април 21, 2011 E.Ivanova

Новите рекламни активности на McDonald’s

Вериги като KFC, Burger King и McDonald’s винаги са били фенове на странните кампании. Предполагам си спомняте миналогодишния вайръл  на Burger King и шантавата кампания с пилето-слуга. Вижте какво се случва напоследък с McDonald’s:

1. McDO Monopoly

За два дни във Ванкувър във веригата ресторанти се приемаха пари от световноизвестната игра Monopoly. Радиореклама и амбиент реклама из града привличаха вниманието няколко дни преди кампанията. За да създадат смут, преди да е стартирала, подставени лица тръгват по магазините, опитвайки се да използват за разменна валута хартийките от играта. Разбира се, всички продавачи им отказват, в следствие на което получават отговор “ Ама в McDonald’s може да си купиш всичко с пари от Monopoly, при вас защо не може?“.

След старта на кампанията ресторантите започват да се пълнят с любопитни и невярващи хора, които се престрашават да подадат нарсуваните хартийки и излизат с усмивка на уста и сандвичи в ръка.

2. Непосредствено след тази акция, McDonald’s правят следваща – осигуряват 1500 безплатни Monopoly паркоместа в западна Канада на различни топ локации.

3. Поредната шантава идея, свързана с бранда, като че ли не произлиза от неговите ПР-и. Преди няколко седмици, „терористи“ отвличат емблематичното лице на веригата – Роналд МакДоналд – от един от ресторантите. В последствие изпращат видеозапис с исканията си и заплашват, че ако те не бъдат удовлетворени до 11.02.2011, 18:30ч, Роналд ще бъде публично екзекутиран.

„Ние обичаме бургери, картофки и „Макдоналдс“, но повече не можем мълчаливо да наблюдаваме как любовта ни бива унищожавана и принизявана до срамно ниски ниво заради алчност и безразличие – заради късогледството ви бургерите ви са вече почти негодни за консумация“, се казва в обръщението на говорителя на групата. След това задават 8 въпроса от типа:

– Защо не разкриете производствените си процеси, суровия материал и добавките в продуктите си?
– Колко тона нерециклиран материал изхвърляте годишно и защо не публикувате тази информация?
– Защо не поемате отговорност за кулинарните си последствия?“
– При положение, че достигате до огромна част от населението на Земята, защо не си поставите за цел създаването на един по-добър свят?

Ето как беше отвлечен Роналд:

Ето и самото обръщение:

От McDonald’s отговориха, че това е груба шега, която не толерират, подчертаха своята открита и насочена към хората политика и отрекоха да има каквито и да е „тайни“, свързани с производствените им и последващи процеси.

4. Ето и една от новите реклами на марката, излязла през 2011:

5. Няма как да пропусна да ви покажа и някои от най-креативните ПРИНТ реклами на марката:

Елина Иванова

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comment (1)

  1. Обикновено такива реклами могат да си позволят само компании с доста голям бюджет. Но безспорно знаят как да привличат нови клиенти. Само ако и храната беше толкова качествена както самата реклама, тогава нямаше да имат равни на себе си.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *