април 28, 2009 E.Ivanova

Защото могат да си го позволят

Audi Q5 „Perfectly Synchronised“

В рекламното портфолио на на най-големите световни компании често се срещат спотове, които направо ти спират дъха. Някои от тях, разбира се, са компютърно генерирани, но за други са били нужни стотици статисти, многодневно планиране, трудоемка изработка на материали и уморително засменаме.

Интересното при този тип реклами е, че не е нужно да ги видиш повече от веднъж, за да ги запомниш, тъй като са наистина внушителни. Въпросът, който си задавам е, дали го правят само за имидж, за да покажат колко са големи самите те, или просто избират този подход като по-интересен за поредната си кампания. Дали разходите по реализирането са възвръщат в същото „количество” както при нормалните им тв спотове?

Ето някои от любимите ми „мащабни” реклами на бира :

Carlton Draught “The big beer Ad”

Budwiser, “Big BUD Ad”

Преди месец ми попадна едно много интересно видео, което дори не е реализирано в телевизионното пространство, а е пуснато като вайръл реклама да се върти и препредава измежду интрернет потребителите. Вижте го:

Samsung “LED Sheep Ad”


Елина Иванова

Tagged: , , , , , , , , , , , ,

Comments (5)

  1. Емо

    Страхотни са! Чудя се кой от кого е крал идеята за блокчетата – Бъдуайзер или Ауди?
    Със сигурност рекламният ефир има нужда от такива „големи“ идеи, защото определено се забелязват и се помнят!
    Жалкото е, че като се замисля май не се сещам за такава българска работа?

    Бих предложил за тази тема спотовете за Сони Бравиа от серията „колор лайк но одер“:

    Също искам да пусна и една любима рекламка направена явно с много труд, защото според създателите не е използвана компютърна анимация! Става въпрос за спота на Хонда Акорд в който всичко „просто работи“:

    Ето го и мейкинга:

  2. Oi! (Alexander Slavov)

    Гениални са рекламите. Вярвам, че са направени обаче заради имиджа. Точно за да покажат колко са големи. Защото големите компании се мерят по всякакви параграфи и аспекти и това включва и реклама. Всички знаят Budweiser, Audi, Samsung и т.н. Едва ли рекламите ще дадат кой знае каква информация за конкретния продукт. Номерът е да се гради имидж 🙂
    (разбира се, лично мнение 🙂 )

  3. Andrey Dankov

    Да рекмалите са добри, изглеждат мащабни, но не струват чак толкова много колкото всички си мислите, да сте чували случаино за Maya(3d software) :).

    П.С. Ели ако исаш да правиш нещо такова потарси из 3d студията в Софоя се някоие може да е задаржало някои много добри кадри, но ще стува пари се пак хората са свикнали да работят само по порачки от чужбина. Доскоро един познат работи в такова студио ама се пресели в САЩ.

  4. E.Ivanova

    Ето още една мащабна и скъпа реклама, която сме пропуснали да покажем:

    Pepsi :

  5. E.Ivanova

    И един изключително запомнящ се пример за кампания с големи мащаби и креативно хрумване. Sony Bravia. Enjoy:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *