Информационна агенция Ройтерс наскоро съобщи, че една от последните рекламни кампании на Burger King подлежи на спиране заради обида към мексиканското население.
В спота се рекламира новия чийзбургер с чили и майонеза „Mexican Whopper”, като акцентът пада на неговите пикантни съставки.
Главните герои са американски каубой и мексиканец. За обидно мексиканците намират първо самото съпоставяне на мъжествения строен каубой и застаналия до него нисък и „пухкав” техен сънародник. Освен това мексиканецът е увит в американското знаме (като пончо) и носи кечистка маска на лицето си.
Пръв е побързал да протестира срещу обидната реклама посланикът на Мексико в Испания. Според него, изображението е гавра с неговите сънародници.. Трябва да се обележи, че в Мексико злоупотребата с националния флаг се преследва от специален закон.
От Burger King са реагирали незабавно с обещанието да спрат рекламата, като са обяснили, че са искали да демонстрират кулинарната смес между югозападните части на САЩ и северните територии на Мексико, а не да осмиват мексиканската култура.
Ето тук идва ролята на непринудения вайрил маркетинг. Клипчето, заедно с новината, обиколи света за броени дни. Само се замислете колко стотици хиляди хора са разбрали за съществуването и лансирането на новип Mexican Whooper!
Елина Иванова
Аз не мога да открия смисъл в действията на Burger King, като една от леснодостъпните,масови и евтини храни, може би употребявана най-вече от мексиканци и други социални групи на и под средното равнище за САЩ . Защо е било нужно да се усмива или иронизира точно тази група, въпреки че това за мен си е чиста гавра – Готиния строен коубой и дебелия дребен мексиканец приличащ на чучало. Дали част от мексиканците не правят асоциация с “ проспериралия американец и неговия обслужващ персонал“. Относно кулинарната смес САЩ-Мексико тя може да се демонстрира и по много по-деликатен начин, както е правено в предишни кампаний на Burger King,Taco Bell и др. Вайрил маркетинга естествено е добре дошъл, но защо трябва да е за сметка на една сериозна аудитория.