и Костов. Мотото на новата кампания е „ Ако те спечелят, България губи.” Ето и видеото към нея:

Вече дори е създаден сайт, на който всеки потребител би могъл да остави анонимно гласа си ЗА / ПРОТИВ тяхното послание – http://www.boykostov.org/

Оказа се, че Нова Зора са поредният коалиционен партньор на Станишев и компания за евроизборите, ето защо последното им хрумване изобщо не ме учудва.

Елина Иванова

Tagged: , , , , , , , , , , , , ,

Comments (23)

  1. I. Dipchikov

    Много долни!
    Всъщност днес, преди да прочета статията, чух за първи път по радиото рекламен клип, в който отново се споменава българската общност в Чикаго, но не става дума за Костов а за пенсионерите. Явно плод на „креативността“ на новата партия и в частност на PR-ите е цялостна рекламна линия „на гърба на Бойко“ :))

  2. Какви са ни законите по повод на тази реклама? Всмисъл такъв – да градиш имидж като оплюеш съседчето?

  3. В закона всичко е написано изключително завъртяно, а вратички колкото щеш. На въпросната инициатива и се вика най-простичко „черен пр“.

    Що се отнася до стандартните закони за нелоялна конкуренцип – ето малко цитати, които могат да ти отговорят по-обстойно:

    Според закона нелоялна конкуренция е всяко действие или бездействие при осъществяване на стопанска дейност, което е в противоречие с добросъвестната търговска практика и уврежда или може да увреди интересите на конкурентите в отношенията помежду им или в отношенията им с потребителите. И тук законът е уредил 5 състава на нелоялна конкуренция и при наличие на елемент само на някои от тези 5 състава е на лице нелоялна конкуренция:

    1) Увреждане на доброто име на конкурентите – чл. 31:

    (а) Забранява се увреждането на доброто име и доверието към конкурентите, както и на предлаганите от тях стоки или услуги чрез твърдение или разпространяване на неверни сведения, както и чрез представяне на факти в изопачен вид.

    (б) Забранява се приписването чрез реклама или по друг начин на несъществуващи качества на стоки или услуги при сравняване със стоките или услугите на конкурентите, както и приписване на несъществуващи недостатъци на стоките или услугите на конкурентите;

    2) Въвеждане в заблуждение – чл. 32:

    (а) Забранява се премълчаването или прикриването на съществени недостатъци или на опасни свойства на предлаганите стоки или услуги.

    (б) Забранява се въвеждането в заблуждение относно съществени свойства или начин на използване на стоките чрез твърдение на неверни сведения или чрез изопачаване на факти.

    (в) Забранява се рекламата на стоки или услуги, които не са на разположение за задоволяване на потребителското търсене или са в недостатъчно количество.

    (г) Забранява се използването на заблуждаващи съобщения за цени, за намаляване на цени и за други търговски условия при предлагане на стоки или услуги;

    Списъкът е много дълъг, затова при желание от ваша страна да прочетете повече, ще ви изпратя информация на личен мейл.

  4. E.Ivanova

    Ето малко нова информация по темата:

    Сайтът boykostov.org, който нашумя в последните дни с активната си кампания срещу лидерите на ГЕРБ и ДСБ – Бойко Борисов и Иван Костов, първоначално е регистриран на името на Азер Меликов. Това показва проверка за историята на домейна, извършена от специалисти специално за RE:TV.

    В политическия кабинет на Сергей Станишев има експерт по информационни технологии със същото име, който е и в борда на „Информационно обслужване“.

    В предаването „Булевард България“ по RE:TV водещият Иван Бедров съобщи, че е разговарял с правителствения служител Меликов, който първоначално казал, че не е упълномощен да дава изявления, а след това отрекъл да има отношение към сайта.

    Първата регистрация на сайта е от 23 април, като Азер Меликов е посочен и като създател, и като администратор, и като лице за техническа поддръжка на сайта. По-късно регистрацията е променена на името на Иван Петров, става известно от проверката.

    Председателят на партия „Нова зора“, от чието име се разпространява рекламата – Минчо Минчев, е съобщил на екипа на телевизията,че човекът, който отговаря за сайта, се казва Иван Петров. Минчев днес е отклонил въпроса за стойността на проекта с обяснението, че в петък следобед счетоводителката отсъства. Блогърите Огнян Младенов и Асен Генов, поканени в предаването, предположиха, че стойността на разработката се изразява с шестцифрена сума. От обясненията им се разбра също, че създателят на сайта би могъл да се представи за Меликов.

    Източник: в. Дневник
    http://www.dnevnik.bg/izbori2009/2009/05/15/719857_koi_registrira_saita_sreshtu_borisov_i_kostov/

  5. Прикольная статья, но хотелось бы поподробнее узнать о некоторых моментах… Как можно с Вами связаться?

  6. Дизайн у Вас интересный, я вот тоже для блога искал – стала прикручивать, а все посты куда то делись. Эээх… буду писать заново

  7. Скажите а могу я статьи с вашего сайта у себя на блоге публиковать? Е сли да – то ссылку ставить или просто источник указывать?

  8. Хорошо что еще кто-то делает оригинальные сайты. Спасибо за информацию, очень интересно.

  9. Скандалните телевизионни клипове „Гласуваш за Бойко, получаваш Костов“, които агитираха да не се гласува за ГЕРБ преди изборите за европейски и национален парламент, са били платени с пари на българския данъкоплатец. Това стана ясно от доклад на Сметната палата, която по закон има задължението да проверява отчетите на партиите.

    Автор на скандалните клипове беше партия „Нова зора“ с лидер Минчо Минчев, която беше един от сателитите на БСП и участник в „Коалиция за България“. Тогава Минчев твърдеше пред медиите, че рекламните клипове са изготвени безвъзмездно от симпатизанти на партията.

    Проверката на Сметната палата е показала, че за изработването на клиповете в периода 8-16 май 2009 г. са били похарчени 221 627 лева, които не са включени в отчета на „Коалиция за България“. Рекламната кампания е била финансирана със средства на друга малко известна партия – ПП „НДСО“ (Национално движение за спасение на отечеството), които тя е получила от държавата като субсидия. Това е едно от многото „ментета“ на НДСВ, които се пръкнаха след завръщането на Симеон Сакскобургготски в политиката. Партията е регистрирана през 2003 г. с лидер Илия Киров.

    Цялата рекламна кампания в полза на „Нова зора“ е струвала 463 863 лева. По този начин предизборната кампания на „Коалиция за България“ е била подпомогната с почти половин милион лева, които не са включени в отчета на коалицията. Пред Сметната палата лидерът на „Нова зора“ Минчо Минчев обяснил, че изразходваните средства не са включени в отчета на коалиция, защото са за реклама „за излизане на партията от състояние на анонимност и нейното популяризиране в страната“.

    Сметната палата обаче смята, че приемането на дарение от юридическо лице е нарушение на закона за политическите партии. „Проведената рекламна кампания от ПП „НДСО“ е извършена в полза на ПП „Нова зора“, участник в „Коалиция за България“, което е скрита форма на финансиране на предизборната кампания на коалицията“, пише в доклада на Сметната палата.

    Източник: в. Дневник / 22.03.2010
    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2010/03/19/875950_cherniiat_pr_sreshtu_gerb_bil_platen_s_pari_na/

  10. Ето я развръзката и скритата истина:

    Докладът на Сметната палата за финансирането на клиповете, с които левицата се опита да подрони имиджа на Бойко Борисов, останали известни като „клиповете с брадвата“ ни подсети, че (за наш срам) забравихме да ви информираме за съдбата на исковата молба, която „Икономедиа“ (издател на „Капитал“ и „Дневник“) заведе срещу БСП чрез адв. Радослав Парушев от адвокатска кантора „Овчаров и Парушев“.

    Ако си спомняте, в клиповете бе използвана неправомерно реплика на Иван Костов от интервю, дадено за „Капитал“ преди изборите миналата година. След неособено сполучлива комуникация (която можете да проследите в свързаните текстове вляво) решихме да потърсим правата си по съдебен ред. Тъй като не можем да разкажем събитията по-добре от адв. Парушев, ето как той ги описа:

    „По съвместна искова молба на „Икономедиа“ и „Ре:тв“ СГС, Търговско отделение, VI-5 състав, образува т.д. 1626/2009 г. срещу БСП. Правното основание на иска беше чл. 94, ал. 1 от Закона за авторското право и сродните му права, а именно – неразрешено използване на обекти на авторски и сродни права (пиратство).

    Размерът на иска беше 45 000 лв. Искът беше подаден и делото беше водено от адв. Радослав Парушев от адвокатска кантора „Овчаров и Парушев“.

    През месец октомври 2009 г., след като научи за заведеното дело БСП, в лицето на свои юрисконсулти и по лично настояване на председателя на партията се свърза с адв. Парушев и изяви желание за бързо извънсъдебно решаване на спора. Подписа се Спогодба, с която БСП изцяло и безусловно призна претенцията на „Икономедиа“ и „Ре:тв“, като незабавно след това БСП плати и целия размер на исковата претенция заедно с разноските по делото.

    При това положение нито законът, нито моралът позволяваха продължаване на делото – на 29.10.2009 г. адв. Парушев внесе в СГС молба за оттегляне на иска.

    На 11.11.2009 г. с Определение съдия Вероника Николова, СГС, Търговско отделение, VI-5 състав, удовлетвори молбата на „Икономедиа“ и „Ре:тв“ и прекрати делото срещу БСП.“

    Основната поука (според нас) от цялата случка е, че всички ние, като представители на някакви организации или като обикновени граждани трябва да си търсим правата. И когато някой ни ги нарушава да не се отказваме да търсим възмездие.

    Източник: Б.Кандов, Капитал

Вашият отговор на I. Dipchikov Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *