февруари 12, 2015 Nina Raycheva

Как най-ефективно да подберем медия за нашата реклама

princeps_

„Половината пари, които харча за реклама са изгубени. Проблемът е, че не знам коя половина.“  – това казва през 19 в. прочутият търговец  Джон Уонамейкър, който дава идеята за магазина като пространство и предлага етикирането с цени.

Все по-често при срещите си с клиенти, се убеждавам, че представителите на средния и малък бизнес и днес са изправени пред дилемата на Уонамейкър. За разлика от големите рекламодатели, те не могат да си позволят бюджети за телевизионни реклами и публикации в скъпи елитни списания. Затова едно от най-важните неща е да бъде подбран правилния рекламен канал или микс от канали.

Ето няколко кратки препоръки:

Печатни медии

Въпреки прогнозите, че времето на вестниците изтича, реклама в тях продължава да си заслужава, особено за някои сфери на бизнеса. Локалните издания са подходящи, тъй като в тях можете да рекламирате стоки и услуги на хората с местожителство, близо до адреса на вашата фирма. Националните медии пък са подходящи за реклами на продукти, предназначени за семейството и домашния бит, особено ако става дума за по-възрастното поколение.

Радио

Това е един от  най-добрите канали за достигане до „младата“, добре образована и вече работеща аудитория. Да вземем за пример тези, които имат активен начин на живот и ползват автомобил. В него има радио, което почти винаги работи на път към офиса или вечер, когато трафикът е ужасен. После пък в самия офис често звучи като ненатрапчив фон любимата радиостанция. А в „пленените пространства“ като кафенета и магазини?  Когато планирането е достатъчно наситено, така че да може да улови адресата няколко пъти в рамките на деня, няма как посланието да не остане в съзнението му. Особено ако предвидите нестандартен и атрактивен спот, който да не е поредната 30-секундна досада в ефира.

Списания

Списанията продават мечки. Визии за красота, лукс, стил, начин на живот, приятни и полезни услуги за ежедневието и свободното време ви грабват на почти всяка страница. Всичко, разбира се,  според специфичната аудитория.

  • Какви са вашите клиенти – мъже или по-скоро жени?
  • Те са под или над средната класа?
  • Работещи или по-скоро учащи? Млади или стари?
  • Интересуват се от мода? А може би от архитектура? Коли? Фитнес? Клюки?

Това са само малка част от въпросите, които  ще ви ориентират защо да изберете списанията като рекламен канал и кое от тях ще е най-подходящото за потенциалните ви клиенти.

Outdoor реклама

Не мога да отрека, че добрата билборд реклама много сериозно грабва вниманието на потенциалните потребители. Аутдорът, когато е с правилното покритие, допринася за бързото запознаванет с марка или нова кампания, тъй като има силно влияние върху голяма част от населението – сред минувачите, водачите на превозни средства, пътници и т.н. Визуалните стимули, особено когато са повратяеми, се възприемат бързо от мозъка и на по-късен етап предизвикват първично образно „посягане към рафта“, където се намира вашия продукт/услуга. Защото клиентът ви има усещането, че вече познава продукта.

Телевизия

Силата на тази медия е безспорна и все още държи първите позиции по ефективност. И по цени, разбира се.  Тя е най-подходяща за промотиране на продукти, чийто качества убеждават, докато се демонстрират. Такива реклами обикновено е хубаво да съдържат призив за действие чрез телефон, уеб-сайт или адрес, за да бъде накаран клиента да премине към последваща стъпка на действие. Дали трябва да изберете праймтайм или сутрешен блок, стандартен клип или спонсорска заставка по време на топ тв събитие, продуктово позициониране или шантава шапка на предаване? Дайте ни профил на вашия таргет и ще ви отговорим веднага!

Реклама в справочници

Съобщенията в безплатните градски информационни гайдове и указатели с жълти страници са подходящи за заведения за хранене, магазини, местни услуги по домовете, козметични и фризьорски салони, зъболекарски, юридически услуги, учебни заведения и изобщо всички видове малък бизнес в големия град.

Интернет банери

Подберете внимателно сайтовете, в които ще рекламирате. Сложете банерите до публикации в сайтове, на които потенциалните ви клиенти имат доверие. Положителното при този вид реклама е, че има много точна отчетност до колко потребители е достигнало посланието Ви, колко време са се задържали в сайта ви, кое точно е спряло вниманието им и преминали ли са към директна покупка.

E-mail маркетинг

Много евтино и относително ефективно, САМО ако, обаче, успеете да съберете електронните адреси на точните потребители, до които искате да достигнете. Вече, разбира се, има много компании, които продават предварително селектирани контакти на различни типове потребители, спрямо конкретното ваше търсене. С помощта на е-мейл маркетинга  можете да осведомявате постоянните си клиенти за актуални продукти и промоции, ако успеете да избегнете попадането в тяхните junk филтри. Тази форма на реклама е най- подходяща за онлайн магазини и компании, които постоянно предлагат продукти/услуги с намаления.

Маркетинг в интернет търсачки

Много ефективно и сравнително евтино може да ви излезе заплащането за това да излизате напред в резултатите от търсенето в Google, Microsoft, AOL. Рекламата ви ще се появява, когато някой потребител е потърсил в търсачките конкретните ключови думи, свързани с вашия бизнес. (И ще заплащате за всяко кликване върху предложението на вашия бизнес.) Този вид реклама върши работа най-вече  при популяризирането на оферти, свързани с туризъм, играчки, модни стоки.

И запомнете, след като изберете своя комуникационен канал или микс от такива, изключително важно е да се направи правилно и точно планиране в  избраната медия. 

Tagged: , , , , , , ,

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *