1990
През далечната 1990 година светилото в маркетинга Елена Маринова и няколко специалиста в областа на рекламата решават да обединят усилията си с амбицията да предложат на все още неотъпкания пазар възможно най-добрите услуги в комуникационната сфера. За тази цел основават една от първите рекламни агенции в България – Принцепс Адвъртайзинг.
1991
Рекламна агенция Принцепс официално влиза в Търговския регистър. След няколко успешно реализирани проекта, работата става все по-динамична и вече започва да се усеща нуждата от рекламни агенции на пазара. Първите кампании излизат в медиите.
1992
Издателство Принцепс отпечатва десетки книги в областта на Реклама, Маркетинг, Икономика, Политика, Бизнес отношения, Иновации, Патентно право, Корпоративен мениджмънт и много други.
1993
Агенцията увеличава неколкократно екипа си и след 4 години на Варненския пазар логично прави крачка към София, къдети започва работа с първите си международни клиенти.
1994
С помощта на изключително креативна цялостна ПР кампания, създадена и проведена от екипа на Принцепс, основна политическа сила печели изборите.
1995
Принцепс придобива огромно портфолио от клиенти, сред които са едни от най-големите и водещи компании на пазара към момента. Клиенти на компанията стават световноизвестните компании Danone, Pizza Hut и United Biscuits.
1996
Агенцията печели и конкурса на Министерски Съвет за информационно-разяснителната кампания за масовата приватизация.
Елена Маринова става съучредител и управител на второто по рода си в страната обединение на рекламни агенции – АРАС – „Асоциация на рекламните агенции и специалисти”. Нейните членове се борят за създаване на условия за цивилизован рекламен пазар в България. Те заявяват, че ще работят срещу нелоялната конкуренция и монопола на пазара.
Принцепс реализира и изключително успешна много мащабна кампания за Boehringer Ingelheim.
1997
Агенцията продължава да набира сила с нови клиенти като Формула 1 / Тойота / Рено / Лукойл.
1998
За нас ситуации, възприемани като проблемни, са просто замаскирани възможности. Ярък пример за това е емблематичната кампания за деца-сирачета, която Принцепс създаде за Българския Червен Кръст. Изключително успешна за времето си, тя е една от най-силните социални рекламни кампании, правени в България някога, и се помни и до днес.
1999
Освен, че придобива огромно портфолио от клиенти, сред които са едни от най-големите и водещи компании на пазара, агенцията слага в историята си значими първи места и награди като “Агенция на годината”, “Най-добра медийна кампания”, “ТВ спот на годината”, “Най-успешна ПР кампания”.
2000
Гигантите Grants се доверяват на опита на рекламните специалисти от Принцепс за цялостно рекламно обслужване и заедно създават мащабна рекламна кампания, която залива страната по всички комуникационни канали.
2001
Агенцията печели първа награда за най-добър рекламен клип на годината “Златния чадър” на Медийния фестивал в Албена.
2002
Принцепс става филиал на ECCO international и с това клиентите стават още по-разнообразни.
2003
Изключително силна година както за рекламния, така и за издателския ни отдел. По време на „Панаира на книгата”, едно от нашите издания, „Духът на лъва”, печели първа награда за най-добро графично оформление. Като признание, книгата е изпратена в 50те най-големи библиотеки в света.
2004
Принцепс тясно се специализира в здравен мениджмънт и изготвянето на всякакъв тип рекламни активности във фармациевтичния сектор. Поради голямото портфолио от клиенти от този бранш, които са поверили на Принцепс Адвъртайзинг своето пълно комуникационно обслужване, се появява и нуждата от едновременно предоставяне на професионални пр услуги. Специалистите минават през многобройни обучения, за да бъдат напълно подготвени в ролята си на консултанти.
2005
Международни компании-гиганти като Glaxo Smith Kline и Gedeon Richter стават ключови клиенти на компанията.
2006
Към богатото портфолио на Принцепс се присъединяват компаниите гиганти Sopharma, Rochе и Actavis. През послените 2 години /от 2003 до 2005г/ почти няма голяма компания от фармацевтичния бранш, която да не се е доверила на професионалното обслужване на агенцията.
2007
Към портфолиото ни се присъедини и фармацефтичната компания гигант – Bayer с нуждата от пълно обслужване.
2008
Управлението на Princeps се поема от второ поколение рекламисти. На чело на компанията застава Елина Иванова, дъщерята на създателката, която разширява кръга от услугите, предлагани от агенцията, за да я превърне от от агенция за рекламно обслужване в агенция за пълно комуникационно обслужване.
Работи се върху комбиниране на стандарна реклама, тясно специализирани консултантски услуги в сферата на публичните комуникации., менажиране на специални събития и използване на похвати от guerilla marketing /неконвенционални подходи/.
Агенцията се радва на нови клиенти като Casino Planet, Tishman International, Business Forum и Everet с брандове BOSS, Bvlgari, Calvin Klein, D&G, Gucci, Maxfactor.
2009
Година, запомнена от всички с думата КРИЗА. Не и при нас! Няколко бляскави специални събития, десетки рекламни кампании, стотици ПР статии – цялата година е изпълнена с много труд, но и с много удовлетворение. В историята ще останат събитията за Fashion TV (FTV) и Marseille Bar&Dinner, първата по рода си в страната нестандартна политическа предизборна кампания, създадена от Princeps, иновативните решения за New Water Company и World Class Health Academy и не на последно място безкрайните задачи по пълното обслужване на холдинг Florimont.
2010
Годината е свързана с много разнообразни проекти, които се радваха на очакван успех. Имахме щастието да реализираме едно от най-грандиозните модни събития – 20 годишнината на модния трендсетър PIERLUCCI, да работим за имиджа на първия в историята български отбор, който се готви за състезанието ДАКАР, да създадем първия български ВАЙРЪЛ – за ядките Какино Тане, да помогнем на нашите приятели от Florimont да продадат предсрочно два от новите си обекти с помощта на изключително запомняща се кампания, да залеем цяла София с визиите на Boss, Gucci, Calvin Klein и Bvlgari, да бъдем част от избраните от журито на Mtel Masters творци, номинирани заради статиите в любимия ни блог и още много много интересни начинания.
2011
Тази година работихме с изцяло нов подход. ПРОАКТИВНОСТ. Преливахме от идеи и заразявахме клиентите с тях. Проектите ставаха все по-интересни. Нови клиенти още в началото на годината станаха:
- Night Flight
- No mercy club
- Runway club
- Fox & Hound Bar & Dinner
- Roslin Park
- European Trade Center
- BOMAR Group.
По-късно през годината към нашето рекламно семейство се присъединиха и
- Lex consulting
- Source Real Estate consulting
- SpaBlue
- Charmant
- Ladies’ point
- Beauty boutique K.
- Oasis Beauty Studio
- Love city Bar
- Kolikovski hotel
- Bullgarian Trading Group
През септември-октомври реализирахме и изключително успешна нестандартна кампания по време на изборите за местна власт.
2012
Изпратихме 2012та много хъс и много страхотни нови клиенти:
- Създадохме бранда на най-големия спортен център на Балканите – Pulse Fitness & Spa
- спа студио Dzen Spa
- инвестиционно-консултантската компания – PLH Invest, проект Mam’s & Me center Varna
- Foros – компанията за недвижими имоти
- най-новият Bar&Dinner в центъра на София – La Scalla
- верига магазини Sport Deport
- фармацевтичният гигант Sopharma
- фармацевтична компания Libra
- Emirates Apart Residence – най-луксозният апарт хотел в България
2013
2013 беше най-богатата откъм разнородни проекти година! През 12те й месеца работихме над:
Пълно комуникационно обслужване на новите ни клиенти:
- сторително-инвестиционна компания City of Fountains
- луксозният италиански ресторант Rose Restaurant & Pizza
- хотел Grand Hotel Bansko
- нощен club Rococo
- верига клубове Pulse Fitness & Spa
- копирни центрове Copycom
Изработихме нова корпоративна идентичност за
- казино Crystal Crown Sunny Beach
- компания за търговия с метали Smart Metal Group
- консултантска компанията за недвижими имоти – Sollers Solutions
- компания за доставка на горива – Arena it
Реализирахме множество рекламни и ПР кампании за:
- спа центрове Spa Blue
- мъжката модна марка Pierlucci
- банка International Asset Bank
- Български Пощи
- Crystal Crown Casino Sunny Beach
- Ресторант Червената Къща
- Бар&динър La scalla 2
- бюти салони Angel Spa
- продуцентска къща Maxfight, организатор на ММА гала вечери
- Руска федерация по ръкопашен бой
- компания за дървообработване Bulles
- Военна акадения “Г.С.Раковски”
- Асоциация на Българските Черноморски Общини
- Българска Киноложка федерация
- Salex -Мебели, плоскости и механизми
- FlexSpace – Мебели, плоскости и механизми
2014

Една от най-интересните години за нашата агенция. Светът все по-усилено преминава към използването на дигитални услуги, затова Princeps Аdvertising стартира своя тясноспециализиран Digital отдел. В същото време агенцията навлезе дълбоко в маркетинга на вериги хотели, ресторанти, нощни заведения, фитнес и спа центрове и редица продукти и услуги, следващи тренда на така модерното в последните години БИО направление. Работихме за десетки компании като Advance Real Estate, Bower Properties, Decathlon, Fine Line, Capital City Center, Care Direct, Izmir spa, Sherita, My biohouse, kакто и “под прикритие” за няколко водещи политически партии. Реализирахме множество специални
2015

Говорят ли ви нещо марките International Asset Bank, Drink&Drive, Група Мастило, Red Apple Bar&Dinner, Happy&Healty, HightStreet point, ADVA – the future of water, Carra Baby, Concierge, Flex, ММ аuto, Bee green, Irun, Lonyra Furniture, Marmo Bar&Dinner, Agarta CM и още и още …. Oбщото между всички тях е, че са доверили маркетинговите и рекламните си активности на нас в Принцепс.
2016

2016 беше интересна откъм разнообразни проекти. Наложи ни се едновременно да работим върху рекламното обслужване на коренно различни клиенти:
- фитнес клубове и спа центрове Pulse Fitness, The little Gym, Victoria Spa, Spa blue, Marina Spa
- застрахователни брокери MM auto и Interprima
- модните брандове Bugatti, Piеrlucci, Victoria Carlo и Carra Concept
- Музикална компания BG Music Channel, kакто и Изпълнителите 100 кила, Dimchou, Zippo&Slash, Flex и други
- Unicredit Bulbank, OglediBg, KANGEN, вода Бачково, холдинг Пещера, Assics и още много разнообразни малки и големи проекти
2017

2017 година измина за отрицателно време.
Имахме толкова много работа за Pulse Fitness, Grand Hotel Bansko, Grand Hotel Sveti Vlas, The little Gym, Victoria Spa и Pierlucci, че едва успявахме да обърнем поглед към новите желаещи да работим заедно.
Към клиентите на Принцепс все пак дългосрочно се присъединиха брандовете No vello, 4 move, Gentleman club и Rent a lux-car. Реализирахмe и кампании за Samsung, Decathlon, Arena Media, Powerbrands, Isbre, Claud Car Serviz и E-act.
Направихме крачка към собственото си благоденствие, премествайки офиса си в уникалната бизнес сграда Астра на бул. България, където си изградихме и обзаедохме луксозен и уютен офис. Погрижихме се за компанията с нов уебсайт, за да не ходи обущарят бос (smiley)
Една от основите ни гордости, с която ще запомним годината е фактът, че създадохме подбранд на нашата рекламна група – Smart Creatve Group – компания, която се занимава изцяло с консултантска дейност в сферата на маркетинг, реклама и ПР.
2018

2018та година може да мине изцяло под надслов дигитализация.
Разбработихме множество интернет проекти – уеб сайтове, платформи за видеосподеляне, онлайн магазини, апликации и VR видео турове. Заснехме над 10 видео/тв реклами, много от които плъзнаха вайръл. Изградихме брандова идентичност на няколко компании, които сега стъпват на пазара, помогнахме на други да увеличат с над 300% продажбите си, за трети реализирахме внушителни по мащаба си събития. Разбира се, не трябва да пропускаме да споменем и десетките малки и големи кампании в цялата страна, които създадохме за дългогодишните ни клиенти. Брандирахме сгради, кранове, коли, стени, огледала, фасади и какво ли още не, планирахме бордове, рисувахме опаковки, печатахме знамена, разплаквахме хората с разчувстващи социални кампани и прекрахме стотици часове в писане на сценарии и монтаж на продукции.
Към рекламното ни семейство се присъедини холдинга MM group с всички свои подразделения MM auto, MM broker и MM world.
В сферата ХОРЕКА се ангажирахме с комуникациите на IBECO, луксозният ресторант L’avenue 3 и Pulse Beach Wellness Club.
В направление фармацевтика и клинични услуги поехме дългосрочен ангажимент към American Spinal Clinic, Liberty Clinic и клиника Derma act.
По отношение на нови брандове храни и напитки на нас повериха рекламните си кампаниийни активности Sweet Cheeks, RIce Up, Fit Spo и 1000км around Sofia.
По отношение на фитнес и хелт сферата продължаваме да сме верни в пълното комуникационно обслужване на Pulse Fitness&Spa, с които разработихме иновативната за българия форма на детокс и антистрес център – Pulse Health Center, както и мащабният проект – Pulse Gym Shop. Реализирахме i рекламни визии и за марките Active Gym, Mira Dry, Steel Fitness, Nitro Tiger, SFC и Sport Pass.
При автомобилните брандове имахме удоволствието да произведем рекламни визии за BMW и Mini, а и в модно направление можем да се похвалим с нови приятели – ексклузивните Metanoa de la Rose.
Имаме в портфолиото и други нови шарени и разнообразни клиенти като детска градина Lapinu, онлайн платформа Izkupi.me, Кубрат Пулев и други.
2019

2019 беше изключително динамична година.
Съсредоточихме се в две основни направления – създаване на годишни маркетингови стратегии за прохождащи брандове и много много много дигитални кампании.
Освен дългогодишните ни клиенти, към семейството се присъединиха още:
• Фабрика Ден и Нощ (с емблематичната вафла Боровец), за които реализирахме няколко серии с креативни кампании,
• AGARTA – едни от най-големите у нас доставчици на медицински консумативи, за които брандирахме от оризово зрънце до сграда
• Green Cola – серия материали за иновативната напитка със Стевия, която превзе тийн аудиторията,
• MTGP – най-известната в UK верига промотър на бойни спортове, за които освен цялостна стратегия, организирахме и серия грандиозни бойни гала вечери,
• Pro design interiors – бутиковата компания за архитектура и интериорен дизайн ни повери цялостното си рекламно обслужване,
• GO TO – невероятните бижутери, които обличат в диаманти всичко по пътя си, за които освен брандинг кампании, реализирахме и нестандартен Герила проект, който красеше столичните молове
• Bevery Park – един проект, който спира дъха – жилищният парк с най-красива гледка в София, които ни се довериха за изграждането на своята годишна маркетингова стратегия
Създадохме и 9 корпоративни уебсайта, вдигнахме 3 онлайн магазина, написахме стотици ПР статии и черешката на тортата – положихме основите на собствен иновативен бранд – El Shisha – портативни електронни наргилета от ново поколение.
2020

Несъмнено 2020 ще бъде запомнена като най-странната година в историята. Световна пандемия, пълен lockdown в цял свят, промяна на потребителското поведение, отпадане на огромни ATL кампании, замразяване на бизнеси и ударно преминаване към дигиталния свят и инфлуенсър маркетинга.
През 2020 съсредоточихме огромна част от ресурса си в създаването и развиването на собствения ни бранд El Shisha. С помощта на невиждана по мащабите си досега у нас инфлуенсър маркетинг кампания, направихме бранда за портативни електронни наргилета известен и разпознаваем за отрицателно време. Партнирахме си с изключителни професионалисти и създадохме тонове интернет съдържание. Изградихме общност в социалните мрежи, за която през следващата година сме планирали редица партита на живо.
Разбира се, работата в Принцепс по обслужване на нашите партньори не е спирала. За наше голямо съжаление бизнесите на основни наши клиенти, с които работим над десетилетие, бяха напълно блокирани от възможността да работят нормално, но това ни даде възможност да създадем заедно с тях нови проекти, да лансираме няколко нови кризисни бранда и да преструктурираме бизнеса според им според новото нормално.
Междувременно започнахме работа с няколко компании, които се довериха на Принцепс Груп за цялостното изграждане на своите брандове и позиционирането им на пазара чрез създадена от нас дългосрочна маркетингова планировка:
• RING TOWER – внушителната 16 етажна елегантна бизнес сграда, която порастна пред очите ни, докато изграждахме стратегията за нейното представяне
• SUNSEEKER – производителите на едни от най-луксозните яхти в света повериха маркетинговото си обслужване за предстоящата 2020 на Princeps Group. Екипът ни партнира на sunseeker London при посещението на престижното изложение в Дюселдофр през януари, където поставихме основите на едно изключително партньорство
• ACTIVE GYM – изградихме цялостно бранда от създаването на име, корпоративна идентичност и packaging дизайн, до пълно брандиране на магазини, стелажи в търговска мрежа, рекламни страници за списания и много дигитални активности
• Emirates Suites – уникален по рода си жилищен комплекс в полите на Витоша с луксозни апартаменти и прилежащи фитнес, басейн и ресторант, за който тепърва през 2021 ще разгръщаме кампания
• Under 1 Roof – една наистина иновативна детска градина, франчайз на британска компания, която позиционирахме като единствената по рода си у нас – създадохме й уебсайт, профили в социални мрежи, инфленсър кампания, поредица рекламни материали и най-интересното предстои
• FiTTY – компанията за здравословно хранене, която направи фурор със самото си появяване на пазара. За FiTTY работим от самото създаване на бранда – както по отношение на маркетинговата планировка, така и за поддържане на цялата дигитална комуникация
• Тайният проект в с.Баня – може би най-грандиозният спа проект, правен досега у нас – спа раят на България – място, в което ще ви накараме да се влюбите преди да сте го видели с очите си. А за после.. ще разказвате вие
2021

Първата година след Ковид. Странна година на завръщане към познатото, на свикване с “новия ред”, в който стотици компании вече ги няма, а хиляди работят частично или изцяло хоум офис.
Тази година посветихме изцяло на вейп бизнеса, развивайки бранда VAPY от неговото създаване до превръщането му в най-успешния вейп бранд в света.
Паралелно с него превзехме сърцата на потребителите в десетки страни с развитието на уникалната по рода си вейп марка EL SHISHA, която не просто стъпи на световната сцена, а и събра няколко награди за най-луксозен вейп бранд в света. Бранд, който създадохме от нулата и качихме до най-високите върхове за отрицателно време.
2022

През 2022 всички големи клиенти, с които работим в последните години смело се завърнаха в играта. Продължихме пълното обслужване на всички рекламни, пр и маркетинг комуникации на любимите ни Pulse Fitness, Grand Hotel Therme, Grand Hotel Bansko, Grand Hotel Sveti Vlas, Emirates Apart residence, PBC, Pro Design Interiors.
Изградихме щандове за изложения за El Shisha, Vapy, Pulse Gym Shop и ACTIVE Gym.
Реализирахме креативни проекти за Mega Star, Miss Monica, Marina Spa, Rose Restaurant и много други.
Заехме се и с обслужването на Европейската Асоциация на Вейп Индустрията – нейните комуникации, стратегия и развитие.
2023

През 2023 се отдадохме изцяло на дигиталния маркетинг, кампаниите в социални мрежи, работата с инфлуенсъри и създаването на апликации. Година, обусловена от технологичен напредък и трансформация на цялата индустрия.
През 2023 създадохме и развихме бранда Pulse Kids – част от Pulse, като направихме стратегия за развитие, изградихме корпоративна идентичност, брандирахме всички обекти и проведохме десетки рекламни кампании.
Наши клиенти през 2023 станаха и COOL FIT – първата българска бенефис платформа за спорт и уелнес, за които създадохме десетки рекламни материали, поддържахме техните социални мрежи и организирахме множество събития.
2024

Годината на събитията. През тази година организирахме едни от най-елегантните, стилни и красиви сватби правени някога в България.
Бяхме част от организацията на няколко фестивала, пресконференции и корпоративни събития.
В семейството ни дойдоха нови клиенти – жилищният проект Verde Verdis, модната марка La Maniere, най-големият и грандиозен спа център на Балканите – Pulse Therme и алпийският проект Therme Chalet.
През 2024 поехме пълното обслужване на PULSE HOMES – агенция за недвижими имоти, която с наша помощ представи за пръв път в България концепцията Wellplex.
Поехме обслужването на десетки корпоративни страници в социалните мрежи Facebook, Instagram, Tik Tok и Linked In.
Завършихме годината с Дзен настройка с невероятния проект Yogamind и стартирахме развитието на огромна социална платформа – EL WELL.
2025

Предстои ни интересна година на предизвикателства. Промените в света неминуемо се отразяват на цялата индустрия и ние правим всичко възможно да сме винаги на гребена на вълната. Специализираме се тясно в работа с изкуствен интелект и дори вече преподаваме на новобранци как да го използват.
Тази година Принцепс Груп празнува 35 години от своето създаване.
Днес имаме удоволствието да Ви представим една агенция за пълно комуникационно обслужване с богата история, много опит и винаги свежи идеи, комбинирани с подход към клиента, които не можете да откриете другаде.
Започваме годината ударно с прибавяне на нови клиенти като:
– EL WELL
– Elegantly wasted
– Европейска Асоциация на Вейп Индустрията
– Феста Холдинг
– AT Art – scrap figures
– Проектът Sunny
– Cool Fit