април 20, 2009 B. Parvanov

Продуктът “Обама” или как се продава най-добре

barack-obama-by-christopher-wink-mar-2008

Всички специалисти оцениха кампанията на Барак Обама като “най-добрата политическа кампания”, “силен новаторски подход”, “еталон за политически ПР и реклама”…

Моето мнение е, че това наистина е нещо ново и въздейставащо. От рекламистска гледна точка комбинацита е смазваща. Обама говори с думите на народа, Обама вярва, че промяната не идва от Белия Дом, а трябва да отиде там, Обама смята, че ако всички заедно работят заедно за промяната тя ще се случи, придружено с приятна музика, запомнящи се лица, повторение на определени думи – като цяло реклама създадена да продава…

Предпочитам да коментирам след Вас, затова Ви пускам тези три реклами и с нетърпение очаквам Вашето мнение. Намирате ли разлики? Какво е общото? Кое въздейства? Вие бихте ли повярвали?

Tagged: , , , , , , , , , , , ,

Comments (8)

  1. Емо

    Да, много е силна рекламата. Знаем, че американците много силно се влиаят от такива възвишени слова, особено ако ги изговарят разни „селебритис“.
    Но на мен лично не ми въздейства особено. Можеби поради факта, че на повечето българи вече нищо политическо не може да им въздейства, щото просто не им пука. По подразбиране всички са ми еднакви.
    Да не говорим, че по наш’те ширини така наречените „звизди“ не се имат с особено уважение… Иначе нямам нищо против Джесика Алба да ми шепне на ушенце „I would like to see a cleaner earth“, а аз да и отговоря „добре мацко, ходи вземи 2 каменици, че искам малко да се почувствам мъж“.

    Е хубаво де „йес уи кен, йес уи кен“ ама видяхме колко го можете – 2 или 3 пъти подред вече счупиха рекорда за „най-голяма икономическа криза“ от 1929-та насам 😉

  2. E.Ivanova

    Още един огромен плюс на екипа на Обама е фактът, че изградиха кампанията си, използвайки нови и модерни комуникационни канали, противно на разбиранията на досегашните ПРи на политиците, които не се престрашаваха на тази крачка заради риска от “ несериозност“ на посланието. Рискът в този случай спечели.

    ПРите на Обама лансираха невероятно мащабна кампания в интернет, оставиха хората да коментират на воля, да препращат клипове на принципа на Вайръла, да разменят снимки, да попълват анкети, да стават поддръжници на кандидата за президен във Феисбук и т.н. и т.н.

    А икономическата криза е предмет на други дискусии и няма общо със заложените методи в предизборните кампании, които коментираме.

  3. M. Raykov

    Наистина много добра рекламна кампания. Безспорен успех. Според мен изборите са много повече битка на ПР-ите, отколкото на лицата които се продават в рекламните кампании, което е жалко, че президент се става с добри ПР-и, независимо от личните качества. Добър ПР = много продажби, слаб ПР = просто продукт.

  4. B. Parvanov

    Отново ще спомена, моите уважения към ПР-ите, но това не е ПР акция!!
    Погледнете рекламите – те са резултат на криейтив създаден от рекламисти, по всички правила на рекламата!

Вашият отговор на Весо Д. Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *