„Ако не се разпространява, значи загива“
Откакто налязохме в ерата на модерните комуникационни канали, виралният маркетинг се оказва едно от най-безотказно работещите средства за бързо разпространение на информация до голям брой хора. Това става чрез верижни писма, социални събития с цел продажба, клипове на YouTube, Vbox и т.н. ( вградени в сайтове и блогове), препращане на е-мейли по верижен начин и Buzz mаркетинг.
Важното при всички тези видове е „ съобщението” да не спира да се разпространява. Независимо дали става дума за е-мейли, пощи, блогове, видео сайтове, от уста на уста … Каналът е в повечето случаи е напълно безплатен, резултатите – изключително задоволителни.
Наскоро Американец на име Хенри Дженкинс и неговите колеги са издали дори книга, базирана на най-новите изследвания, които показват, че ако даден продукт се “запъне по веригата” на вайръла, значи е обречен на провал. Дали, обаче, това, че хората са спрели препредаването и коментирането означава незаинтересованост към продукта и крах за него? Дали един такъв млад и все пак ненадежден комуникационен канал би могъл да предопредели съдбата му?
Елина Иванова
Отпреди да навлезем в ерата на модерните комуникационни канали съществуваше маркетинг от уста на уста, основа за създаването на мрежовия маркетинг още около 30-те години на миналия век…
Не съм сигурен дали това което ще покажа е добър пример за вайръл реклама, но все пак е нещо което ме впечатли. Сигурен съм че ако подобна акция се осъществи в БГ полицията ще вкарат малко по-човешки имидж. А и със сигурност ще се предава от уста на уста, просто защото е супер неочаквано.
Your site is this what i’m looking for, i have bookmarked it for future referrence
Thank you, I don’t know if you understand the language, but in a few months, when we have more and more visiotrs here, I’ll translate the articles in english, so they could be accessible for everyone.
Interesting article, i will come back to your blog soon, best regards
Интересно заглавие и съдържание на статията с отворен край, водещ до много размисъл. Виралният маркетинг не е нещо ново, но безспорно днес повече от всякога е водеща стратегия за всеки бизнес в интернет пространството. А колкото до спирането на коментара за даден продукт, не мисля, че той е станал безинтересен на аудиторията, просто “веригата” на вайръла е заета от друг продукт за популяризиране. Ще бъде интерено, ако публикувате статия за книгата на Хенри Дженкинс. 🙂