1990

1990-elena-marinova
През далечната 1990 година светилото в маркетинга Елена Маринова и няколко специалиста в областа на рекламата решават да обединят усилията си с амбицията да предложат на все още неотъпкания пазар възможно най-добрите услуги в комуникационната сфера. За тази цел основават една от първите рекламни агенции в България – Принцепс Адвъртайзинг.

1991

logo_vpisvania

Рекламна агенция Принцепс официално влиза в Търговския регистър. След няколко успешно реализирани проекта, работата става все по-динамична и вече започва да се усеща нуждата от рекламни агенции на пазара. Първите кампании излизат в медиите.

1992

Издателство Принцепс отпечатва десетки книги в областта на Реклама, Маркетинг, Икономика, Политика, Бизнес отношения, Иновации, Патентно право, Корпоративен мениджмънт и много други.

1993

1993-on-the-roadАгенцията увеличава неколкократно екипа си и след 4 години на Варненския пазар логично прави крачка към София, къдети започва работа с първите си международни клиенти.

1994

electionС помощта на изключително креативна цялостна ПР кампания, създадена и проведена от екипа на Принцепс, основна политическа сила печели изборите.

1995

pizza-hutПринцепс придобива огромно портфолио от клиенти, сред които са едни от най-големите и водещи компании на пазара към момента. Клиенти на компанията стават световноизвестните компании Danone, Pizza Hut и United Biscuits.

1996

trophy-award-iconАгенцията печели и конкурса на Министерски Съвет за информационно-разяснителната кампания за масовата приватизация.

Елена Маринова става съучредител и управител на второто по рода си в страната обединение на рекламни агенции – АРАС – „Асоциация на рекламните агенции и специалисти”. Нейните членове се борят за създаване на условия за цивилизован рекламен пазар в България. Те заявяват, че ще работят срещу нелоялната конкуренция и монопола на пазара.

Принцепс реализира и изключително успешна много мащабна кампания за Boehringer Ingelheim.

1997

97Агенцията продължава да набира сила с нови клиенти като Формула 1 / Тойота / Рено / Лукойл.

1998

1998За нас ситуации, възприемани като проблемни, са просто замаскирани възможности. Ярък пример за това е емблематичната кампания за деца-сирачета, която Принцепс създаде за Българския Червен Кръст. Изключително успешна за времето си, тя е една от най-силните социални рекламни кампании, правени в България някога, и се помни и до днес.

1999

1999Освен, че придобива огромно портфолио от клиенти, сред които са едни от най-големите и водещи компании на пазара, агенцията слага в историята си значими първи места и награди като “Агенция на годината”, “Най-добра медийна кампания”, “ТВ спот на годината”, “Най-успешна ПР кампания”.

2000

2000-grantsГигантите Grants се доверяват на опита на рекламните специалисти от Принцепс за цялостно рекламно обслужване и заедно създават мащабна рекламна кампания, която залива страната по всички комуникационни канали.

2001

2001Агенцията печели първа награда за най-добър рекламен клип на годината “Златния чадър” на Медийния фестивал в Албена.

2002

2002-ecco-internationalПринцепс става филиал на ECCO international и с това клиентите стават още по-разнообразни.

2003

2003Изключително силна година както за рекламния, така и за издателския ни отдел. По време на „Панаира на книгата”, едно от нашите издания, „Духът на лъва”, печели първа награда за най-добро графично оформление. Като признание, книгата е изпратена в 50те най-големи библиотеки в света.

2004

pharmacy-logo-300x225Принцепс тясно се специализира в здравен мениджмънт и изготвянето на всякакъв тип рекламни активности във фармациевтичния сектор. Поради голямото портфолио от клиенти от този бранш, които са поверили на Принцепс Адвъртайзинг своето пълно комуникационно обслужване, се появява и нуждата от едновременно предоставяне на професионални пр услуги. Специалистите минават през многобройни обучения, за да бъдат напълно подготвени в ролята си на консултанти.

 

2005

screenshot_4Международни компании-гиганти като Glaxo Smith Kline и Gedeon Richter стават ключови клиенти на компанията.

2006

screenshot_5Към богатото портфолио на Принцепс се присъединяват компаниите гиганти Sopharma, Rochе и Actavis. През послените 2 години /от 2003 до 2005г/ почти няма голяма компания от фармацевтичния бранш, която да не се е доверила на професионалното обслужване на агенцията.

2007

2007
Към портфолиото ни се присъедини и фармацефтичната компания гигант – Bayer с нуждата от пълно обслужване.

2008

2008Управлението на Princeps се поема от второ поколение рекламисти. На чело на компанията застава Елина Иванова, дъщерята на създателката, която разширява кръга от услугите, предлагани от агенцията, за да я превърне от от агенция за рекламно обслужване в агенция за пълно комуникационно обслужване.

Работи се върху комбиниране на стандарна реклама, тясно специализирани консултантски услуги в сферата на публичните комуникации., менажиране на специални събития и използване на похвати от guerilla marketing /неконвенционални подходи/.

Агенцията се радва на нови клиенти като Casino Planet, Tishman International, Business Forum и Everet  с брандове BOSS, Bvlgari, Calvin Klein, D&G, Gucci, Maxfactor.

 

2009

2009Година, запомнена от всички с думата КРИЗА. Не и при нас! Няколко бляскави специални събития, десетки рекламни кампании, стотици ПР статии – цялата година е изпълнена с много труд, но и с много удовлетворение. В историята ще останат събитията за Fashion TV (FTV) и Marseille Bar&Dinner, първата по рода си в страната нестандартна политическа предизборна кампания, създадена от Princeps, иновативните решения за New Water Company и World Class Health Academy и не на последно място безкрайните задачи по пълното обслужване на холдинг Florimont.

2010

2010Годината е свързана с много разнообразни проекти, които се радваха на очакван успех. Имахме щастието да реализираме едно от най-грандиозните модни събития – 20 годишнината на модния трендсетър PIERLUCCI, да работим за имиджа на първия в историята български отбор, който се готви за състезанието ДАКАР, да създадем първия български ВАЙРЪЛ – за ядките Какино Тане, да помогнем на нашите приятели от Florimont да продадат предсрочно два от новите си обекти с помощта на изключително запомняща се кампания, да залеем цяла София с визиите на Boss, Gucci, Calvin Klein и Bvlgari, да бъдем част от избраните от журито на Mtel Masters творци, номинирани заради статиите в любимия ни блог и още много много интересни начинания.

2011

2011
Тази година работихме с изцяло нов подход. ПРОАКТИВНОСТ. Преливахме от идеи и заразявахме клиентите с тях. Проектите ставаха все по-интересни. Нови клиенти още в началото на годината станаха:

  • Night Flight
  • No mercy club
  • Runway club
  • Fox & Hound Bar & Dinner
  • Roslin Park
  • European Trade Center
  • BOMAR Group.

По-късно през годината към нашето рекламно семейство се присъединиха и

  • Lex consulting
  • Source Real Estate consulting
  • SpaBlue
  • Charmant
  • Ladies’ point
  • Beauty boutique K.
  • Oasis Beauty Studio
  • Love city Bar
  • Kolikovski hotel
  • Bullgarian Trading Group

През септември-октомври реализирахме и изключително успешна нестандартна кампания по време на изборите за местна власт.

2012

2012Изпратихме 2012та много хъс и много страхотни нови клиенти:

  • Създадохме бранда на най-големия спортен център на Балканите –  Pulse Fitness & Spa
  • спа студио Dzen Spa
  • инвестиционно-консултантската компания –  PLH Invest, проект Mam’s & Me center Varna
  • Foros – компанията за недвижими имоти
  • най-новият Bar&Dinner в центъра на София – La Scalla
  • верига магазини Sport Deport
  • фармацевтичният гигант Sopharma
  • фармацевтична компания Libra
  • Emirates Apart Residence – най-луксозният апарт хотел в България

 

2013

20132013 беше най-богатата откъм разнородни проекти година! През 12те й месеца работихме над:

Пълно комуникационно обслужване на новите ни клиенти:

  • сторително-инвестиционна компания City of Fountains
  • луксозният италиански ресторант Rose Restaurant & Pizza
  • хотел Grand Hotel Bansko
  • нощен club Rococo
  • верига клубове Pulse Fitness & Spa
  • копирни центрове Copycom

Изработихме нова корпоративна идентичност за

  • казино Crystal Crown Sunny Beach
  • компания за търговия с метали Smart Metal Group
  • консултантска компанията за недвижими имоти – Sollers Solutions
  • компания за доставка на горива – Arena it

Реализирахме множество рекламни и ПР кампании за:

  • спа центрове Spa Blue
  • мъжката модна марка Pierlucci
  • банка International Asset Bank
  • Български Пощи
  • Crystal Crown Casino Sunny Beach
  • Ресторант Червената Къща
  • Бар&динър La scalla 2
  • бюти салони Angel Spa
  • продуцентска къща Maxfight, организатор на ММА гала вечери
  • Руска федерация по ръкопашен бой
  • компания за дървообработване Bulles
  • Военна акадения “Г.С.Раковски”
  • Асоциация на Българските Черноморски Общини
  • Българска Киноложка федерация
  • Salex -Мебели, плоскости и механизми
  • FlexSpace – Мебели, плоскости и механизми

2014

Една от най-интересните години за нашата агенция. Светът все по-усилено преминава към използването на дигитални услуги, затова Princeps Аdvertising стартира своя тясноспециализиран Digital отдел. В същото време агенцията навлезе дълбоко в маркетинга на вериги хотели, ресторанти, нощни заведения, фитнес и спа центрове и редица продукти и услуги, следващи тренда на така модерното в последните години БИО направление. Работихме за десетки компании като Advance Real Estate, Bower Properties, Decathlon, Fine Line, Capital City Center, Care Direct, Izmir spa, Sherita, My biohouse, kакто и “под прикритие” за няколко водещи политически партии. Реализирахме множество специални събития, дори имахме честта да организираме концерт на примата на българската естрада –

2015

Говорят ли ви нещо марките International Asset Bank, Drink&Drive, Група Мастило,  Red Apple Bar&Dinner, Happy&Healty, HightStreet point, ADVA – the future of water, Carra Baby, Concierge, Flex, ММ аuto, Bee green, Irun, Lonyra Furniture, Marmo Bar&Dinner, Agarta CM и още и още …. Oбщото между всички тях е, че са доверили маркетинговите и рекламните си активности на нас в Принцепс.

2016

2016 беше интересна откъм разнообразни проекти. Наложи ни се едновременно да работим върху рекламното обслужване на коренно различни клиенти:

  • фитнес клубове и спа центрове Pulse Fitness, The little Gym, Victoria Spa, Spa blue, Marina Spa
  • застрахователни брокери MM auto и Interprima
  • модните брандове Bugatti, Piеrlucci, Victoria Carlo и Carra Concept
  • Музикална компания BG Music Channel, kакто и Изпълнителите 100 кила, Dimchou, Zippo&Slash, Flex и други
  • Unicredit Bulbank, OglediBg, KANGEN, вода Бачково, холдинг Пещера, Assics и още много разнообразни малки и големи проекти

2017

Днес имаме удоволствието да Ви представим една агенция за пълно комуникационно облужване с богата история, много опит и винаги свежи идеи, комбинирани с подход към клиента, които не можете да откриете другаде.